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ぼくらとニック・ウースター

こんにちは、藤原です。
ついに発売します!

KUON×NICK WOOSTER 2ndコラボレーション!!
6月21日(水)から伊勢丹新宿店メンズ館で先行発売です。

日本では伊勢丹メンズとKUON Flagship Storeのみの展開です。

と言っても、手刺し子などとてもスペシャルなアイテムが多いので、生産数がかなり少なく、KUON Flagship Storeにどれだけ残るかは分かりませんので、気になる方はまずは伊勢丹のポップアップストアに急いでいらしてください!

イベントの詳細などは各種メディアをご覧いただくとして。
ここではぼくたちとニックさんの思い出を書いてみたいと思います。

メンズファッションの世界的アイコンのニック・ウースターさん。
Barneys New YorkやBergdorf Goodmanのバイヤーやディレクターを歴任、数々のブランドのアドバイザーやコンサルティングも行う、ファッション業界の大物です。
ぼくたちKUONにとっては恩人、本当に大事な人です。

たまに、いちファッションオタクとしては「あのニック・ウースターとコラボしてるよ!」って思ったりします。

いつもめちゃくちゃかっこいいし、接したことのある人はご存知だと思いますが、めちゃくちゃ有名人なのにどんな人にも優しく丁寧に接してくれます。
しかもちょっとシャイでとってもチャーミングなニックさん。
ぼくらKUONチームはみんな大好きです。

ぼくらとニックさんとの出会いは、KUONをデザイナーの石橋とはじめて2年経った頃、まだファッションのことも全然わからなかった2017年の夏。
とにかく世界に出ることだけを目標に、TOKYO FASHION AWARDにエントリーをしました。
ラッキーなことに当時のブランド設立最短レコードで受賞させていただきました。

TOKYO FASHION AWARDの審査員のニックさんがアトリエに来るということになり。当時中目黒のマンションの一室にあったアトリエの窓から見ていたら。
「うわ、本物のニック・ウースターが車から降りてきたぞ!」って。

TOKYO FASHION AWARDを受賞した2017年10月

英語は話せませんでしたがとにかく必死でプレゼンしました笑 
後に知ったことですが、ニックさんが審査でブランドに会いに来るのはすごく珍しいと。

そこから毎シーズン来日する度に分刻みのスケジュールの中で会ってくれて(これだけでもニックさんの人柄が分かります)。
今のKUONのニューヨークのショールーム、The NEWSを紹介してくれたのもニックさんです。
普段はシャイなんだけど、ファッションやファッションビジネスの相談をすると本当に熱量をもって色々なことを教えてくれます。それがどれほどぼくたちの財産となっているか。
KUONの物語はニックさんがいなければ成立しない。と言っていいほど大事な人です。

1回目のコラボは2021年でした。
この時は中国圏のみでのエクスクルーシブでした。

実は2019年から準備をしていて、2020年3月には上海でニックさん、石橋も参加する大々的なイベントを企画進行していた最中でのコロナ発生。イベントは中止、発売も1年延期の末の発売となってしまいました。
それでも上海や香港でとてもたくさん売れて、高い商品から完売していったのは本当に驚きました。

その後もニックさんはこのコラボの商品を気に入ってくれて、パリのファッションウィークなどでご着用いただいて、その度に「それはどこで買えるのか?」と皆さんに問い合わせをいただいたそうで。
KUONにもいまだに再販の問い合わせも来る状況です。

誰もが買えるように2ndコラボを企画しましょう!
というのが今回の経緯です。

デザイナーの石橋とニックさんはお互いにリスペクトし合っているので(これが羨ましい!)、打ち合わせの時間は決して多くはないですが今回も素晴らしいコレクションが揃いました。

ぼくたちの想いと歴史が詰まった、珠玉のコレクションです!

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KUON×NICK WOOSTER 2nd Collaboration

場所
新宿三越伊勢丹メンズ舘6階

日程
6月21日(水)- 27日(火)
10:00-20:00
※少量生産のアイテムも多くありますので、完売の際にはご了承ください。

お問い合わせ先
store@kuon.tokyo


Hello, this is Fujiwara.
Finally, the product is now on sale!

KUON×NICK WOOSTER 2nd collaboration!
It will be on sale in advance at Isetan Shinjuku Men's Building from June 21.
In Japan, it will be available only at Isetan Men's and KUON Flagship Store.

However, since many of the items are very special, such as the hand stitches, the production quantity is quite small, and we are not sure how many will remain at the KUON Flagship Store, so if you are interested, please hurry to the pop-up store at Isetan first!
For more details about the event, please refer to the various media outlets.
Here I would like to write about our memories of Nick.

He is a global icon of men's fashion.
He has worked as a buyer and director for Barneys New York and Bergdorf Goodman, and is a major figure in the fashion industry, advising and consulting for numerous brands.
He is a benefactor and a truly important person to us.

Sometimes, as a fashion geek, I think, "Oh my God, I'm collaborating with Nick Wooster!”
He is always so cool, and if you have ever had the pleasure of meeting him, you know that even though he is a celebrity, he is always kind and courteous to everyone.
He is also a bit shy and very charming.

We met him in the summer of 2017, two years after I started KUON with designer Ishibashi, when we still had no idea about fashion.
We entered the TOKYO FASHION AWARD with the goal of going global.
I was lucky enough to win the award with the shortest record of the brand's establishment at the time.

Nick was going to come to my atelier as a judge for the TOKYO FASHION AWARD, and I was looking out the window of my atelier, which was in an apartment, and I was like, "Wow, the real Nick Wooster just got out of his car!” was so excited.
I didn’t speak English, but I tried my best to present anyway. 
I later learned that it was very rare for him to come to Japan to meet brands for judging.
From that point on, every time he came to Japan for each season, he met with us on a minute-by-minute schedule (this alone shows his personality).
It was him who introduced me to KUON's current New York showroom, The NEWS.
He is usually shy, but when I ask him about fashion and the fashion business, he tells me a lot of things with great passion. I can't tell you how much of an asset he has been to us.

He is so important that the story of KUON would not be complete without him.
The first collaboration was in 2021.
At that time, it was exclusive to the Chinese market.

In fact, the COVID-19 outbreak occurred in the midst of preparations that had been underway since 2019 and planning was underway for a major event in Shanghai in March 2020 in which he and Ishibashi would also participate.

The event was canceled and the release of the product was postponed for a year.

Even so, we were really surprised that the product sold very well in Shanghai and Hong Kong, and sold out from the most expensive items.
After that, he continued to like the items from this collaboration and wore them at the Paris Fashion Week and other events, and each time he asked, "Where can I buy that?" He wore the items at the Paris Fashion Week and other events, and each time he asked us where he could buy them.

KUON is still receiving inquiries about resale.
We are planning a second collaboration so that everyone can buy them! That's how it happened this time.

Designers Ishibashi and Nick respect each other (which I envy!). We never have a lot of time for meetings, but we have come up with another great collection.
It is a gem of a collection, filled with our thoughts and history!

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KUON×NICK WOOSTER 2nd Collaboration

Place: Shinjuku Mitsukoshi Isetan Men's 6F
Date: June 21 (Wed) - 27 (Tue) 10:00-20:00
*Please note that many items are produced in small quantities and may sell out.

contact
store@kuon.tokyo

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