見出し画像

Cape Kidnappers

画像7

Kidnappersを直訳すると、誘拐犯…この名前だけ見たら「何だろう?」って思いますよね(笑)ここは、私が住んでいたネイピアのお隣、ヘイスティングスの東部にあります。マオリの人たちがキャプテンクックの船員を誘拐しようとしたことからつけられた名前のようです。砂岩層で形成された雄大な岬で、世界で一番大きいカツオドリの群生地があります。

画像3

私はここにスイス人の友人2人と自転車で行きました(2017年10月22日)。朝8時15分に集合し、2時間半の旅へ出発!そこまで暑くはなく、サイクリングにはちょうど良い天気でCape Kidnappersまでの道のりはとても素晴らしかったです。

画像4

道中にはこんなに可愛い道路標識が!かわいい!

Cape Kidnappersには10時半ごろ到着し、私たちはトラクターでCape Kidnappersを走ることのできるツアーに申し込みました。このツアー、たまにタイヤが砂に埋もれることもありましたが道中ずっと興奮しっぱなしで楽しかったです。

画像5

画像5

海岸線を走った後は、ハイキングです!

画像6

崖の頂上には、カツオドリの群生地がありました。これだけの数がいるので、若干においも・・・(笑)

画像6

友人とのハイキング&トラックツアー、そしてサイクリングは本当に楽しかったです。ただ、帰り道の自転車はきつかった…終わった後は、エネルギーが完全に切れた…往復約5時間、これまでこんなに長く自転車に乗ったことはありません…(1か月後、別の友人と行った際は車で行きました…笑)

ここはHawke's Bay エリアに行くなら絶対訪れてほしい場所の1つです。

Cape Kidnappers is an extraordinary sandstone headland to the east of Hastings. It was named by Captain Cook after an attempt by local Māori to abduct one of his crew.  The cape is home to the largest and most accessible gannet colony in the world.

I went biking with my Swiss friends.  The weather was not too hot or cold, so it was a perfect weather for biking. On our way there, we could see awesome views.  From Napier where I lived at that time to Cape Kidnappers, it took 2 and a half hours.  When we arrived there, we signed in the tractor tour.  Gannet Beach adventure was so exciting!!  Sometimes, the tractor got stuck in mud..  It was a daring adventure, full of thrills.  We even did hiking.   At the top of cliff, we could see the gannet colony.  There was pretty damn reeky...Anyway,  I had a wonderful time with them, after biking I'm completely out of energy, though.  I've never ridden a bike such a long time( in total nearly 5 hours) before.. 

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?