見出し画像

【国際カップル】英語学習!「Diary in English21」Title: Useful information

Hi, there.
こんにちは。
Today, I *introduce(=discover) *a(=some) great useful information. Do you know "Rakuten Rebates"? You can get cash back when you shop through this site.
今日は、めちゃくちゃお得な情報を紹介します。楽天リーベイツって知ってますか?このサイトを通して買い物するとキャッシュバックがもらえるっていうものです。

I used it once in April, and I *could get(=got) cash back.
私は4月にこれを使って、キャッシュバックをゲットできました。

In Japan, point income is popular now. I didn't expect that 5 years ago. and I thought I had to start *from 5years ago(=back then). Lol
日本ではポイ活が人気だけど、私は5年前にそうなることを予想してもなかった。だからその時からはじめるべきだったなー。(笑)

I live in Canada, so I can't do that now. I was looking for something like point income I can start here. I found "Rakuten Rebates".
私はカナダに住んでいて今これはできないので、私はこっちでできるポイ活みたいなものを探していた。そして、楽天リーベイツを見つけました。

This I can use in Canada, and there are a lot of stores I like. For example, SEPHORA, H&M, adidas, GAP, American eagle, Amazon...etc.
これはカナダでも使えて、私の好きな沢山のお店がある。

If you want to shop on online, you should buy through "Rakuten Rebates". You can get cash back.
もしネットショッピングするなら、楽天リーベイツを経由して買うべきです。キャッシュバックもらえます!

This is one I was surprised, I can get money not point. They use PayPal or check to give cash back.
私がビックリしたことは、ポイントじゃなくてお金がもらえるってこと。彼らはPayPalか小切手でキャッシュバックします。

If you want more information, you can read this.
もっと情報必要だったらこれを読んでほしい。

I explained *that(=it) in my own language, so it is easier to understand *to(=for) you. Lol
私は日本語で説明してるから、もっと分かりやすいと思う。(笑)


※カナダ人の彼氏が添削してます。*は(太字)が正しいです。太字は彼が追加したところです。

感想
英語で説明するの難しい。
もし興味ある人は、こちらからインストールしてみてね。


ランキング参加してます。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?