見出し画像

《洋楽和訳》 Nicknames (feat. gnash) / Walk Off the Earth "今は友達のふりをしていてもいいかな?”

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Walk Off the Earth の Nicknames (feat. gnash) をご紹介したいと思います!この曲は、別れた直後のカップルの未練が、トロピカルサウンドで爽やかに歌われています。聴き心地の良いライムとテンポのいい歌詞の展開が気分を上げてくれる一曲になっています。

Nicknames (feat. gnash) / Walk Off the Earth

[Chorus: Walk Off the Earth]
We used to give each other nicknames
昔はあだ名を付け合ったよね
Now we can't even be out in the same place
今では同じ場所にいることさえできないけど
I wasn't gonna stay, but
ずっと恋人でいるつもりはなかったけど
Can we just pretend to be friends right now?
今は友達のふりをしててもいいかな?
You used to be my endgame
君は僕の終着点だった
Now you can't even look at me the same way
今では同じように僕を見つめられなくなったね
I know we're not okay, but
大丈夫ではないとは分かってるけど
Can we just pretend to be friends right now?
今は友達のふりをしててもいいかな?

[Verse 1: Walk Off the Earth]
Don't cause a scene
騒がないで
'Cause everyone's here and I don't wanna leave
みんなここにいるし、僕は離れたくないから
Like last Halloween
去年のハロウィーンのように
Startin' all the drama like we're seventeen
17才の時のように全てはドラマチックに始まった

[Pre-Chorus: Walk Off the Earth]
But that was then, this is now
でも過去は過去、今は違う
Do you still think about
君はまだ考えたりする?
All the things that we said?
僕たちが交わした言葉について
I know you love to forget
君は忘れるのが好きなのは知ってるよ

[Chorus: Walk Off the Earth]
We used to give each other nicknames
昔はあだ名を付け合ったよね
Now we can't even be out in the same place
今では同じ場所にいることさえできないけど
I wasn't gonna stay, but
ずっと恋人でいるつもりはなかったけど
Can we just pretend to be friends right now?
今は友達のふりをしててもいいかな?
You used to be my endgame
君は僕の終着点だった
Now you can't even look at me the same way
今では同じように僕を見つめられなくなったね
I know we're not okay, but
大丈夫ではないとは分かってるけど
Can we just pretend to be friends right now?
今は友達のふりをしててもいいかな?
Right now (Ooh)
今だけは
Right now (Ooh)
今すぐに

[Verse 2: gnash]
You get to me
君は僕にイラついて
Tryna win a war with jealousy
嫉妬で勝負に勝とうとした
And you still believe
そして未だに信じている
That we can just ignore our history
僕たちの過去は無視できると

[Pre-Chorus: gnash]
But that was then, this is now
でも過去は過去、今は違う
Do you still think about
君はまだ考えたりする?
All the things that we said?
僕たちが交わした言葉について
I know you love to forget
君は忘れるのが好きなのは知ってるよ

[Chorus: Walk Off the Earth & Both]
We used to give each other nicknames
昔はあだ名を付け合ったよね
Now we can't even be out in the same place
今では同じ場所にいることさえできないけど
I wasn't gonna stay, but
ずっと恋人でいるつもりはなかったけど
Can we just pretend to be friends right now?
今は友達のふりをしててもいいかな?
You used to be my endgame
君は僕の終着点だった
Now you can't even look at me the same way
今では同じように僕を見つめられなくなったね
I know we're not okay, but
大丈夫ではないとは分かってるけど
Can we just pretend to be friends right now?
今は友達のふりをしててもいいかな?
Right now (Ooh)
今だけは
Right now (Ooh)
今すぐに
Right now
たった今から

[Bridge: Walk Off the Earth & gnash]
Can we, can we just pretend?
偽ってもいいかな?
Can we, can we just forget?
忘れてもいいかな?

[Chorus: Walk Off the Earth & gnash, Both]
We used to give each other nicknames
昔はあだ名を付け合ったよね
Now we can't even be out in the same place
今では同じ場所にいることさえできないけど
I wasn't gonna stay, but
ずっと恋人でいるつもりはなかったけど
Can we just pretend to be friends right now?
今は友達のふりをしててもいいかな?
Right now (Ooh)
今だけは
Right now (Ooh)
今すぐに
Right now
たった今から
Right now
今すぐに
Can we just pretend to be friends right now?
今は友達のふりをしててもいいかな?
Can we just pretend to be friends right now?
今は友達のふりをしててもいいかな?

[Outro: gnash & Walk Off the Earth]
Can we, can we just pretend? (Can we, can we just pretend?)
偽ってもいいかな?
Can we, can we just be friends?
友達でいてもいいかな?

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌