見出し画像

《洋楽和訳》 Broken & Beautiful / Kelly Clarkson 自分に自信が持てる曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、自信を持てる曲、Kelly ClarksonBroken & Beautifulをご紹介したいと思います!この曲は、UglyDollsという子ども向けの映画の劇中歌の一つなのですが、欠点があっても、完璧じゃなくても、ありのままの自分が美しいという強いメッセージが歌われていて、聞くだけで自分に対する自信が湧いてくる曲になっています🌈

Broken & Beautiful / Kelly Clarkson

I never held my hand out and asked for something free
一度も手を伸ばして自由を求めたことはないわ
I got pride I could roll out for miles in front of me
私の前に何マイルも敷けるほどの自信があるわ
I don’t need your help and I don’t need sympathy
あなたの助けや道場はいらないわ
I don’t need you to lower the bar for me
私のためにレベルを下げて欲しくないの

I know I’m Superwoman
私はスーパーウーマンなんだから
I know I’m strong
私は強いのよ
I know I’ve got this ‘cause I’ve had it all along
元から持っていたから今ここにあるのよ
I’m phenomenal
私は並外れている
And I’m enough
そして申し分ないわ
I don’t need you to tell me who to be
私の在り方は自分で決めるわ

Can someone just hold me?
誰か私をただ抱いてくれない?
Don’t fix me, don’t try to change a thing
どこも変えずに、ありのままの私を
Can someone just know me?
誰か私をただ理解してくれない?
‘Cause underneath, I’m broken and it’s beautiful
だって本当の私は、不完全だけど美しいから

I’m broken and it’s beautiful, I’m broken and it’s beautiful
不完全だけど美しいの、不完全だけど美しいの
I’m broken and it’s beautiful, I’m broken and it’s beautiful
不完全ささえ美しいのよ、不完全さも美しさなの

Walking on the ocean, turn water into wine
海の上を歩く、水をワインに変えて
We bury our emotion and pretend that we’re just fine
私たちは感情を隠して問題ないように振る舞う
The only way to live now is to know you’re gonna fly
今を生きる唯一の方法は自分にやる気があることを知ること
Don’t listen the lying liars and their lies
嘘つきたちと彼らの嘘は絶対に聞かずにね

I know I’m Superwoman
私はスーパーウーマンなんだから
I know I’m strong
私は強いのよ
I know I’ve got this ‘cause I’ve had it all along
元から持っていたから今ここにあるのよ
I’m phenomenal
私は並外れている
And I’m enough
そして申し分ないわ
I don’t need you to tell me who to be
私の在り方は自分で決めるわ

Can someone just hold me?
誰か私をただ抱いてくれない?
Don’t fix me, don’t try to change a thing
どこも変えずに、ありのままの私を
Can someone just know me?
誰か私をただ理解してくれない?
‘Cause underneath, I’m broken and it’s beautiful
だって本当の私は、不完全だけど美しいから

Hey, I’m broken and it’s beautiful, I’m broken and it’s beautiful
ねえ、私って不完全だけど美しいのよ
Hey, I’m broken and it’s beautiful, I’m broken and it’s beautiful
ねえ、私の不完全は魅力の一つなんだから

Ooh, I’m tired
はあ、疲れたわ
Can I just be tired (Just be tired)
たまには疲れてもいいよね(ただ疲れるだけ)
Without piling on all sad and scared and outta time?
悲しみや恐れや時間の無駄遣いは重ねずに
I’m wild
私は夢中よ
Can I just be wild (Just be wild)
ちょっと夢中になってもいいでしょ(ただ夢中になるだけ)
Without feelin’ like I’m falling and I’m losing my mind?
自分の落ち込みや混乱は感じずに

Can someone just hold me?
誰か私をただ抱いて
Don’t fix me, don’t try to change a thing
どこも変えずに、ありのままの私を
Oh someone just know me
ねえ誰か私を理解してよ
‘Cause underneath, I’m broken and it’s beautiful
だって本当の私は、不完全だけど美しいんだから

I’m broken and it’s beautiful
不完全でも美しい
I’m broken and it’s beautiful
不完全さえ美しい
I’m broken and it’s beautiful
不完全さが美しい
(It’s beautiful, it’s beautiful, beautiful)
美しいのよ
(It’s beautiful)
美しいの
I’m broken and it’s beautiful (It’s beautiful, it’s beautiful)
不完全な私は美しい
(It’s beautiful) I’m broken and it’s beautiful
不完全な私は美しいのよ

歌詞参照元: Apple Music


ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌