見出し画像

自信が生まれた日


Please scroll down for the English version.


振り返ると、ずっと自分に自信が持てずに生きてきました
「私は頭が悪いから、他の人よりも多く勉強しなければならない」と思い続けていました
大学院への進学は、私の場合、頭がいいからではなく、「他の人より頭が悪いから、もっと理解を深める必要がある」と判断したためでした

アメリカの大学院での担当教官は、よく私に、「君に足りないのは自信だけだ」と言っていました
そう言われたところで、自信を持つことはできませんでした

博士号を取れば少しは自信がつくかもしれないと期待していましたが、現実はそう甘くありませんでした
「何もできない私」という感覚がずっと消えなかったのです

しかし、ここ数ヶ月で驚くほどの変化が起こりました
他人から何度言われても、頭では理解していても、決してつかなかった自信が、数回の瞑想によって芽生え始めました

瞑想中に涙があふれた日のことを今でもよく覚えています
その時初めて、「自分が好きだ」「私はよく頑張った」と心から思えたのです
それまで生きることが苦痛でしかなかったのに、楽に感じられました
潜在意識の力の偉大さを実感しました

今まで見えなかったことが次々と見えてくるようになりました
「できない」ことしか見えていなかったのに、「これもできる、あれもできる」と気付ける自分がいました

事実と思い込みを区別し、自分を客観的に見つめることで、自信が自然と湧いてきました
それまでは「生きる目的がない」「私にはできない」というネガティブな思考に支配されていましたが、今では毎朝「今日は何をしようかな」とワクワクしています



The Day Confidence Was Born


Looking back, I realize I have always lived without confidence. I continuously thought, "I am not smart, so I have to study harder than others." My decision to go abroad and study at graduate school in the U.S. was not because I was smart, but because I believed, "I am not as smart as others, so I need to deepen my understanding."

My advisor at the graduate school often told me, "The only thing you lack is confidence." Despite hearing this, I couldn't bring myself to be confident.

I hoped that obtaining a PhD might give me some confidence, but it was not that easy. The feeling of "I can't do anything" never went away.

In the past few months, a remarkable change has occurred. Despite being told by others numerous times, I never truly gained any confidence. However, through a few tries of meditation, my confidence began to emerge.

I still vividly remember the day tears flowed during meditation. For the first time, I genuinely thought, "I love myself," and "I have done well." Living had always been painful, but for the first time, it felt easier. I realized the greatness of the power of the subconscious mind.

This realization allowed me to see things that I had not been able to see before. Where I once saw only "I can't," I now see "I can do this, and that too."

By distinguishing between facts and beliefs and looking at myself objectively, confidence naturally began to grow. I was previously dominated by negative thoughts like "I have no purpose in life" and "I can't do it," but now I wake up every morning excited, thinking, "What shall I do today?"

#瞑想 #meditation #自信 #confidence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?