見出し画像

Day179 ニュージーランドでワーホリ生活-青空のもと頭痛が痛かったです。

Today's field site was south coast of Kaikoura. The sky was stunningly beautiful today too. But due to the weather, and also because I didn't wear sunglasses because it makes it difficult to find fur seals under the rocks, I was exposed to too much UV and had a little bit of a headache.

I went home at 3 pm. I couldn't move for two hours on the couch… I think it's a bit overwork. I have to get a rest tomorrow.

After dinner, I watched a movie with roomies. I like this time. We often gathered in the living room. I try to understand their daily conversation, but it's still too fast for me. Such a good environment to improve listening skills.

今日はもうまじで体調崩しかけました。カンカンの日差しの中トータル6時間コースのオットセイ目視調査。海岸線を歩きながら、岩陰にいるオットセイも数えなければいけないのでサングラスをしていては見えづらく裸眼で活動してたせいやと思うんやけどどんどん頭がガンガンしてきて最後の方はなかなか辛かったー
遅めのランチは外で済ませて帰宅後すぐに昼寝、その後2時間は動けなかった…でも幸いそこから体調は復活して普通にご飯も食べれたし頭痛もなし。明日こそは身体を休めなければいけない…

夜は仕事から帰ってきたルーミーたちと映画鑑賞。毎日のように誰かしらリビングで映画やらドラマやら観てて、あーやこーや言いながら観るこの時間が好き。笑

明日は天気が良ければ洗濯掃除して、KORIのオフィスでデスクワークDAYかな。やること盛りだくさん。ふぁいとー!

この記事が参加している募集

この街がすき

よろしければサポートお願いします!いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!!