見出し画像

《洋楽和訳》 drivers license / Olivia Rodrigo グローバルチャート1位の曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、公開するなり各国のチャートで上位にランクインし、グローバルチャートでも首位を獲得しているOlivia Rodrigo の drivers license をご紹介したいと思います!本人の失恋経験に基づいて書かれた歌詞はリアルな描写に共感がしやすくなったいて、切なさと悲しさが痛いほどに表現された歌声に心を掴まれる一曲になっています。

ディズニーのHigh School Musical: The Musical: The Series (通称: HSMTMTS) でヒロインの Nini役を演じた際に劇中歌として登場した彼女の歌手デビュー作にして、大ヒット曲の All I Want も素敵な曲なので聞いてみてください☺️

drivers license / Olivia Rodrigo

[Verse 1]
I got my driver's license last week
先週運転免許を取った
Just like we always talked about
いつものおしゃべりと同じように
'Cause you were so excited for me
ずっと楽しみにしてくれていたから
To finally drive up to your house
やっとあなたの家まで運転できるって
But today I drove through the suburbs
でも今日は家の近くを一人で運転した
Crying 'cause you weren't around
そばにあなたはいなくて涙が溢れた

[Verse 2]
And you're probably with that blonde girl
きっとあの金髪の女の子といるのよね
Who always made me doubt
いつも私に疑念を抱かせる子
She's so much older than me
私よりもずっと年上で
She's everything I'm insecure about
私の不安の元凶よ
Yeah, today I drove through the suburbs
ええ、今日は一人で運転したわ
'Cause how could I ever love someone else?
どうやって他の人を愛せるっていうの?

[Chorus]
And I know we weren't perfect
私たちは完璧ではなかった
But I've never felt this way for no one
でも他の人には同じ感情を抱いたことがないの
And I just can't imagine
想像することもできない
How you could be so okay now that I'm gone
どうしたら私なしでそんなに平気でいられるのか
Guess you didn't mean what you wrote in that song about me
あなたが書いた私のための歌詞は全部嘘だったのね
'Cause you said forever, now I drive alone past your street
あなたの言った永遠とは裏腹に、今私は一人であなたの家の前を通り過ぎている

[Verse 3]
And all my friends are tired
友達はみんな飽きていた
Of hearing how much I miss you, but
私があなたをどれほど思っているか聴くことに
I kinda feel sorry for them
今では申し訳なさを感じる
'Cause they'll never know you the way that I do, yeah
私の知るあなたは他の人には分かるものじゃないから
Today I drove through the suburbs
今日一人で近所をドライブして
And pictured I was driving home to you
あなたを家に送り届ける様子を思い描いた

[Chorus]
And I know we weren't perfect
私たちは完璧ではなかった
But I've never felt this way for no one
でも他の人には同じ感情を抱いたことがないの
And I just can't imagine
想像することもできない
How you could be so okay now that I'm gone
どうしたら私なしでそんなに平気でいられるのか
I guess you didn't mean what you wrote in that song about me
あなたが書いた私のための歌詞は全部嘘だったのね
'Cause you said forever, now I drive alone past your street
あなたの言った永遠とは裏腹に、今私は一人であなたの家の前を通り過ぎている

[Bridge]
Red lights, stop signs
赤信号、止まれの標識
I still see your face in the white cars, front yards
白い車を見ても前庭を見てもあなたの顔が思い浮かぶ
Can't drive past the places we used to go to
昔一緒に行った場所の前は通り過ぎれない
'Cause I still fuckin' love you, babe (Ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh)
だってまだ本当にあなたを愛しているから
Sidewalks we crossed
一緒に渡った横断歩道
I still hear your voice in the traffic, we're laughing
渋滞の中で未だにあなたの声が聴こえる、私たちの笑い声が
Over all the noise
どんな騒音の中でも
God, I'm so blue, know we're through
神様、すごく辛いです、もう過ぎたことだとわかっていても
But I still fuckin' love you, babe (Ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh)
まだあなたを心から愛している

[Chorus]
And I know we weren't perfect
私たちは完璧ではなかった
But I've never felt this way for no one
でも他の人には同じ感情を抱いたことがないの
And I just can't imagine
想像することもできない
How you could be so okay now that I'm gone
どうしたら私なしでそんなに平気でいられるのか
Guess you didn't mean what you wrote in that song about me
あなたが書いた私のための歌詞は全部嘘だったのね
'Cause you said forever, now I drive alone past your street
あなたの言った永遠とは裏腹に、今私は一人であなたの家の前を通り過ぎている

[Outro]
Yeah, you said forever, now I drive alone past your street
ええ、永遠と言われたけど私は一人であなたの家の前を運転している

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌