見出し画像

《洋楽和訳》 All My Life / Charlotte 味方が欲しい時に聴きたい曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、味方や無条件の愛情が恋しい時に聴きたい一曲、CharlotteAll My Lifeをご紹介したいと思います!この曲では、人生に疲れてしまった恋人に対し、私が助ける、あなたになら人生を捧げてもいいと語りかけ、慰めるような歌詞と歌声が立ち直る力をくれる素敵な一曲になっています☺️

All My Life / CHARLOTTE

[Verse 1]
Rest all your weight on my shoulders
あなたの全体重を私の肩に預けて
Don't be scared
怖がらないで
I'll keep you safe and warm
あなたを守って温めるわ
You're not alone
私がいるわ
Close your eyes, don't be afraid
目を閉じて、恐れないで
I'm by your side
私が隣にいるわ
I'll keep you safe and warm
あなたを守って温めるから
Forever and more
永遠に、ずっと

[Pre-Chorus]
When life it loses meaning
人生の意味をなくした時
You're falling and you're bleeding
あなたは転んで血を流す
You graze your knees and cry
あなたは膝をすりむいて涙を流す
I'll pick you up and heal it
私があなたのところへ行って傷を治すわ
It's you that I believe in
私の信じるあなた
My, oh my

[Chorus]
Just tell me what's wrong
何が嫌なのか話して
And you know that I'll make it right
私がどうにかすることはわかっているでしょ
Whatever you worries
あなたの心配事が何であろうと
Remember what's yours is mine
覚えていて、あなたの悩みは私の悩みよ
If I was holding the world
もし私がこの世界を持っていたら
I'd let it go so my arms could hold you
すぐに離してあなたを抱きしめるわ
If you say that you need it
もしあなたが望むのなら
I'll give you all my life
私の命をあなたに捧げるわ

[Verse 2]
All my time stands still
私の人生はまだ持ちこたえているわ
When I'm around you
あなたのそばにいる時だったら
I don't need guardian angels
守護天使なんて必要ないわ
No, I've got your love
あなたの愛を手に入れたから

[Pre-Chorus]
When life it loses meaning
人生の意味をなくした時
You're falling and you're bleeding
あなたは転んで血を流す
You graze your knees and cry
あなたは膝をすりむいて涙を流す
I'll pick you up and heal it
私があなたのところへ行って傷を治すわ
It's you that I believe in
私の信じるあなた
My, oh my

[Chorus]
Just tell me what's wrong
何が嫌なのか話して
And you know that I'll make it right
私がどうにかすることはわかっているでしょ
Whatever you worries
あなたの心配事が何であろうと
Remember what's yours is mine
覚えていて、あなたの悩みは私の悩みよ
If I was holding the world
もし私がこの世界を持っていたら
I'd let it go so my arms could hold you
すぐに離してあなたを抱きしめるわ
If you say that you need it
もしあなたが望むのなら
I'll give you all my life
私の命をあなたに捧げるわ

[Post-Chorus]
All my life (All my life)
私の全人生を
Woah
(All my life)

[Chorus]

Just tell me what's wrong
何が嫌なのか話して
And you know that I'll make it right
私がどうにかすることはわかっているでしょ
Whatever you worries
あなたの心配事が何であろうと
Remember what's yours is mine
覚えていて、あなたの悩みは私の悩みよ
If I was holding the world
もし私がこの世界を持っていたら
I'd let it go so my arms could hold you
すぐに離してあなたを抱きしめるわ
If you say that you need it
もしあなたが望むのなら
I'll give you all my life
私の命をあなたに捧げるわ

[Outro]
All my life
全人生を
All my life
私の命を
All my life
私の全てを

歌詞参照元: Genius Lyrics

”bleed“ 出血する
”graze“ 擦りむく
”guardian angels“ 守護天使

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌