【1日1文献】ICF-CYを用いた学校と保護者と専門家をつなぐ気がかりな児童のための協働型支援システム#特別支援教育#発達障害#多職種連携

参考文献:ICF-CYを用いた学校と保護者と専門家をつなぐ気がかりな児童のための協働型支援システム
筆者:小越 康宏中井 昭夫小越 咲子三橋 美典荒木 睦大
発行日:2012年
掲載元:電気学会論文誌C(電子・情報・システム部門誌) 132 巻 (2012) 2 号
検索方法:インターネット
キーワード:特別支援発達障害ICFICF-CY振る舞い認知

【抄録】
・A key aspect of the optimal support of students with special needs is co-ordination and co-operation between school, home and specialized agencies. 
・Communication between these entities is of prime importance and can be facilitated through the use of a support system implementing ICF guidelines as outlined. 
・This communication system can be considered to be a preventative rather than allopathic support.

参考URL:
https://www.jstage.jst.go.jp/article/ieejeiss/132/2/132_2_325/_pdf/-char/ja


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?