見出し画像

Inspired by a cat. / 猫にインスパイアされました。

We have a house cat. He is mild mannered, skittish and fickle but is very sweet. He never gets angry or scratches us.

I watch him each day and have come to realise I can learn a lot from him.

A house cat's main focus is eating, sleeping, playing and cuddling. He knows what he wants and will be focused on each activity for just as long as he wants to.

For example, we feed him breakfast at 9am; he only eats as much as he wants and then leaves to food to finish later. 

He will come to us if he wants to cuddle. Once he has had enough he will leave our laps.

He sleeps whenever he wants to and plays whenever he wants as well.

We cannot force him to do anything; although he is trained to wait for his food and he is not allowed on counters or tabletops. He mostly lives his life on his own determination.

I wish I was so clear on what I wanted and could focus my thoughts and energy on achieving that one thing. I suppose there are other factors that humans need to consider that a cat does not. He doesn't pay rent! I have told him to get a job…haha!

What an inspiration.


自動で日本語に翻訳...

うちには飼い猫がいます。彼は穏やかな態度で、ずる賢く、気まぐれですが、とても甘いです。彼は決して怒ったり、私たちを傷つけたりしません。
私は毎日彼を見ていて、彼から多くのことを学べることに気づきました.

家猫の主な目的は、食べて、寝て、遊んで、抱きしめることです。彼は自分が何を望んでいるのかを知っており、好きなだけ各活動に集中します。

たとえば、午前 9 時に朝食を食べさせます。彼は好きなだけ食べて、後で仕上げるために食事に出かけます。

抱きしめたくなったら私たちのところに来ます。彼が十分に食べたら、彼は私たちの膝を離れます。

彼は好きなときに寝て、好きなときに遊んでいます。

彼に何かを強制することはできません。彼は食べ物を待つように訓練されており、カウンターやテーブルの上に立つことは許可されていませんが.彼は主に自分の人生を自分の決断で生きています。

自分が何を望んでいるのかがはっきりしていて、それを達成することに自分の考えとエネルギーを集中できればいいのにと思います。人間が考慮しなければならない要因が他にもあると思いますが、猫はそうではありません。彼は家賃を払っていません!私は彼に就職するように言いました…笑!

なんてインスピレーション。

この記事が参加している募集

猫のいるしあわせ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?