ニューヨークフェロー滞在記8/18-20 |NY Fellow Diary 18-20th AUG
毎回、私の英語が壊れていることを考慮する必要があります。この機械翻訳は壊れている。どうすれば私の考えを理解できますか?
Everytime you should consider about that my english is broken. This machine translation is broken. How you can see my thoughts?
第18回 イサム・ノグチ美術館~AMANT~PAGENT
災害は常に外からもたらされるものだと思われている。だからパンデミックが起きると、どの国もすぐに国境を閉鎖する。純粋でクリーンな集団である私たちには、常に私たちではない誰かが何らかのトラブルを持ち込んでくる。これは具体的なことだけでなく、根拠のない人間的な感覚でもある。
ここNYでは、外部からの浸食が多く、クイーンズには300もの言語があるため、誰も止めることができない。
私はあなたを信用できない。衛生面でも信用できない。これは、パンデミックの最中に私が抱いた最も強い考えである。だから、私は信頼したいし、私ではない誰かを信頼することを忘れたくないというテレフォンシアターの作品を作り始めた。そうでなければ、自分の体すら信じられない。
でも、他人を信じることはリスクがある。あなたを傷つけるかもしれない。あなたの空間や財産をこき使うかもしれない。そのリスクを受け入れる必要があるのか?外国人恐怖症はリスクを冒せない人の思考だ。リスクを避けるべきだという意見には賛成です。そう、リスクは冒したくない。でも、彼らは私たち自身がすでにリスクを負っていることを知らない。私自身、すでにリスクを負っている。その中で、私も含めて誰も信用していない。でも、信用できない人には耐えられない。動物以外の信頼できる誰か/何かが必要なのだ(動物は決して私を裏切らない)。だから、アート作品として自分でパブリックという概念を作る必要がある。この架空のフィールドで、私は誰かを信頼するかもしれない。
イサム・ノグチ美術館に向かうバスの中で、突然上記のようなことを書いた。
実は、期待などしていなかった。私は彼の作品を知っているだけでなく、彼のインテリアに囲まれたショーをプロデュースしたこともある。でも、彼がいいアーティストだとは思わなかった。
しかし、イサム・ノグチ美術館は本当に素晴らしい場所だった。彼の彫刻を見ながら、石の重みを感じ、どのように立っているのかを考える。バランスが崩れたら崩れてしまいそうだ。石が重力に逆らって立っている。本当にすごいことですよね。
私は彫刻には興味がなかった。でも、イサム・ノグチのおかげで、彫刻がいかに面白い芸術であるかに気づかされた。
例えば、彼の代表作のひとつである「the void」を見ると、上の石の輪に注目しますよね。それは正しい。しかし、石でできた台座の下には、木でできた本物の台座があることがわかった。数トンもの重さが、この木製の台座にかかる。石は永久に使えるが、木は将来腐る。つまりこの経典は、脆弱な木の台座と、上側の静かな石のフォルムの拮抗なのである。そして、この円は非常に細い棒で支えられている。ドナルド・ジャッドの展覧会を見たとき、私は彫刻によって作られた空間を感じた。今回は彫刻の重みを感じた。
アマンではサウンド・パフォーマンスに参加した。なぜ外でノイズ・ミュージック・パフォーマンスができるのか。ジュリアも観客として参加した。
まだ最初のパフォーマンスでしたが、本当に素敵でした。モジュラーシンセサイザーや他のツールを使って、アーティストは良いノイズ音楽を作っていた。それを表現したいけど、自分の中にノイズ・ミュージックに関する語彙がないんだ。
アマンに残るべきだった。他の2人のアーティストも素敵だと思う。でも、PAGEANTに移動したのは、アンジェリーナ・ホフマンの'Tracy's Game'というパフォーマンスを見るためだった。このダンスシアターは、半分シリアスで半分面白い。この感じは良かったけど、それだけ。
ステージには4人のパフォーマーとピアニスト。受付で配られた説明を読んだが、ストーリーはそれに沿っていない。ただ派手な動き(でも訓練されていない)と不条理なイメージを描いているだけ。1シーンがとても長いのに、実際には身体と空間の変化がない。この長いシーンで何をしたいのかがわからない。実際、私はこのショーからまったく意味を読み取ることができなかった。
つまり、理解できないのだ。つまり、私の問題なのだ。 異文化の中にいる以上、謙虚でなければならない。
でも...
もう訂正は終わっている。何を見るべきかを判断する必要がある。オフシーズンとはいえ、たくさんのパフォーマンスがある。シーズンが始まったら、もっと見るべきものを見極めなければならない。
18th Isamu Noguchi museum~AMANT ~ PAGENT
People think that disasters are always brought from outside. That’s why all of the countries close their borders just after a pandemic happens. Always someone not us bring some trouble to us as a pure/ clean collective. This is not only concrete things but also a sense of humanity that is no evidence.
Here in NY there are many outside erodes to this city and no one can’t stop as there are 300 languages in queens.
I can’t trust you. And you can’t trust me in-terms of sanitaly. This is the most strong idea during the pandemic that I have had. So I started to make a telephone theater piece that I want to trust and I don’t want to forget to trust someone who is not me. Otherwise I can't even trust my body.
But trusting others is a risk. He/she might harm you. They might rub your space and property. Do you need to accept this risk? Xenophobia is the thoughts of those who can’t take risks. Actually I agree that you should avoid taking risks. Yes, I don’t want to take risks. But they don’t know we ourselves are already at risk. I myself already risk. In this context, I don’t trust anyone, including me. But I can’t stand the untrustworthy. I need someone/ something who I can trust except animals( animals never betray me). So I need to make the notion Public by myself as an art work. In this fictional field, I might trust someone.
Suddenly I wrote above on the bus to the Isamu Noguchi museum.
https://www.noguchi.org/
Actually I didn't have any expectations. I’m not only know his work even I produce a show surrounded by his interior. But I never thought he’s good artist.
But the Isamu Noguchi museum was a really nice place to visit. While seeing his sculpture, I feel the weight of the stone and think about how they are standing. Even though they are unstable figures, somehow they stand up.It looks that if the balance changes it will collapse. Stones stand up against gravity, it's really amazing, right?
I never had an interest in sculpture. But Isamu Noguchi made me realize how sculpture is an interesting art form.
For example, when you see ‘the void’ that is one of his major works, you'll pay attention to the circle of the stoneon above. It is right. But I found that under the pedestal made of stone, there is the real pedestal made of wood. Under several tons, this wooden pedestal receives this heaviness. Even though stone will be permanent, wood will be rotten in the future. In short, this scripture is the antagonism of a vulnerable wooden pedestal and a quiet stone 's form on the upper side. And this circle is supported by a very thin pole. When I saw Donald Judd's exhibition, I fest the space made by sculpture. This time I felt the weight of sculpture.
In Amant I attend the sound performance. Why you could have noise music performance outside, USA. Julia also attended this show as an audience.
It was only the first performance but it was really nice. With modular synthesizers and some other tools the artist made good noise music. I’d like to describe it but there is no vocabulary about noise music in myself.
I should have stayed in Amant. I think the other two artists are also nice. But I moved to PAGEANT to see a performance named ‘Tracy's Game’ by Angelina Hoffman. This dance theater was half serious and half funny. This feeling was nice but only that.
4 performers and a pianist on stage. I read the description distributed in the reception but the story didn't follow that. Just fancy movement (but it is not well trained) and some absurd image they depict. Each scene takes a very long time but actually there is no change of body and space. I can’t find what they want to do in this long scene. Actually I couldn’t get the meaning at all from this show.
I mean, I just can’t understand. It means my problem. I should be humble when you are in different culture.
But…
It’s already finished correcting the information. I need to judge what I should see. Even though it is an off season, there are a lot of performances. When the season comes, I need to judge what I should see more.
19th シルバーレンズ~名もなき本~赤い花集団
午後の早い時間にsilverlensというギャラリーを訪れた。
このギャラリーはフィリピンとフィリピンのディアスポラのアーティストに焦点を当てている。Gina Osterlohの写真に関するパフォーマンス作品も良かったが、最新の作品の方が良かった。
CUNYの宿題を書き始める。初めての英語の長文だ。宿題とはいえ、クソみたいな文章は書きたくない。 この2週間で、少しずつ、私がなぜパブリックに集中し始めたかについて書いていこうと思う。
ギターセンターに行った。ここは僕にとって一番落ち着く場所だ。フェンダーのシンラインを弾いた。でもジャズマスターが欲しい。本当は2800ドル貸してくれるんだけど、安いところに引っ越せば、ジャズマスター、シンライン、ジャズベース、スティングレイ、フェンダー・ツイン・リバーブ・・・が手に入るんだけどね。契約の関係で引っ越せないんだ。
ヨ・ラ・テンゴやストゥージズをプレイする本屋は、完璧な本屋であるべきだろう?ブルックリンのUnnameable booksがそうだった。サミュエル・ベケットのアンソロジーを見つけた。ああ、欲しい。でも買っても読まないんだろうな。
日本とアメリカではイベントの意味が違うと思う。日本では、イベントがあれば、知らない人に合わせてあげる。でも、NYではパブリックなイベントでも、実はプライベートなイベントだったりする。
Unnameable booksでは、『A Permanent Parliament: ソーシャル・コレオグラフィーのノート」。
https://www.thesegalcenter.org/publications/books/a-permanent-parliament/#:~:text=This%20text%20is%20an%20experiment,key%20agents%20in%20its%20formation
。
しかし、このイベントはブック・ディレクトリを紹介するものではない。その代わり、客観的な説明は一切なく、番組名でナレーションを試みる。イベントの内容は、本の読み聞かせと、このイベントに参加した人へのインタビュー。映像ではなく、自分たちの視点でこの企画を語る。
この語りは、客観的に説明することが難しい企画をどのように語るかという試みだと受け取っている。しかし、実はこの方法がプロジェクトの伝説的な地位を高めている。私はこういう語り方は好きではない。とても内輪話になってしまう。
その後、赤花集団の食事会に行った。遠藤舞が勧めてくれたのだ。場所はウィリアムズバーグの屋上。マンハッタンの美しい夜景を見ることができます。
でも、屋上でのディナーパーティーは、交流という点では私にはちょっとハードルが高い。どちらかというとコミュニティ・パーティーのようなもの。友人知人がいなくても気にしないのがアメリカ流。何か心の余裕を持たないと、死んじゃうかも。
19th silverlens ~Unnameable books~ red flower collective
In the early afternoon I visited the gallery named silverlens.
https://www.silverlensgalleries.com/
This gallery focuses on Philippine and Philippine diaspora artists. Gina Osterloh’s performance piece on photography was nice for me but latest work is better.
I start to write my homework in CUNY. This is my first long article in English. Even though it is a homework , I don’t want to write shit text. In this two weeks littler by littler I’ll write about why I start to focus on public
I went to the guitar center. Here is the most calm place for me. Played Fender thinline. But I want to get Jazzmaster. Actually my lent is $2800, if I could move to somewhere cheap, I can get Jazzmaster, Thinline, Jazz bass, Stinglay, Fender twin reverb…. fuck. I can’t move because of the contract.
The bookshop where play Yo La Tengo and the Stooges should be the perfect book shop, right? Unnameable books in Brooklyn was like that. I found anthology of Samuel Beckett. Ah, I want. But I know I won’t read if i bought it.
https://www.instagram.com/unnameablebooks/?hl=ja
I think the meaning of the event is different from Japan and the US. In Japan if you have an event, you should adapt for the person who you don’t know. But in NY even if it is a public event, actually it can be a private event.
In the Unnameable books, I attended the book launch event of ‘A Permanent Parliament: Notes on Social Choreography’.
But this event doesn't introduce the book directory. Instead, try to narrate the show named parliament any objective explanation. The event consisted on read out book and interview with the person who join this event. Instead of video, they talk about this project they’re perspective.
I receive this narrative is the trial of how to narrate the project that is hard to describe objectively. But actually this way is enhance the achieve legendary status of the project. I don’t like this kind of way of talking. It is very inside talk.
Then I went to the dinner that collective red flower collective. Mai Endo recommended me this dinner. This was really nice meal and location is rooftop in the williamsburg. You can see beautiful night view in Manhattan.
https://www.instagram.com/redflowercollective/
But a dinner party on the rooftop is bit hard for me in terms of socializing. It’s more like a community party. You don’t mind if there is no friend and acquaintance, it is American style. I should get some kind of mind otherwise I'll die.
20日 ムーブメント・リサーチ~ジュリアのショー
ニューヨークの地下鉄は信用できない。なるべくシティサイクルを使う。
この頃、パフォーマンスのアイデアを思いついた。そこで、地下鉄に乗るときの「acknowledgement」という台本を書き始めた。それを見せるかどうかはわからない。今はただの種だ。育てるべきか?
ムーブメント・リサーチでは、アンダースコアというワークショップを受けた。
https://www.dance.nyc/download/p/~for-audiences~community-calendar~view~The-Underscore~2019-01-11/
ソマティックをベースにしたコンタクト・インプロヴィゼーションのメソッドです。20人前後が参加する。実はルチアーナのワークショップでやった課題に似ているのですが、この課題は100分ほど。他の人に触れることもできるし、誰かと踊るために楽器で音を出すこともできる。
私が出演した手塚夏子のプライベート・アナトミー・エクスペリメント6を思い出させる。あのショーでは触れ合うことはなかったけれど、ある種の解放感を感じた。そこが一番違う。
とにかく、みんなで踊ることは健康にいい。
グランド・セントラルでジュリアのイベントがあった。彼女はBODYWEATHERというバンドと共演。ビジーなギターとジュリアの崇高な歌声が織り成す猥雑なノイズが、素晴らしいサウンドスケープを作り出している。シガー・ロスがソニック・ユースを演奏しているようなものだ。
ちなみに、会場は映画会社のオフィスだったため、貸し切り状態。 しかし、夜中まで大音量。なぜできるんだ、NY。
20th aug the movement research ~ Julia’s show
I don’t trust subway in nyc. As much as possible I’ll take Citi bike.
In these days I conceived the idea of the performance. So I started to write a script named ‘acknowledgement’ when i take subway. I don’t know if I'll show it or not. Now it’s just a seed. Should I raise?
In the movement research I took workshop named underscore.
https://www.dance.nyc/download/p/~for-audiences~community-calendar~view~The-Underscore~2019-01-11/
This is a method of contact improvisation based on somatic. Around 20 people come and join it. Actually it is similar to the task that I did in luciana’s workshop but this task kept around 100 mins. You can touch others and to dance with someone you can also make noise with instruments.
It reminds me of Natsuko Tezuka’s private anatomy experiments 6 that I performed. In that show we don’t really touch but we felt a kind of liberation. But at that time, we didn’t aim to become united. This is the most important difference.
Anyway, dancing with others is good for your health.
In the grand central there was a event that Julia perform. She perform with her pertner as BODYWEATHER. Their indultorial noise with bizzar guitar and Julia’s sublimity voice make a great soundscape. It is something like Sigar Ros play’s Sonic Youth.
By the way, because the venue was the office of a movie company, it was a private event. But until midnight they made a loud noise. Why can you do it, NY?
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