見出し画像

ラップでアファメーション!!

ラッパーのスヌープ・ドッグのアファメーションソングって知っていますか?

スヌープがやっている?子供番組用の曲なのか?私は今日初めて知りました。
内容が最高でクールだったので、日本語に訳してみました。私の感覚で訳したので、正確ではないかもしれません🤭😨

……..……..……..……..……..……..……..

Affirmations are positive statements that help us to challenge and overcome
アファメーションはポジティブな宣言で、何か挑戦したり乗り越えなきゃならない事がある時の助けになってくれるよ

When you're not feeling good and have negative thoughts, so repeat after me, come on everyone気分が良くない時やネガティブになってしまう時は、あとに続いてリピートしてみて、さあみんな行くよ

There is no one better to be than myself 
自分より優れた人なんていないんだ
There is no one better to be than myself
自分より優れた人なんていないんだ

Today is going to be an amazing day
今日は最高の1日になる
Today is going to be an amazing day
今日は最高の1日になる 

My feelings matter
私がどう感じるかが大事
My feelings matter
私がどう感じるかが大事

I get better every single day
私は日々良くなっている
I get better every single day
私は日々良くなっている

I choose to feel happy
私は幸せになる事を選ぶ
I choose to feel happy
私は幸せになる事を選ぶ

My family loves me so much! 
家族は私のことをとても愛してる!
My family loves me so much!
家族は私のことをとても愛してる!

I care about others
私は他人を思いやる事ができる
I care about others 
私は他人を思いやる事ができる

I learn from my mistakes
私は失敗から学ぶ
I learn from my mistakes
私は失敗から学ぶ

Affirmations are fun and cool
アファメーション楽しくてかっこいいし、
They help us heal and they help us grow
癒やされるし、成長の助けになる
If you love to learn and wanna keep feeling good,   
もし学ぶのが楽しくて気分良くいたければ、
let’s say some more
もっと言って見よう
Follow me, let’s go!
ついてきて、さあ行くよ!

I am responsible
私は責任感がある
I am responsible
私は責任感がある

I get better every single day
私は日々良くなっている
I get better every single day 
私は日々良くなっている

I’m surrounded by love
私は愛に囲まれている
I’m surrounded by love 
私は愛に囲まれている

Every problem has an answer
どんな問題も答えがある
Every problem has an answer 
どんな問題も答えがある

I deserve to feel good
私は気分良くいるに値する
I deserve to feel good
私は気分良くいるに値する

Anything is possible
なんでも出来る
Anything is possible 
なんでも出来る

I believe in myself
私は自分を信じてる
I believe in myself
私は自分を信じてる

I control my own happiness 
私は自分の幸せをコントロールしている
I control my own happiness
私は自分の幸せをコントロールしている

Now we know some new affirmations that we can choose, and learn to say
いつでも使えるように新しいアファメーションを覚えたね

So next time you need a little inspiration to help you have a more positive day (positive day)
だからもしもっとポジティブになる為のひらめきがほしい時に言ってみて

Affirmations
アファメーション

Affirmations 
アファメーション

……..……..……..……..……..……..……..

この曲好きだわ〜。ラップってのが最高だし、
なんかとてもポジティブになってしまう。
スヌープ好きだったけど、ますます好きになってしまった🤭

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?