見出し画像

I Couldn't Be More In Love - これ以上の恋 ぼくには出来ない / The 1975

At the best of times, I'm lonely in my mind
But I can find something to show you
If you have got the time
Why would I rely on the things that I did right?
She said, "I gave you four years of my life"

最高なときでもぼくの心は空っぽ
君に見せるものは探せるけどね
もし時間があったのなら
ぼくはなんで自分のした正しいことにこだわるんだろう?
彼女は言った「生きているうちの4年をあなたに捧げた」

So what about these feelings I've got?
We got it wrong
And you said you had enough
What about these feelings I've got?
I couldn't be more in love

じゃあぼくが抱くこの気持ちはどうしたらいい?
ぼくら違ったね
君はもういっぱいだと言って
ぼくが抱くこの気持ちはどうしたらいい?
これ以上の恋 ぼくには出来ない

I could've been a great line, I could've been a sign
Overstayed my time, say what's on your mind
Maybe I'll rely on all the things that I did right
Because I'd give you all the years of my life

落とす言葉だってサインだって、ぼくだったかもしれない
ぼくの時間を過ごしてきみは何を想うか、言ってみてよ
きっと自分のした正しいことにぼくはこだわっていくと思う
ぼくは生きてきた時間すべてきみに捧げるから

So, what about these feelings I've got?
We got it wrong and you said you had enough
But what about these feelings I've got?
I couldn't be more in love

だから、ぼくが抱くこの気持ちはどうしたらいい
ぼくら間違って、きみはもういっぱいだと言った
でもぼくが抱くこの気持ちはどうしたらいい
これ以上の恋 ぼくには出来ない

What about these feelings I've got?
We got it wrong and you said you had enough
But what about these feelings I've got?
I couldn't be more in love

ぼくが抱くこの気持ちはどうしたらいい
ぼくら間違って、きみはもういっぱいだと言った
でもぼくが抱くこの気持ちはどうしたらいい
これ以上の恋 ぼくには出来ない

訳: @shosemin

GeniusではMattyがこの歌詞の意味合いについて解説しています。


Instagramでは海外の写真をアップしています。https://www.instagram.com/shosemin/