見出し画像

罠をはられた時 - 助けになる聖書の言葉 -

詩篇91 ⬇️✨

いと高き方の隠れ場に住む者は、全能者の陰に宿る。私は主に申し上げよう。「わが避け所、わがとりで、私の信頼するわが神」と。

主は狩人のわなから、恐ろしい疫病から、あなたを救い出されるからである。

主は、ご自分の羽で、あなたをおおわれる。あなたは、その翼の下に身を避ける。主の真実は、大楯であり、とりでである。

あなたは夜の恐怖も恐れず、昼に飛び来る矢も恐れない。また、暗やみに歩き回る疫病も、真昼に荒らす滅びをも。

千人が、あなたのかたわらに、万人が、あなたの右手に倒れても、それはあなたには、近づかない。あなたはただ、それを目にし、悪者への報いを見るだけである。

それはあなたが私の避け所である主を、いと高き方を、あなたの住まいとしたからである。わざわいは、あなたにふりかからず、えやみも、あなたの天幕に近づかない。

まことに主は、あなたのために、御使いたちに命じて、すべての道で、あなたを守るようにされる。彼らは、その手で、あなたをささえ、あなたの足が石に打ち当たることのないようにする。

あなたは、獅子とコブラとを踏みつけ、若獅子と蛇とを踏みにじろう。

彼がわたしを愛しているから、わたしは彼を助け出そう。彼がわたしの名を知っているからだ。わたしは彼を高く上げよう。

彼が、わたしを呼び求めれば、わたしは、彼に答えよう。わたしは苦しみのときに彼とともにいて、彼を救い彼に誉れを与えよう。

わたしは、彼を長いいのちで満ち足らせ、わたしの救いを彼に見せよう。

Psalm 91 ⬇️✨

Whoever dwells in the shelter of the Most High
    will rest in the shadow of the Almighty.

I will say of the Lord, “He is my refuge and my fortress, my God, in whom I trust.”

Surely he will save you
    from the fowler’s snare
    and from the deadly pestilence.

He will cover you with his feathers, and under his wings you will find refuge; his faithfulness will be your shield and rampart.

You will not fear the terror of night,
    nor the arrow that flies by day,
nor the pestilence that stalks in the darkness,
    nor the plague that destroys at midday.

A thousand may fall at your side,
    ten thousand at your right hand,
    but it will not come near you.
You will only observe with your eyes
    and see the punishment of the wicked.

If you say, “The Lord is my refuge,”
    and you make the Most High your dwelling,
no harm will overtake you,
    no disaster will come near your tent.

For he will command his angels concerning you to guard you in all your ways; they will lift you up in their hands, so that you will not strike your foot against a stone.

You will tread on the lion and the cobra; you will trample the great lion and the serpent.

“Because he loves me,” says the Lord, “I will rescue him; I will protect him, for he acknowledges my name.

He will call on me, and I will answer him;
    I will be with him in trouble,
    I will deliver him and honor him.

With long life I will satisfy him
    and show him my salvation.”

#相互フォロー #社会人あるある #気分転換 #癒し #悩み #元気チャージ #人生勝ち組 #前向きな言葉 #勇気が出る言葉 #癒し #メンヘラ女子 #詩篇91 #名言 #今日の名言 #格言 #聖書 #みことば #神様 #預言アート #イラスト #イラストグラム

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?