見出し画像

《洋楽和訳》 traitor / Olivia Rodrigo SOUR収録曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Olivia Rodrigo traitor をご紹介したいと思います!この曲では、破局直後に新たなパートナーと交際をスタートさせた元彼に対する怒りや呆れを「裏切り者」という言葉で表現しています。事実を知っていながら知らないふりをして、相手を信じて愛し続けた彼女の健気さと、裏切られたことによるに憎しみや悲しさが切実に伝わってくる一曲です。

traitor / Olivia Rodrigo

Brown guilty eyes and little white lies
罪深い茶色の瞳と小さなお世辞
Yeah, I played dumb but I always knew
ええ、知らないふりをしていたけど分かっていたわ
That you talked to her, maybe did even worse
あなたが彼女に話したことを、もしかするともっと悪いことも
I kept quiet so I could keep you
あなたを留めるために私は黙っていた

And ain't it funny
でも笑えないわ
How you ran to her
あなたが彼女の元へ走っていったことを
The second that we called it quits
別れようと言ったその瞬間に

And ain't it funny
笑えないわ
How you said you were friends
あなたが友達だって言っていたことを
Now it sure as hell don't look like it
今ではそうじゃないことがはっきりしたわ

You betrayed me
あなたは私を裏切った
And I know that you'll never feel sorry
あなたには何の罪悪感もないのよね
For the way I hurt, yeah
私を傷つけたことに対して

You talked to her
あなたは彼女に手を出した
When we were together
私と付き合っていた時に
Loved you at your worst
なんとかあなたを愛し続けた
But that didn't matter
でも何も変わらなかった

It took you two weeks
たったの2週間だったわね
To go off and date her
彼女に乗り換えるまで
Guess you didn't cheat
きっとズルをしなかったのね
But you're still a traitor
でもあなたは裏切り者よ

Now you bring her around
今では彼女を連れ回している
Just to shut me down
私を黙らせるためだけに
Show her off like she's a new trophy
新しいトロフィーかのように彼女を見せびらかして

And I'll know if you were true
もしあなたが善人だったら
There's no damn way that you
何をどうしたってできないわ
Could fall in love with somebody that quickly
そんなに早く他の誰かと恋に落ちるなんて

Ain't it funny
笑えないわ
All the twisted games
このねじれたお遊びは全て
All the questions you used to avoid
あなたが避けていた質問は全て

Ain't it funny
笑えないわ
Remember I brought her up
私が彼女の話題を出した時に
And you told me I was paranoid
被害妄想だって一蹴したあなたを

You betrayed me
あなたは私を裏切った
And I know that you'll never feel sorry
あなたには何の罪悪感もないのよね
For the way I hurt, yeah
私を傷つけておきながら

You talked to her
あなたは彼女に手を出した
When we were together
私と付き合っていた時に
Loved you at your worst
最低レベルであなたを愛していた
But that didn't matter
でも何も変わらなかった

It took you two weeks
たったの2週間だったわね
To go off and date her
彼女に乗り換えるまで
Guess you didn't cheat
きっとズルをしなかったのね
But you're still a traitor
でもあなたは裏切り者よ

God, I wish that you had thought this through
少なくとも今回のことをよく考えてみてほしい
Before I went and fell in love with you
私があなたに恋する前
When she's sleeping in the bed we'd made
私たちが作ったベッドで彼女が眠っている時
Don't you dare forget about the way
あの時のことを絶対に忘れないで

You betrayed me
あなたは私を裏切った
And I know that you'll never feel sorry
あなたには何の罪悪感もないのよね
For the way I hurt, yeah
私を傷つけておきながら

You talked to her
あなたは彼女に手を出した
When we were together
私と付き合っていた時に
Loved you at your worst
なんとかあなたを愛し続けた
But that didn't matter
でも何も変わらなかった

It took you two weeks
たったの2週間だったわね
To go off and date her
彼女に乗り換えるまで
Guess you didn't cheat
きっとズルをしなかったのね
But you're still
でもあなたは

You're still a traitor
あなたは裏切り者
Yeah, you're still a traitor
ええ、あなたは裏切り者なの

God, I wish that you had thought this through
ああ、一回よく考えてみてよ
Before I went and fell in love with you
私があなたに恋する前に

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌