見出し画像

たった一言が私の人生を変えた / One word changed my life.

テキストは自動的に日本語に翻訳されました。

それは 2022 年 12 月 30 日のことでした。私は深い熟考の瞬間にありました。 2023年は私にとってどんな年になるでしょうか?私は何を達成したいのでしょうか?人生でやりたいことはあるのに、なかなか実行に移せないとイライラしていました。


問題

私は目標や新年の抱負には慣れていましたが、一年を通してそれを守り続けることはありませんでした。それらは私には効果がなく、従うことができなかったときはとても失望し、やる気を失いました。

そこで、具体的な目標や抱負ではなく、来年はどうやって過ごしていきたいか、と考えるようになりました。どのような態度と心構えでしょうか?

人生でやりたいと思いながらも、これまで果たせなかった小さなことや大きなことを振り返ったとき、ある言葉が浮かびました。

ずっとやりたいと思っていたことを実行に移して 2023 年を過ごしたらどうなるでしょうか? 2023 年のあらゆる決断は、その一言によって決定されるでしょう。

解決

いつの間にかその言葉が定着してしまいました。 2023年の年明けに、私はこれまで後回しにしていたすべてのことを振り返りました。やらなければいけないことややりたいことはあったのですが、時間もやる気もなかなか見つかりませんでした。

2023 年の私の言葉は次のとおりです: ACTION

~Melonpie

結果

一年を通して、私は自分の考えを行動に移すよう意識的に努力しましたが、それがうまくいきました。これは私が(数カ月もあれば数年も)先延ばしにしてきたことを 2023 年に達成したものです。

財務/キャリア

  • 昇進を確保しました

  • 住宅ローンをさらに 18,000 ポンド減額しました (過払いにより)

  • 国債で貯蓄を始めた

  • 免税貯蓄プランを開始し、それに最大限の金額を寄付しました

  • 年金保険料を増額しました

  • 5年間貯めてきたワークシェアを売却し、2024年初めに住宅ローンで(過払いにより)10万ポンドを減額できるようにしました

  • 2024年に12週間の休暇(サバティカル)が承認されました

自宅/ 組織

  • ホームデザイナーを雇って、家のレイアウトを改善する方法を視覚化してもらいました

  • 電子ドキュメントを整理して整理し、非常にわかりやすいファイリング システムを使用して保存しました(これについては後で投稿する可能性があります)

  • 紙の書類を整理整頓し、重要なものだけを紙で保管するようにした

  • 服を断捨離して整理し、着るものと自分に似合うものだけを残すようにした

  • キッチン用に新しいブラインドを購入しました(数年前からずっと考えていることです)

  • 家の窓を取り替えて省エネになりました

  • ガスコンロからIHコンロに取り替えました。英国では電気はガスより安く、IH は掃除が簡単です

  • パスポートを更新しました

趣味

  • 定期的にヨガを始めました(習慣がなくなってしまったので、もう一度始める必要があります)

  • 夫と私は組子コースター作り教室に参加しました。

  • 二胡のレッスンを始める(小さい頃からやりたかったこと)

反射

たった一つの言葉を大切にしているだけで人生が大きく変わることにとても驚き、勇気づけられました。 「ACTION」というたった一言のおかげで、私は 2023 年に達成したことをとても誇りに思っています。

2024年のアンカーはどんな言葉にしようかと今考え中です。とても楽しみです!

私の記事を読んでいただきありがとうございます。私はイギリスのロンドンに住むイギリス人女性で、シンプルな生活、ミニマリズム、整理整頓、経済的自立の達成について書いています。


Original English text:

It was 30th December 2022, and I was in a deep moment of contemplation; what will 2023 be fore me? What will I want to achieve? I had felt frustrated as there were things I wanted to do in my life, but never seem to get around to doing them.

The problem

I was familiar with goals and new years resolutions, but I never stuck to them throughout the year. They did not work for me and I felt so disappointed and demotivated when I couldn't follow it.

So I started thinking, that instead of having specific goals or resolutions, how do I want to approach the next year? With what attitude and mentality?

Reflecting on the small and big things I've wanted to do with my life but hadn't so far, one word came to me.

What if I spent 2023, putting those things I've always wanted to do into action? Every decision in 2023 will be informed by that one word.

The solution

Before I knew it, the word took hold. At the start of 2023, I reflected on the things I have been putting off; things I've needed to or wanted to do, but someone never found the time or motivation to do so. 

My word for 2023 was going to be: ACTION

~Melonpie

The results

Throughout the year I made a conscious effort to turn my thoughts into action and it worked! Here is what I have been putting off (some for months, some for several years) and achieved in 2023:

Financial/Work:

  • Secured a job promotion

  • Reduced my home mortgage by an extra GBP 18,000 (by overpayment)

  • Started saving through government bonds

  • Started a tax free savings plan and contributed the maximum towards it

  • Increased my pension contributions

  • Sold my work shares that I have been saving for 5 years so I can reduce by home mortgage by GBP 100,000 in early 2024 (by overpayment)

  • Got approved for a 12 week job break (sabbatical) to take place in 2024

Home / Organisation:

  • Hired a home designer to help me visualise how to improve the layout of my home

  • Decluttered and organised my electronic documents and saved them using a very easy to follow filing system (I might make  post about this later)

  • Decluttered my paper documents so I only keep what is important by paper

  • Decluttered and organised my clothes so I only keep what I wear and what suits me

  • Bought new window blinds for the kitchen (something we have throughout about doing for a few years)

  • Replaced the windows in my home so it is more energy efficient

  • Replaced the gas cooking hob with an induction cooking hob. Electricity is cheaper than gas in the UK and induction is easier to clean

  • Renewed my passport

Hobbies:

  • Started practicing yoga regularly (although I have gotten out of the habit, so need to start again)

  • Attended a kumiko coaster making class with my husband

  • Started Erhu lessons (this is something I have wanted to do since being a small child)

Reflection

I am so surprised and motivated by how holding onto one word can change my life so much. I feel so proud of what I have achieved in 2023 just because of one word: ACTION.

I am now thinking about what word will be my anchor for 2024. I am so excited!

Thank you for reading my article. I am a British woman living in London, UK and write about living a simple life, minimalism, organisation and attaining financial independence.


この記事が参加している募集

最近の学び

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?