見出し画像

🌉夜の淵🌃abyss of night🌃




今年も曲を作りました。 

タイトルは「夜の淵」。 

東日本大震災から8年が経ちました。 

そしてこの8年の間にまたいくつもの災害、悲劇がこの国を襲ってきました。 

昨年は北海道、関西での地震、西日本での豪雨など例年以上に災害が多発した年でした。 


昨年地震が起きた夜、停電で真っ暗な中SNSなどで恐怖と闘いながら朝を待つたくさんの声を受け取りました。あいも変わらず何もできない自分にもどかしさを感じながら、せめて子守唄に、ほんの少しの心の安らぎになったらいいなと思い今回の曲を作りました。そこにさらに歌詞を加え、編曲し、レコーディングしたものが今回の曲です。 
On the night of the earthquake last year, in the darkness due to a power outage, I received many messages on social media, fighting fear and waiting for the morning to come. I felt frustrated because I still couldn't do anything, but I created this song hoping that it would at least be a lullaby and give me a little bit of peace of mind. This song was created by adding additional lyrics, arranging it, and recording it.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?