見出し画像

ゼロスタート#20

Start from zero.#20


わたしにとって、2020年は「激動の年」でした。

As for me, 2020 was a "turbulent year."


この年を忘れないため、わたしの記憶に残すため、2020年に起こったニュースを自由気ままに投稿していきます。

In order not to forget this year and to keep it in my memory, I will freely post the news that happened in 2020.


富士山、今夏は閉山#3

画像1

ルートに沿って点在し、通常は登山者が休憩するために使用する小屋も閉鎖されたままになります。

The cabins, dotted along the routs and usually used by climbers to rest , will also remain closed .

環境省によると、ユネスコの世界文化遺産に登録されているこの山は、昨年のシーズンに約236,000人の登山者を魅了しました。

The mountain , a UNESCO WORLD Cultural Heritage site , attracted about 236,000 climbers for last year 's season , according to the Environment Ministry .

県庁によると、静岡県が管理するルートを利用したのは約8万5000人でした。

About 85,000 of those used the routs managed by Shizuoka , the prefectural government said .

to be continued...

see you

※ the Japan times 参照 

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?