見出し画像

《洋楽和訳》 Lost Boy / Ruth B. 寝る前に聴きたい曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、寝る前に夜空を見ながら聴きたい曲、Ruth B.Lost Boyをご紹介したいと思います!この曲は、自身をロストボーイに置き換え、ピーターパンの世界観を随所に取り入れ、身寄りのなかった過去から家族を手に入れた現在までを歌い上げている一曲です。ファンタジーの世界観の中で語られる孤独が現実味を帯びていて、夢と現実の対比が切なくも美しく表現されています。

Lost Boy / Ruth B.

[Verse 1]
There was a time when I was alone
昔、一人ぼっちだった時代があるんだ
Nowhere to go and no place to call home
行く場所も家と呼べる場所もなかった
My only friend was the man in the Moon
唯一の友達は月にいる男の人
And even sometimes he would go away too
でも時々彼も僕を置いていってしまう
Then one night, as I closed my eyes
そしたらある夜、目を閉じた時に
I saw a shadow flying high
空を高く飛ぶ影を見た
He came to me with the sweetest smile
彼は甘い笑顔で僕のところに来て
Told me he wanted to talk for a while
ちょっとおしゃべりがしたいって言った
He said, "Peter Pan that's what they call me
“僕はみんなからピーターパンって呼ばれている
I promise that you'll never be lonely"
君を絶対にひとりにはしないよ“
And ever since that day...
そしてその日からはずっと…

[Chorus]
I am a Lost Boy from Neverland
僕はネバーランドのロストボーイ
Usually hanging out with Peter Pan and
普段はピーターパンと遊びに出かけて
And when we're bored we play in the woods
飽きた時には森で遊ぶ
Always on the run from Captain Hook
いつもフック船長から逃げている
"Run, run Lost Boy," they say to me
”走れ、逃げろ、ロストボーイ“ みんなにそう言われた
Away from all of reality
現実の全てから離れて
Neverland is home to Lost Boys like me
ネバーランドは僕みたいなロストボーイズの家だ
And Lost Boys like me are free
そして僕みたいなロストボーイズは自由だ
Neverland is home to Lost Boys like me
ネバーランドは僕みたいなロストボーイズの家だ
And Lost Boys like me are free
そして僕みたいなロストボーイズは自由だ

[Verse 2]
He sprinkled me in pixie dust and told me to believe
彼は僕に妖精の粉をかけて、信じるよう言った
Believe in him and believe in me
彼を信じて、自分自身を信じろと
Together we will fly away in a cloud of green
一緒なら緑の雲の中も飛べるよ
To your beautiful destiny
君の美しい運命へ
As we soared above the town that never loved me
僕を一度も愛してくれなかった街の上に来た時
I realized I finally had a family
やっと家族ができたって気づいたんだ
Soon enough we reached Neverland
そのあとすぐにネバーランドに着いて
Peacefully my feet hit the sand
無事に砂の上に着地した
And ever since that day...
そしてその日からはずっと…

[Chorus]
I am a Lost Boy from Neverland
僕はネバーランドのロストボーイ
Usually hanging out with Peter Pan and
普段はピーターパンと遊びに出かけて
And when we're bored we play in the woods
飽きた時には森で遊ぶ
Always on the run from Captain Hook
いつもフック船長から逃げている
"Run, run Lost Boy," they say to me
”走れ、逃げろ、ロストボーイ“ みんなにそう言われた
Away from all of reality
現実の全てから離れて
Neverland is home to Lost Boys like me
ネバーランドは僕みたいなロストボーイズの家だ
And Lost Boys like me are free
そして僕みたいなロストボーイズは自由だ
Neverland is home to Lost Boys like me
ネバーランドは僕みたいなロストボーイズの家だ
And Lost Boys like me are free
そして僕みたいなロストボーイズは自由だ

[Bridge]
Peter Pan, Tinker Bell, Wendy Darling
ピーターパン、ティンカーベル、ウェンディ・ダーリング
Even Captain Hook, you are my perfect storybook
フック船長でさえ、僕の完璧な物語の一部だ
Neverland, I love you so, you are now my home sweet home
ネバーランド、大好きだ、今や僕の愛しの我が家
Forever a Lost Boy at last
ようやく永遠のロストボーイになれた
Peter Pan, Tinker Bell, Wendy Darling
ピーターパン、ティンカーベル、ウェンディ・ダーリング
Even Captain Hook, you are my perfect storybook
フック船長でさえ、僕の完璧な物語の一部だ
Neverland, I love you so, you are now my home sweet home
ネバーランド、大好きだ、今や僕の愛しの我が家
Forever a Lost Boy at last
ようやく永遠のロストボーイになれた
And for always I will say...
これからずっとこう言うよ

[Chorus]
I am a Lost Boy from Neverland
僕はネバーランドのロストボーイ
Usually hanging out with Peter Pan and
普段はピーターパンと遊びに出かけて
And when we're bored we play in the woods
飽きた時には森で遊ぶ
Always on the run from Captain Hook
いつもフック船長から逃げている
"Run, run Lost Boy," they say to me
”走れ、逃げろ、ロストボーイ“ みんなにそう言われた
Away from all of reality
現実の全てから離れて
Neverland is home to Lost Boys like me
ネバーランドは僕みたいなロストボーイズの家だ
And Lost Boys like me are free
そして僕みたいなロストボーイズは自由だ
Neverland is home to Lost Boys like me
ネバーランドは僕みたいなロストボーイズの家だ
And Lost Boys like me are free
そして僕みたいなロストボーイズは自由だ

歌詞参照元: Genius Lyrics


ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌