見出し画像

《洋楽和訳》 Witness (feat. Rajiv Dhall) / Rosie Darling 冬に聴きたい失恋ソング

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Rosie DarlingWitness (feat. Rajiv Dhall) をご紹介したいと思います!この曲は、元恋人に対する強い意志と決意を表現していて、オルゴールのような彼女の美しい歌声が繊細ながら芯の強さを感じさせる曲になっています。歌詞、歌声、メロディー、、、この曲の全ての要素が心の琴線に触れるような素敵な一曲です。

Witness (feat. Rajiv Dhall) / Rosie Darling 

[Verse 1]
Cleanin' my car out and I found the card that you gave me
車を片付けていたらあなたにもらったカードを見つけたわ
My twenty-third birthday, covered in coffee stains
23歳の誕生日、コーヒーのシミだらけ
Heard you kissed someone just to get it out of your system
憂さ晴らしをしたくて誰かにキスしたらしいね
And I wish that I had more to say, but I don't
何かもっと言えたらいいけど、何もなくて

[Chorus]
I'm glad you learned how to talk
話せるようになったみたいで嬉しいわ
But I don't wanna listen
でも私は何も聴きたくない
You can keep all my friends
私の友達と親しくしてもいいけど
And I'll keep my distance
私との距離は離れていくわ
Take another shot at me, it's obvious it's all for me
また私の悪口を言えばいいわ、バレバレなんだから
But I'm still indifferent
私にお相手する気はないわ
Do what you need to get over me
私から吹っ切れるために何でもすればいいわ
But I won't be your witness
あなたの偽証を認める日は来ないけどね

[Verse 2]
You're seven blocks from me, I try to deal with it quietly
7ブロック先にいるあなた、冷静さを保とうとする私
I wouldn't do what you're doin' to me
私だったらあなたみたいな行動は取らないわ
I know that you always need to feel seen
あなたは見られている感覚が心地良いんでしょ
But I can't give you what you need
でも私はその助けにはなれない

[Chorus]
I'm glad you learned how to talk
話せるようになったみたいで嬉しいわ
But I don't wanna listen
でも私は何も聴きたくない
You can keep all my friends
私の友達と親しくしてもいいけど
And I'll keep my distance
私との距離は離れていくわ
Take another shot at me, it's obvious it's all for me
また私の悪口を言えばいいわ、バレバレなんだから
But I'm still indifferent
私にお相手する気はないわ
Do what you need to get over me
私から吹っ切れるために何でもすればいいわ
But I won't be your witness
あなたの偽証を認める日は来ないけどね

[Bridge]
Go right ahead, kiss my friends
さあどうぞ、私の友達にキスしなよ
I don't wanna know how you've been
あなたの近況なんて知りたくない
But I'll hear it from them
友達から全部教えてもらうわ
How you go through the motions of movin' on often
あなたがどうやって立ち直るのか、全部ね
You want a reaction
私の反応を待っているんでしょ
But I won't, no, no
でも私は絶対しない
But I won't
何もしないわ
But I won't, no, no
絶対に反応なんかしない
But I won't, no, no
私は絶対に何もしない
But I won't
私はしないの
But I won't, no, no
絶対に反応なんかしないわ

[Chorus]
I'm glad you learned how to talk
話せるようになったみたいで嬉しいわ
But I don't wanna listen
でも私は何も聴きたくない
You can keep all my friends
私の友達と親しくしてもいいけど
And I'll keep my distance
私との距離は離れていくわ
Take another shot at me, it's obvious it's all for me
また私の悪口を言えばいいわ、バレバレなんだから
But I'm still indifferent
私にお相手する気はないわ
Do what you need to get over me
私から吹っ切れるために何でもすればいいわ
But I won't be your witness
あなたの偽証を認める日は来ないけどね

[Outro]
And I wish that I had more to say
何か言うことがあればいいんだけど
But I don't
何もないの

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌