見出し画像

《洋楽和訳》 Yours / Conan Gray 報われない恋を歌った曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Conan GrayYours をご紹介したいと思います!この曲は、愛する人のために精一杯尽くしてきた甲斐なく与えた愛が返ってくることのない悲しい片思いを描いています。自分には相手を他の誰よりも最優先して尽くしてきたのにも関わらず、相手にとっては自分はただの都合の良い存在であることに気づいた瞬間の虚しさ、切なさ、悲しさ、苦しさ、未練などの複雑な感情が痛切に歌われている一曲です。

Yours / Conan Gray

[Verse 1]
I'm somebody you call when you're alone
僕は君が一人の時に電話をする相手で
I'm somebody you use, but never own
君に使われるけど、君のものでなはくて
I'm somebody you touch, but never hold
君に触られるけど、抱きしめられることはない
And you're somebody I'll never really know
君の全てを僕が知ることは決してないんだ

I know I'm not the one you really love
僕が君の愛する人ではないことはわかっている
I guess that's why I've never given up
きっとだから僕は諦められないんだ
'Cause I could give you all you want
だって僕は君に何でも与えられる
The stars and the sun, but still, I'm not enough
星々に太陽、それでも僕は十分じゃないんだ

[Pre-Chorus]
Oh, all I really wanted was that look in your eyes
ああ、僕はただ君の瞳に映りたかったんだ
Like you already know that I'm the love of your life
僕が君の運命の人だっていう眼差しで
Like you already know you're nеver saying goodbye
決して僕に別れは告げないっていう眼差しで

[Chorus]
But I'm not yours
でも僕は君のものではなくて
I'm not yours, I'm not yours
君のものではないんだ
I want more
それじゃ足りないよ
I want morе, but I'm not yours
愛されたいのに、僕は君のものではない
And I can't change your mind
僕に君の心は変えられない
But you're still mine
でも君は僕のものなんだ

[Verse 2]
So tell me that it's time for me to go
だからせめてもう潮時だって言ってよ
'Cause you know I can't do it on my own
僕にはその決断はできないから
The only thing that's harder than sleepin' alone
一人で寝るよりも辛い唯一のこと
Is sleepin' with your ghost
それは君の幻影と一緒に寝ることだよ

[Pre-Chorus]
Oh, all I really wanted was that look in your eyes
ああ、僕はただ君の瞳に映りたかったんだ
Like you already know that I'm the love of your life
僕が君の運命の人だっていう眼差しで
Like you already know you're nеver saying goodbye
決して僕に別れは告げないっていう眼差しで

[Chorus]
But I'm not yours
でも僕は君のものではなくて
I'm not yours, I'm not yours
君のものではないんだ
I want more
それじゃ足りないよ
I want morе, but I'm not yours
愛されたいのに、僕は君のものではない
And I can't change your mind
僕に君の心は変えられない

[Bridge]
I should've known that it was dumb love
こんなの馬鹿な愛だって気付くべきだったよ
Fifteen dozen roses
15ダースのバラの花束
All the things that I've done
僕がしてきた全てのこと
For you not to notice
君が気付かないうちに
Can't believe I chose you
どうして君を選んでしまったんだろう
Over all my best friends
他にも親友はたくさんいたのに
What the fuck did I do
なんてことをしてしまったんだろう
In the end
最終的には
Just to not be yours
君のものでなくなるために

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌