見出し画像

【英熟語】CALLを使った英熟語

馴染みのある英単語 ”call” には「呼ぶ」「電話する」
という意味がありますよね!
実は ”call” を使った英熟語は沢山あるんです!
今回は例文付きで41個紹介します!!!

1. call back:電話をかけ直す

【英】After leaving a message, I had to wait for the manager to call me back.
【日】メッセージを残した後、マネージャーが私に電話をかけ直すのを待たなければなりませんでした。

2. call back:(テレビなどに)再び出演する

【英】The popular actor was asked to call back for a guest appearance in the TV series.
【日】その人気俳優は、そのテレビシリーズにゲストとして再び出演するよう依頼されました。

3. call back:呼び戻す

【英】The manager decided to call back the employees who had been on furlough.
【日】経営者は、一時休暇を取っていた従業員たちを呼び戻すことに決定しました。

4. call by:立ち寄る

【英】On my way home from work, I decided to call by the supermarket to pick up some groceries.
【日】仕事帰りに、スーパーマーケットに立ち寄って食料品を買うことに決めました。

5. call for:要求する

【英】The protesters called for immediate action on climate change.
【日】抗議者たちは気候変動に対する即時の対策を要求しました。

6. call for:呼び掛ける

【英】The organization plans to call for volunteers to help with the charity event.
【日】その団体はチャリティイベントの手伝いをするボランティアを呼び掛ける予定です。

7. call for:迎えにいく

【英】 I'll call for you at 7 PM to pick you up for the movie.
【日】映画のために7時に迎えに行きますね。 

8. call forth:呼び起こす

【英】The powerful speech called forth a wave of emotions among the audience.
【日】力強いスピーチは聴衆の感情を呼び起こしました。

9. call down:しかりつける

【英】The teacher called down the students who were being too loud during the class.
【日】先生は授業中に騒ぎすぎていた生徒たちをしかりつけました。

10. call on:訪問する

【英】We decided to call on our friends who recently moved to the new neighborhood.
【日】最近新しい近所に引っ越した友人たちを訪問することに決めました。

11. call out:召集する(呼ばれて離れる場合)

【英】The manager called out all the employees to evacuate the building immediately.
【日】マネージャーは全ての従業員を召集して即座に建物から避難させました。

12. call out:非難する

【英】The teacher called out a student for cheating during the exam.
【日】先生は試験中に不正行為をした生徒を非難しました。

13. call out:叫ぶ・かけ声をかける

【英】During the concert, the fans were excitedly calling out the singer's name.
【日】コンサート中、ファンたちは興奮して歌手の名前を叫んでいました。

14. call in:電話をする

【英】The customer called in to inquire about the status of their order.
【日】その顧客は自分の注文の状況を問い合わせるために電話をかけました。

15. call in:召集する(呼ばれて来る場合)

【英】The company called in all employees for an emergency meeting.
【日】会社は緊急の会議のために全ての従業員を召集しました。

16. call off:中止する

【英】Due to heavy rain, the outdoor event was called off.
【日】大雨のため、屋外イベントは中止されました。

17. call off:(攻撃などを)やめさせる

【英】After negotiations, the two countries agreed to call off the military operation.
【日】交渉の結果、両国は軍事作戦を中止することに同意しました。

18. called to:声をかける

【英】As she walked past the park, her friend called to her from the other side of the street.
【日】公園を通り過ぎるとき、彼女の友人が通りの向こうから声をかけました。

19.  call over:呼び寄せる

【英】The teacher called over the students to come and join the group activity.
【日】先生は生徒たちを呼び寄せてグループ活動に参加させました。

20. call up:思い出す

【英】Hearing that familiar song always calls up memories of my childhood.
【日】あの懐かしい曲を聞くと、いつも子供の頃の思い出が蘇ります。

21.  call up:呼び出す

【英】The coach decided to call up a talented young player from the junior team.
【日】コーチは有望な若い選手をジュニアチームから呼び出すことにしました。

22. call up:情報を映し出す

【英】He used a projector to call up the information on the computer screen.
【日】彼はプロジェクターを使ってコンピューター画面の情報を映し出しました。

23. call up:電話で誰かと話をする

【英】I'm going to call up my friend to discuss our weekend plans.
【日】週末の計画を話し合うために友達に電話をかける予定です。

24. call to mind:心に呼び覚ます

【英】The old photograph called to mind memories of my childhood adventures.
【日】その古い写真は子供の頃の冒険の思い出を呼び覚ましました。

25. call A one's own:Aを自分のものとみなす

【英】He finally called the small garden his own after planting and nurturing each flower.
【日】彼はそれぞれの花を植えて育てた後、ついにその小さな庭を自分のものと呼びました。

26. on call:すぐ使える状態

【英】The IT support team is on call 24/7 to assist with any technical issues.
【日】ITサポートチームは24時間365日、いつでも技術的な問題に対応できる状態です。

27. within call:すぐ近くに

【英】The doctor instructed the patient to keep the emergency medication within call.
【日】医師は、患者に緊急用の薬をすぐ近くに置くよう指示しました。

28. good call:良い選択

【英】Booking the hotel near the conference venue turned out to be a good call.
【日】会議会場の近くにホテルを予約したのは良い選択でした。

29. bad call:悪い選択

【英】Investing all his savings in that risky venture turned out to be a bad call.
【日】彼のすべての貯金をそのリスクのある事業に投資するのは悪い選択でした。

30. wake-up call:モーニングコール

【英】I requested a wake-up call from the hotel to ensure I wake up on time.
【日】時間通りに起きるため、ホテルにモーニングコールを依頼しました。

31. wake-up call:警鐘

【英】The recent increase in pollution levels should serve as a wake-up call for everyone.
【日】最近の汚染レベルの上昇は、すべての人にとって警鐘となるはずです。

32. call A to order:Aに静粛を命ずる

【英】 The chairperson called the attendees to order at the beginning of the meeting.
【日】議長は会議の始めに参加者に静粛を命じました。

33. call attention:注意するよう呼び掛ける

【英】The teacher called attention to the student who was speaking out of turn.
【日】先生は、順番を無視して話していた生徒に注意を呼び掛けました。

34. call the shots:采配を振るう

【英】 In a well-organized team, the coach is the one who calls the shots during the game.
【日】うまく組織されたチームでは、試合中はコーチが采配を振るいます。

35. call the tune:(自分の思うとおりの)指図をする

【英】 In that company, the CEO is the one who calls the tune and makes all the major decisions.
【日】その企業では、CEOが指示を行いすべての主要な決定を下します。

36. call it a day:今日はこれで終わりにする

【英】Let's call it a day and continue tomorrow.
【日】今日はこれで終わりにして、明日続けましょう。

37. call it a night:その夜はこれで終わりにする

【英】It's getting late, so let's call it a night and get some rest.
【日】遅くなってきたので、今夜はこれで終わりにして休みましょう。

38. call it quits:(仕事や習い事を)やめる

【英】After years of playing in the band, John decided to call it quits.
【日】数年間バンドで演奏した後、ジョンはその活動をやめる決断をしました。

39. call it quits:(結婚生活などを)終わりにする

【英】The couple decided to call it quits and get a divorce.
【日】夫婦は結婚生活を終わりにして離婚することに決めました。

40. call into question:問いただす

【英】The new evidence calls into question the validity of previous studies.
【日】新たな証拠によって、以前の研究の妥当性が問いただされました。

41. call a spade a spade:容赦なく言う

【英】She is known for her straightforwardness and always calls a spade a spade.
【日】彼女は率直さで知られており、容赦なく言います。

お役に立ったでしょうか?
音声の確認・聞き流しでの勉強はYouTubeからどうぞ!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?