見出し画像

A列車の悪夢#01

A列車の悪夢#01
NIGHTMARE"old woman in Subway#1"
#Tokyo #Japan #reminiscences

I had a dream about Manhattan.
He stood on a subway platform. I think it's late at night. I was the only one waiting for the subway.
The A train is here. I got in, there were only a few passengers in the vehicle.
After the ride, I thought to myself. Will this go to Upper or Lower? Suddenly, I felt uneasy.
An old woman, caught by a pole standing in the middle of the carriage, was staring at me. I asked the old woman.
Is this train going to Harlem?
The old woman looked at me for a moment. He then whispered.
"Why?
"I got on without seeing the directions."
The old woman brought a pole to the middle of her face. And she said.
Which way do you-- which way do you want to go?
I was heartbroken. Where did I want to go?
The old woman seemed to be trying to hide her face with a pole. Still, shes eyes were fixed on me.
...the silence was heavy.
I slowly turned my back and walked through the carriage. He tried to move to the next vehicle. But the door was locked. I looked through the window and saw a woman leaning against the railing, sobbing. She raised his face, and I hastily removed my gaze. And looking back. The old woman is still staring at me through the pole. The other passengers were staring at me as well.
The old woman said something in a gossipy voice. Apparently, "So. Where do you want to go? He seemed to be saying.
It made me sad. The sound of the ripping vehicle was loud.
It was a sad dream.。
マンハッタンの夢を見た。
地下鉄のホームに佇んでいた。深夜だと思う。地下鉄を待っているのは僕だけだった。
A列車が来た。乗った、車両には数人しか乗客はいなかった。
乗ってから、ふと思った。これはアッパー行きなんだろうか、それともロアー行きなんだろうか?そう思ったら突然不安になった。
車両の真ん中に立つポールに捕まった老婆が僕をじっと見つめていた。僕は老婆に聞いてみた。
「この列車はハーレムへ行くんですか」
老婆は、しばらく僕を見ていた。そしてボソッと言った。
「なぜ?」
「案内を見ないまま乗ってしまったんです」
老婆はポールを顔の真ん中に持ってきた。そして言った。
「あんたは・・あんたはどっちへ行きたいんだい?」
僕は心細くなった。僕はどこへ行きたかったんだろう?
老婆はポールで顔を隠そうとしているようだった。それでも目は僕を見つめていた。
・・沈黙が重かった。
僕はゆっくりと背中を向けて、車両の中を歩いた。隣の車両へ移ろうとした。でもドアに鍵がかかっていた。窓越しに見ると、女が手すりに寄りかかって嗚咽している。面を上げたので、僕は急いで視線を外した。そして振り返ると。老婆がまだポール越しに僕を見つめている。他の乗客も僕を見つめていた。
老婆はゴゾゴソと何かを言っていた。どうやら「で。あんたはどこに行きたいんだ?」と言ってるようだった。
僕は哀しくなった。裂くような車両の音がうるさかった。
悲しい夢だった。

無くてもいいような話ばかりなんですが・・知ってると少しはタメになるようなことを綴ってみました