見出し画像

My Boy Only Breaks His Favorite Toys  (The Tortured Poets Department / Taylor Swift) 歌詞和訳

子どもがおもちゃで遊ぶ姿をモチーフにした切ない曲。
あんなにお気に入りだったのに、また好きになってくれる、また前みたいに大切に遊んでくれる、と自分に言い聞かせる様子。部屋の隅にポツンと放置されたおもちゃの様子が目に浮かびます。

Writer: Taylor Swift

[Verse 1]
Oh, here we go again
The voices in his head
Called the rain to end our days of wild
The sickest army doll
Purchased at the mall
Rivulets descend my plastic smile (※1)

ああ、また始まった
彼の頭の中の声
私たちの荒れた日々を終わらせるために雨を呼ぶ
ショッピングモールで買った、病んでる兵隊人形
私は偽りの笑顔とともに涙を流す

[Pre-Chorus]
But you should've seen him when he first got me

でも彼が私を初めて手に入れたときは、こんな風ではなかった

[Chorus]
My boy only breaks his favorite toys, toys, oh
I'm queen of sand castles he destroys, oh, oh
'Cause it fit too right, puzzle pieces in the dead of night
I should've known it was a matter of time, oh, oh
My boy only breaks his favorite toys, oh, oh

彼はお気に入りのおもちゃだけを壊してしまう
私はそんな彼が壊してしまう砂の城の女王
だって真夜中にパズルのピースがはまるように、私たちの関係は完璧すぎたから
そんな関係が崩れてしまうのは時間の問題だったと、分かっておくべきだった
彼はお気に入りのおもちゃだけを壊してしまう

[Verse 2]
There was a litany of reasons why
We could've playеd for keeps this time
I know I'm just repeating mysеlf
Put me back on my shelf
But first, pull the string
And I'll tell you that he runs
Because he loves me (He loves me)

今度こそは関係を続けることができた理由が呆れるほど多くあった
同じことを繰り返していることを自分でも分かっているけれど
私を棚に戻して
でもまずは、その紐を引っ張って
彼は私のことを愛しているから、走ってきてくれるはず


[Pre-Chorus]
'Cause you should've seen him when he first saw me

彼が私を初めて手に入れたときは、こんな風ではなかったから

[Chorus]
My boy (My boy), only breaks his favorite toys, toys, oh
I'm queen (I'm queen), of sand castles he destroys, oh, oh
'Cause I knew too much, there was danger in the heat of my touch
He saw forever, so he smashed it up, oh, oh
My boy (My boy), only breaks his favorite toys, oh, oh

彼はお気に入りのおもちゃだけを壊してしまう
私はそんな彼が壊してしまう砂の城の女王
だって私は知りすぎていて、触れると危険なものがあった
この関係が「永遠」なのかって気をもんで、彼は全てを壊してしまった
彼はお気に入りのおもちゃだけを壊してしまう

[Bridge]
Once I fix me
He's gonna miss me
Once I fix me
He's gonna miss me

私が自分を取り戻したら、彼は恋しく思うはず

[Outro]
Just say when, I'd play again
He was my best friend down at the sandlot
I felt more when we played pretend
Than with all the Kens (※2)
'Cause he took me out of my box
Stole my tortured heart
Left all these broken parts
Told me I'm better off
But I'm not
I'm not, I'm not

また一緒に遊んであげるから、いつでも言って
あの遊び場で、彼は私の親友だった
どのケンと遊んだときよりも、あなたとのごっこ遊びが楽しかった
だって彼は私を箱から取り出してくれたから
そして壊れたパーツを全て残したまま、私の苦しめられてきた心を奪って
もっと良くなるって言い聞かせてくれたけれど、違う、そんなことない

※1:”rivulet”は「小川、細い川の流れ」=涙で、プラスチックの笑顔=作り物であると解釈しました。
※2:Barbieのケンのこと。前作”Midnights”の曲、"Hits Different”でも、”I used to switch out these Kens, I’d just ghost"と、ケンが登場します。



※歌詞参照:Genius(https://genius.com/Taylor-swift-my-boy-only-breaks-his-favorite-toys-lyrics

※訳は意訳を含みます。また、私の個人的な解説・解釈です。あくまでもご参考までに。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?