見出し画像

自分の思考⑧one's thinking

最近の私の思考。
50歳も過ぎ、子育てもある程度先が見えて来ました。
その中で色々な場所で様々な人と出逢います。
その人たちとの話、出会いは私の人生でかけがえのない時間であります。
先日も地方のある店で、1人で呑んでいました。たまたま隣にいらした人と話をしていました。面白い話を聞かせていただきその時はそれで別れました。
その後、何度か地方の同じ場所でお会いするようになりました。これも何かのご縁ですね‼︎
この歳になると無理して居心地の悪い人と付き合う時間は過ごさなくなりました。
好きな人との時間を楽しむことが一番と思うようになっています。そのご縁でまた他にもたくさん楽しい時間を過ごすことができる人ができました。やはり何かご縁がある人とは偶然にもお会いすることもあります。来るもの拒まず去るもの追わずで自然体で日々を過ごしております。

ここまでご覧いただきありがとうございました。
皆様もくれぐれもご自愛ください。

My recent thoughts.
I have passed the age of 50, and I can see some of the future in raising my children.
In the midst of all this, I meet many people in many different places.
Talking and meeting with these people is an invaluable time in my life.
The other day, I was drinking alone at a local restaurant. I happened to be talking with the person next to me. He told me an interesting story and we parted ways.
Since then, we have met several times at the same place in the region. This is also something of a coincidence: ‼︎
At my age, I no longer force myself to spend time with uncomfortable people. I have come to believe that it is best to enjoy time with people I like. Through this relationship, I have also found someone else with whom I can spend many more enjoyable times. After all, I sometimes meet people by chance with whom I have some kind of connection. I am spending my days in a natural way, not rejecting what comes and not chasing after what goes.

Thank you for reading this far.
I hope you all take care of yourselves.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?