見出し画像

地獄の始まりI felt like I was in hell every day

 こんにちは!今回は高校生活編です。タイトルにもある通り、高校生活は地獄の始まりでした。
Hi👋 This time is about my high school life. My high school life is that I felt like I was in hell every day.

 中学3年生の冬、私は陸上の強豪校からオファーがありました。しかし、私の県では、中学3年生の12月までは勧誘してはいけないというルールがありました。そこで、強豪校の先生から「1月になったら声をかける」と言われました。高校進学が危うかった私にとって希望の光でした笑笑
 その後、1月になり、お電話が来るのを待っていました。しかし、1月の中旬、下旬となってもお電話がかかってきません。そのまま2月になり、私は強豪校からの誘いに蹴られてしまいました。
When I was third of year junior high school, The school is good at track & field invited me. But there was a rule that they can’t invit until third of year junior high school in my prefecture.
 After that I was waiting for calling in January. But they couldn’t call me in mid January to late January. They turned me down in February.

 行き場所を失った私は急遽、兄や姉が通っていた近くの高校に進学することになりました。
There wasn’t high school that I would like to go to it. I continued same high school as my brother and sisters in a hurry.

 高校入学後、私は真っ先に陸上競技部に入部しました。入部したのはいいのですが、顧問の練習メニューに驚きました。高校では今まで行ってきた練習とは異なり「これ長距離のメニュー?」というものが多かったです。例えば100m×20本、50m×15本というのがありました。絶対的スピードを上げるのに効果的な練習だとは思いますが、長距離走で重要である「スピード持久力」においてはあまり効果的ではないと考えていました。
After I entered high school,  I first belonged to track & field culb. I belonged to it, but I was surprised about club advisor’s menu. The high school menu unlike ever.  I thought “Is this meun for long distance?” For example, 100m×20sets, 50m×15sets, etc. I thought this menu would be effective in increasing the maximum speed, but I thought it would not be very effective for speed endurance.

 毎日、顧問から練習メニューが言い渡されるのですが、その際にメニューの目的•効果が言われませんでした。私は目的や効果が分からないまま練習をこなす事に疑問を感じていました。
 Everyday, club advisor gives me a practice menu, but at that time he was not told me the purpose and effect of the menu.
I had doubts that I practiced without knowing the purpose and effect.

 練習メニューに疑問を抱いたまま行っていたため、記録は停滞しました。当時の私は「練習が足りない」と考えていました。そのため、部活が始まる前に10km走り、その後部活のメニューをこなしまた。当然の如く、部活前に10km走っているため、疲れで本メニューをしっかりこなすことができませんでした。練習が足りないと思い、部活前に10km走り、本メニューがこなせないという「負のサイクル」陥ってしまいました。このサイクルは1年生の夏まで続きました。
 My record stagnated because I was doubtful about the practice menu. At the time, I cobsidered Practice is less. For that reason, I ran 10km before club activities started, and after that, I did club menu. As you already know I didn’t club. I got of a downward spiral.



 当然、本メニューがこなせいないため、記録は停滞どころか下降していきました。これまで、記録が停滞するという経験をしてこなかった私にとって、初めての挫折をこの時味わいました。そして、私はこの挫折と部員の雰囲気、顧問との相性など様々なことがありまして、1年の夏に部活を突然、辞めました
Of course, I couldn’t do much menu and my record became stagnant so far went down. I had never experienced setback. I had  experienced setback first time. And when I was first time of the year high school in the summer, I quite culb activitie because this setback, memberb mood, hadn’t good chemistry and so on.

続きは次回の投稿で。
To be continued.


#running #run #ランニンク ゙ #筋トレ # #workout #ラン #marathon #マラソン #箱根駅伝 #Hakone #ekiden #怪我 #疲労骨折 #膝  #膝痛 #海外 #旅行 #国際 #国際交流 #英語 #English #worldmap #フランス #france #山梨 #yamanashi #河口湖 #kawaguchiko #kawaguchilake

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?