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泊まったホテルには、メモ帳とボールペンがなくて、自動精算機があった

1月に久しぶりに飛行機に乗って、久しぶりにホテルに泊まった。

過去に泊まったホテルの部屋には、メモ帳とボールペンが置いてあったのだが、このホテルには無かった。
経費節約のためなのか、感染防止のためなのか、その両方なのだろうか?

しかし、アンケート用紙は置いてあった。

そのホテルの部屋については、良いところと悪いところがあったので、自分のボールペンで、アンケートに記入した。

一方、ホテルの玄関には、タイトル写真のように、自動精算機が置かれていた。
そういえば、しばらく前まで、セブンイレブンで、たまったポイントを電子マネーに交換したいときは、客が店員に頼んでやってもらっていた。しかしこれも、客が自動精算機の画面で操作するように変わった。

従業員の人件費よりも、機械の維持費のほうが安いのだろう、多分。

The hotel I stayed at didn't have notepads and ballpoint pens, but had an automatic payment machine.

In January, I flew for the first time in a while and stayed at a hotel for the first time in a while.

In the hotel room I stayed in the past, there was a memo pad and a ballpoint pen, but this hotel didn't have one. Is it to save money, to prevent infection, or both?

However, the questionnaire was left.

There were good points and bad points about the hotel room, so I filled out a questionnaire with my own ballpoint pen.

On the other hand, at the entrance of the hotel, there was an automatic payment machine as shown in the title photo.
Come to think of it, until a while ago, when customers wanted to exchange their accumulated points for electronic money at 7-Eleven, they would ask the clerk to do it for them. However, this has also changed so that customers can operate on the screen of the automatic payment machine.

It's probably cheaper to maintain the machine than it is to pay for the employees.

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