【1日1文献】ICF-CYを用いた学校と保護者と専門家をつなぐ気がかりな児童のための協働型支援システム#特別支援教育#発達障害#多職種連携 4 wataru 2023年10月19日 07:16 参考文献:ICF-CYを用いた学校と保護者と専門家をつなぐ気がかりな児童のための協働型支援システム筆者:小越 康宏, 中井 昭夫, 小越 咲子, 三橋 美典, 荒木 睦大発行日:2012年掲載元:電気学会論文誌C(電子・情報・システム部門誌) 132 巻 (2012) 2 号検索方法:インターネットキーワード:特別支援, 発達障害, ICF, ICF-CY, 振る舞い認知【抄録】・A key aspect of the optimal support of students with special needs is co-ordination and co-operation between school, home and specialized agencies. ・Communication between these entities is of prime importance and can be facilitated through the use of a support system implementing ICF guidelines as outlined. ・This communication system can be considered to be a preventative rather than allopathic support.参考URL:https://www.jstage.jst.go.jp/article/ieejeiss/132/2/132_2_325/_pdf/-char/ja ダウンロード copy #発達障害 #作業療法士 #特別支援教育 #文献 #多職種連携 4 この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか? サポート