見出し画像

📚✏高校生英語プレゼン大会の成果を英語で書いてみた!❤️‍🔥💪️

こんにちは、お世話になっております、JKにゃんこです!
ついに友達にもこの垢を公開し、何人かフォローしてくれた結果、フォロワー様が30人以上になりました🥰いつもありがとうございます!

同級生の方!プレゼンであったりこのアカウントであったりいつも私と仲良くしてくれたり応援してくれてありがとう!!!みんな優しくて大好きです💯
そしていつも気にかけてくださるフォロワーの方!記事をわざわざ見に来てくださりスキを押して下さりとても嬉しいです(๑>ᴗ<๑)これからもよろしくお願いします!

今回の記事では、英語大会プレゼンTEP-CUPの感想を英語で書いてみました!
私の中でこのプレゼン大会は本当にかけがえのないものです🥰

📓質問形式で思い出振り返り✏️
🩷in English୧꒰*´꒳`*꒱૭🤎

文法や表現で誤っているところがいくつかあると思われます(_ _*))🙏🏻
ご指摘頂けたら幸いです🥹‼️✨️

「朝の表彰で校長先生から英語の質問がくるかも...」と思いながら、分からない表現を調べていましたが、ただ調べるなら記事にしてしまおう!と思いこのような投稿にしました。

ですが結局聞いて貰えませんでした。笑
ある意味、これは変化球だと思います笑(  ⌯₄⌯) ᐝ

私の大好きな英単語帳、Distinctionからいくつか使えるスラングを引き出して書いてみたので、よろしければ読んで頂けると嬉しいです!

What is TEP-CUP?🤔

TEPCUP is an abbreviation for "Tokyo high school English Presentation CUP".

The theme of the presentation is to introduce the charm of Tokyo.

What inspiered you to participate in the competition?

Not gonna lie,I didn't know of the presentation at all.

Actually,my English teacher recommended that I take part in the presentation.

I decided enthusiastically for some reasons.

For what reason?

One of the biggest reasons is that I've never spoken in public at such a big stage and  hoped for having the opportunity like that.
(Better late than never😎)
Also,I really like giving a presentation in front of class.

Secondly,I thought that participating a presentation would become a lot of motivation to study English.

Thirdly,(like I wrote this before...) there is no next time to enter extracurricular activities in high school due to entrance exam.

What a series of real performance was like?

Firstly,I had to advance through the preliminaries[prilímənèri].

Fortunately,I could break through the preliminary round  8 out of 103 application.

✨️

I had practiced for over 3 months.
Thanks to my kind teacher's support,the practice wasn't as hard as I thought.
It was a really good time to learn many things about English and presentation.

My teacher taught me many trick ; how to become a good talker.

You can see my efforts by looking my script at a glance😉⬇️

I introduced the charm of Tokyo by becoming the guide character.

What are the difficulties that you encounter​?

First of all, TEP-CUP allows students to make
a group of four or five,but I did it alone.

To use scenery photos as a presentation material,I had to visit many places and take pictures and videos there by myself.
(but it was so much fun‎^_^)

Also,I was jumpy at the Question-and-answer session after presentation.
Real talk,my answer was not enough lol😂
(but what's done is done)

How was your presentation?

I think it was 10 out of 10,perfect😂😂
I could bring my A-game,putting my mind to it.
TEP-CUP made me more confident about myself.

Having said that, I am so mad at the final result that I can’t receive an award no matter how hard I practiced.

But, TEP-CUP was really really really awesome!!!!!🥰🥰🥰🥰🥰🥰

Did you talk with other participant?

Of course, I did( 'ω')b
I had a blast with them.

I'm so glad at having many nice friends who is interested in English and good at speaking it .

最後に

少し日本語でも書かせてください🙇‍♀️

TEPCUPを経て、本当にたくさんのことを学びました!

たとえば私は割とリアクションがある方の人間で、明るいスピーチが出来ていると今まで思っていたんです。ですが、練習を経て本当にもっとemphasisを入れる所や、passionを含めるべきところがたくさんある所に気づきとても驚かされました!笑
私は4月から高3でなかなかもう高等部の間はプレゼンの機会が少ないかもしれませんが、大学生になってからたくさんの英語プレゼンにまた参加したいと思っています!

質疑応答では、聞かれると思っていないことを聞かれ練習通り上手く答えられなかったのですが、あのような大きなステージでプレゼンをしたという事実は気が弱くおっちょこちょいで鈍臭い私を強くしてくれたと思います!!!
TEP-CUP以外にも今年は学校でもたくさんのプレゼンを行い、大勢の前にたつことに慣れ、むしろ楽しい!と思えるようになれました(,,> <,,)
プレゼンが終わった後、何人かの観客の方がわざわざ話しかけてくださり、プレゼンを褒めてくださったのも嬉しかったです😍😍

又、どのグループのプレゼンも本当に素晴らしく、ひとつも飽きがこないプレゼンでした!英語が好きで得意な素敵な仲間が出来て、講評会でたくさんお話できたのもとても良かったです🥳来週はその仲間とアメリカ大使館に訪問する為、そちらもとても楽しみにしています٩( ´ω` )و


ここまで読んでくださりありがとうございました!!!
スキ、フォローとても嬉しいです!!!よろしくお願いいたします!

この記事が参加している募集

英語がすき

今週の振り返り

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?