見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA SEPTEMBER 29, 2023 A HEAVENLY TABLE HAS BEEN SET BEFORE YOU 天の食卓があなたの前に用意されている

(Psalm 23:5) Thou preparest a table before me in the presence of mine enemies: thou anointest my head with oil; my cup runneth over. 
(詩篇23:5) あなたは、わたしの敵の前で、わたしの前に食卓を設け、わたしの頭に油を注いでくださいます。

According to The Message Bible, our theme Scripture is rendered as “You serve me a six-course dinner right in front of my enemies. You revive my drooping head; my cup brims with blessing”. In dining, a course is a particular set of food items that are served at the same time during a meal. Usually, a standard full-course meal is made up of three courses which include an appetizer, main dish, and dessert. But what the Psalmist is dealing with in Psalms 23:5 is a double of a three-course meal. No wonder, David said, “My cup runneth over”. In this season, God is intentionally keeping your enemies alive so that they can see what He is doing in your life. 
メッセージ聖書によれば、このテーマ聖句は「あなたは私の敵の目の前で、私に6皿のディナーをごちそうしてくださいます。あなたは私の垂れ下がった頭をよみがえらせ、私の杯は祝福で満たされます」。食事においてコースとは、食事中に同時に出される特定の品目のことである。一般的なフルコースは、前菜、メインディッシュ、デザートの3つのコースで構成されている。しかし、詩篇23:5で詩篇作者が扱っているのは、3コースの2倍である。ダビデが「私の杯は尽きることがない」と言ったのも無理はない。この季節、神は意図的にあなたの敵を生かしておられるのだ。

Yes!!! He will prepare a table (manifestation of his blessings in your life) before you, not in the absence of your enemies, but in their very presence. In the New Testament, what we got in Christ is even more than our cups being filled. Jesus said, "out of your belly shall flow rivers of living water" (John 7:38). When you compare a cup of water to a river, the difference is abundantly clear. God has called you unto greatness that is why He has determined on this day to prepare a heavenly table before you in the presence of your enemies. In prayer, declare that God’s heavenly table that He has set for you is manifesting in your life. Halleluyah. 
そうだ!神は、敵がいないときではなく、敵がいるときに、あなたの前に食卓(あなたの人生における神の祝福の現れ)を用意されるのだ。新約聖書では、私たちがキリストにあって得たものは、コップが満たされたこと以上のものだ。イエスは「あなたの腹からは、生ける水の川が流れ出る」(ヨハネ7:38)と言われた。一杯の水と川を比べれば、その差は歴然としている。神はあなたを大いなるものへと召されたのだ。だからこそ、神はこの日、敵の前であなたの前に天の食卓を用意することを決められたのだ。祈りの中で、神があなたのために用意された天の食卓があなたの人生に現れていることを宣言しなさい。ハレルヤ。

Confession: A heavenly table has been set before me in the presence of my enemies. My life has become one filled with abundant testimonies. I keep getting better and bigger everyday. And whatever the Devils does in my life can only lead to my promotion. Halleluyah! 
告白する: 私の敵の前に天の食卓が置かれました。私の人生は豊かな証しで満たされたものになりました。私は毎日良くなり、大きくなり続けている。そして、悪魔が私の人生にすることは何でも、私の昇進につながるだけなのだ。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
まだ一度も生まれ変わったことがない人は、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations 
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神の善を自分の人生に引き寄せることができる。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?