見出し画像

《洋楽和訳》 The blue / Gracie Abrams

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Gracie AbramsThe blue をご紹介したいと思います!この曲は、2023年2月24日に公開されたばかりの最新アルバム「Good Riddance」の11曲目に収録されています。思いがけない出会いからかけがえのない存在になった ”You” に対する感謝の気持ちが溢れている優しい一曲です。

The blue / Gracie Abrams

[Verse 1]
You live in Hollywood
あなたはハリウッドに住んでいる
You're half an hour from me
私から30分離れたところにいる
Your reputation's good
あなたの評判は上々
I hope we've got a lot in common
私たちの間に共通点がたくさんあったらいいな

I kinda think you should
提案があるの
Just drop it all and call me
もう全部捨てて私に電話したらどう?
You tell me on the phone
電話で私に伝えるの
You really want to meet my family
私の家族にすごく会いたいって

[Refrain]
What are you doing to me now?
あなたは今何をしているの?
What are you doing to me now?
あなたは私をどうしたいの?

[Verse 2]
You talk about your dad
あなたはお父さんのことを話す
He used to get so angry
昔はよく怒っていたって
He'd scare you and your brother
あなたと兄弟をよく怖がらせていたって
'Til you felt you needed savin'
救いを求めたくなるほどに

I know I'd let you in
あなたはいつでも歓迎よ
On all my bad decisions
私の全ての悪い決断に
You'd make them feel less terrible
あなたは全部ましに感じさせてくれる
The second that you'd listen
あなたが訊いてくれた瞬間から

[Refrain]
What are you doing to me now?
あなたは今何をしているの?
What are you doing to me now?
あなたは私をどうしたいの?

[Chorus]
You came out of the blue like that
あなたはそうやって突然現れた
You came out of the blue like that
晴天の霹靂だった
I never could've seen you comin'
あなたが来る予兆はなかった
I think you're everythin' I've wanted
あなたは私が望む全てなの

You came out of the blue like that
あなたはそうやって突然現れた
You came out of the blue like that
晴天の霹靂だった
I never could've seen you comin'
あなたが来る予兆はなかった
I think you're everythin' I've wanted
あなたは私が望む全てなの

[Verse 3]
I wonder if you know
あなたは知っているのかな
If you can tell I'm losin'
私がもう負けているって
I'm going down without a fight
戦う前から倒れているって
I don't know how you do it
どうしてあなたには分かるんだろうね

You say we share a brain
私たちは同じ脳で生きているって言って
Apologizing for it
あなたはそれを謝るけど
But take it as a compliment
でもそれは褒め言葉よ
You make me really nervous
あなたは本当に私を緊張させる

[Refrain]
What are you doing to me now?
あなたは今何をしているの?
What are you doing to me now?
あなたは私をどうしたいの?

[Chorus]
You came out of the blue like that
あなたはそうやって突然現れた
You came out of the blue like that
晴天の霹靂だった
I never could've seen you comin'
あなたが来る予兆はなかった
I think you're everythin' I've wanted
あなたは私が望む全てなの

You came out of the blue like that
あなたはそうやって突然現れた
You came out of the blue like that
晴天の霹靂だった
I never could've seen you comin'
あなたが来る予兆はなかった
I think you're everythin' I've wanted
あなたは私が望む全てなの

[Bridge]
What are you doing to me now?
あなたは今何をしているの?
What are you doing to me?
あなたは私をどうしたいの?
What are you doing to me now?
あなたは私に今何をしているの?

[Verse 4]
Send me every song
歌を何曲も送ってくれる
That keeps you up from sleepin'
あなたを眠れなくする歌を
I bet I could recite 'em all
私、全部歌えると思うの
I won't forget the feelin'
その時の気分は忘れないわ

Stayin' up with you
あなたとの夜更かし
Despite the space between us
私たちの間に距離はあっても
I've never felt this close to someone
こんなにも誰かを近しく感じるのは初めてよ
What if you're my weakness?
あなたが私の弱みだったらどうしよう?

[Chorus]
You came out of the blue like that
あなたはそうやって突然現れた
You came out of the blue like that
晴天の霹靂だった
I never could've seen you comin'
あなたが来る予兆はなかった
I think you're everythin' I've wanted
あなたは私が望む全てなの

You came out of the blue like that
あなたはそうやって突然現れた
You came out of the blue like that
晴天の霹靂だった
I never could've seen you comin'
あなたが来る予兆はなかった
I think you're everythin' I've wanted
あなたは私が望む全てなの

You came out of the blue like that
あなたはそうやって突然現れた
You came out of the blue like that
晴天の霹靂だった
I never could've seen you comin'
あなたが来る予兆はなかった
I think you're everythin' I've wanted
あなたは私が望む全てなの

You came out of the blue like that
あなたはそうやって突然現れた
You came out of the blue like that
晴天の霹靂だった
I never could've seen you comin'
あなたが来る予兆はなかった
I think you're everythin' I've wanted
あなたは私が望む全てなの


Photo by fabian jones on Unsplash

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌