見出し画像

新社会人に贈る曲5選!

さあ、新年度ですね。今春から社会人になった皆さん、おめでとうございます!
ということで、今回は新社会人になった皆さんへ捧げる曲をご紹介。

ヴァン・ヘイレン「ジャンプ」

まずはど定番から。元気でますよね。

I get up, and nothing gets me down
You got it tough. I’ve seen the toughest around
And I know, baby, just how you feel
You’ve got to roll with the punches to get to what’s real

起き上がる、俺を落ち込ませるものなんてない
君は大変だったな、俺もそういう目にあった
だから、君の気持ちは良くわかる
真実を手に入れるには、堪えなきゃいけない

エイジア「GO」

売れなかった3枚目のアルバムより。いい曲です。

Dig for victory, go for gold
I don't wanna die before I get old
And I wonder where I'm going to
There's some way out, there's some way through
But I'm lost, I'm lost, I'm down again
My direction is changing, which way,
Which way can I go...
Get up and go

勝利を探し求めろ 黄金なる場所へと向かえ
老齢を迎える前に死にたくない
俺は何処に向かっているんだ?
出口が幾つかある 何処かに通じる道が
だが 俺は迷う 道に迷う また倒れてしまった  
方向が変化している 道が分からない
俺は何処に向かえばいいんだ・・・
立ちあがれ そして進め

ブライアン・アダムス「イントゥ・ザ・ファイア」

ブライアンの力作アルバムのタイトル曲。

You could wait for your dreams to come true
But time has no mercy
Time won't stand still for you
Well I know what your heart desires
Crawlin' out from the wreckage
Into the fire

君は自分の夢を叶えるまでは待てるかもだろう
でも時は無慈悲なものだ
時は君を待ってはくれない
君のハートの想いを僕は知っている
炎の中の残骸から這い出るんだ

ビリー・ジョエル「オンリー・ヒューマン」

ビリーのヒット曲「マイ・ライフ」にも通じる人生讃歌。

You better believe there will be times in your life
When you’ll be feeling like a stumbling fool
So take it from me you’ll learn more from you accidents
Than anything you could ever learn at school
Don’t forget your second wind
Sooner or later you’ll get your second wind

君が自分を愚かだと思うとき
君は君のときが来ると信じたほうがいい
僕からアドバイス
君は学校で学ぶより
アクシデントからもっとたくさんのことを学ぶだろう
立ち直ることを忘れないで
遅かれ早かれ君は立ち直るよ

PiL 「ライズ」

PiLのジョン・ライドンによる応援歌。

I could be wrong, I could be right
I could be wrong
I could be wrong, I could be right
I could be black, I could be white
I could be right, I could be wrong
I could be white, I could be black

Your time has come your second skin
The cost so high the gain so low
Walk through the valley
The written word is a lie

May the road rise with you
May the road rise with you
May the road rise with you
May the road rise with you

Anger is an energy
Anger is an energy
Anger is an energy
Anger is an energy

俺は間違っているかもしれないし、正しいのかもしれない
俺が間違っているかもしれないし、正しいかもしれない
俺は嫌われてるかもしれないし、好かれているかもしれない
俺は正しいかもしれないし、間違っているかもしれない
俺は白かもしれないし、黒なのかもしれない

新しい時代がやってきたんだろう
今こそ生まれ変わるチャンス
失う物は多く得る物は少ない人生
俺は理不尽な谷間を歩いている
壁に書かれている言葉は気休め話と嘘ばかり

正しく道が開かれますように
明るい道が開かれますように

怒りが俺のエネルギー
怒りが俺のエネルギー


この記事が参加している募集

思い出の曲

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?