見出し画像

《KPOP和訳》 GONE / ROSÉ 待望のファーストソロ曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、BLACKPINKのROSÉの GONE をご紹介したいと思います!まだ正式発表はされていないのですが、公式YouTubeチャンネルで公開されたティーザーとThe Showでの初披露に魅了された私は何度も何度も聴いていて、フライングして和訳してしまいました笑

待望のソロ曲で、期待を裏切らない最高の一曲ですね、、!                                        

GONE / ROSÉ

[Verse 1]
I thought that you remember, but it seems that you forgot
覚えてくれてると思ってたけど、そうじゃないみたい
It’s hard for me to blame you when you were already lost
もういないあなたを責めるなんて私にはできないわ
Oh, yeah
I'm tired of always waiting
待ってばかりなのはもう嫌よ
Oh, yeah, yeah
I see you changed your number, that's why you don’t get my calls
電話番号を変えたのね、私の電話に出ない訳だわ
I gave you all of me, now you don't wanna be involved
私は全てを捧げたのに、あなたは私を避けている
Oh, yeah, yeah
I really gotta face it
私も流石に向き合わなきゃね
Oh, yeah, yeah

[Pre-Chorus]
I just wanna be the one
ただあなたの特別な人になりたかった
But to you we're already done
でもあなたはもう終わったことだって言う
Tell me, why'd you have to hit and run me?
教えてよ、私を打ちのめして避ける必要はあったの?
Now I'm all alone, cryin' ugly
私は今たった一人で醜く泣いているの
You broke my heart just for fun
あなたは面白半分で私の心を傷つけて
Took my love and just left me numb
私の愛を奪って、麻痺状態のまま置き去りにした
Now it's eight in the morning
もう朝の8時だわ
Hate in the morning (All because of you)
朝から最悪の気分よ (全部あなたのせいで)

[Chorus]
Another story that's sad and true?
これって悲しい実話なの?
I can feel the pain, can you?
私が感じるこの痛みがあなたにはわかる?
You had to be the one to let me down, to color me blue
私を失望させて、悲しさで染め上げたのはあなたよ
Hate to see you with someone new
新しい子と一緒のあなたは見たくない
I’ll put a curse on her and you
彼女とあなたのことを呪うつもりよ
Ain’t no looking back, now you're dead and gone
過去は振り返らずに、あなたはもういないの
My love is gone too
私の愛も消え去ったわ

[Post-Chorus]
All my love is go-o-o-o-o-o-o-ne
私の愛は全部消えたの
All my love is go-o-o-o-o-o-o-ne
私の愛はもう存在しないの
All my love is go-o-o-o-o-o-o-ne
私の愛は全部過ぎ去ったのよ
All my love is gone
もう愛なんてないわ
Now you’re dead and gone
あなたはもういないの

[Verse 2]
All my love is gone and the hate has grown
もう愛は消え去って憎しみが大きくなったわ
I'm standing all alone
たった一人で立ち尽くしているの
And I'm searching for something
そして何かを探しているの
But I can't feel nothing
でも何も感じられなくて
I pack my bags and go 
荷物をまとめて出かけるの
This don't feel like home
ここは居心地が悪いから
Too much darkness for a rainbow, I feel so used
虹にしては暗すぎるし、利用された気分よ
How am I supposed to live without you? I refuse (Yeah)
どうやってあなたなしで生きていけばいいの? お断りよ

[Pre-Chorus]
I just wanna be the one
ただあなたの特別な人になりたかった
But to you we're already done
でもあなたはもう終わったことだって言う
Tell me, why'd you have to hit and run me?
教えてよ、私を打ちのめして避ける必要はあったの?
Now I'm all alone, cryin' ugly
私は今たった一人で醜く泣いているの
You broke my heart just for fun
あなたは面白半分で私の心を傷つけて
Took my love and just left me numb
私の愛を奪って、麻痺状態のまま置き去りにした
Now it's eight in the morning
もう朝の8時だわ
Hate in the morning (All because of you)
朝から最悪の気分よ (全部あなたのせいで)

[Chorus]
Another story that's sad and true?
これって悲しい実話なの?
I can feel the pain, can you?
私が感じるこの痛みがあなたにはわかる?
You had to be the one to let me down, to color me blue
私を失望させて、悲しさで染め上げたのはあなたよ
Hate to see you with someone new
新しい子と一緒のあなたは見たくない
I’ll put a curse on her and you
彼女とあなたのことを呪うつもりよ
Ain’t no looking back, now you're dead and gone
過去は振り返らずに、あなたはもういないの
My love is gone too
私の愛も消え去ったわ

[Post-Chorus]
All my love is gone (Go-o-o-o-o-o-one)
私の愛は全部消えたの
All my love is gone, gone, gone, gone (Go-o-o-o-o-o-one)
もう愛なんてないのよ
All my love is gone (Go-o-o-o-o-o-one)
私の愛はもうないわ
All my love is gone
もう愛なんて失ったわ
Now you're dead and gone
あなたはもういないから

歌詞参照元: Genius Lyrics

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌