見出し画像

コアラ日記#46 〜ドローン墜落編〜

February 9 Tuesday

今日みた光景は忘れない

I will never forget the sight I saw today

タイトルからわかる通り、やっちゃいました。

ドローンが海に墜落しました。笑

#今だから笑える
#10分間ぐらいフリーズしてた

As you can see from the title, I did it.

The drone crashed into the sea. Lol

#I can laugh now
# It was frozen for about 10 minutes


まず、なぜ僕がドローンを持っていたか説明すると
#長くなればすいません

First, explain why I had a drone
#I'm sorry if it gets longer


僕はここ最近、動画制作にハマっています。

例えば、Cinematic(カッコいい系)、Vlog(日常系)などなど…

きっかけとしては、大川雄介さんです。
YouTubeで彼の動画を見たのが始まりです。

I've been addicted to video production lately.

For example, Cinematic (cool system), Vlog (daily system), etc ...

The trigger was Yusuke Okawa.
It all started when I saw his video on YouTube.

https://www.youtube.com/channel/UCaNeANZEi3HAO-0Al-ds-OQ


「なんてかっこいい映像だなんだと」

そのとき、僕も作ってみたいと思いました。​

そこから、機材や編集方法などを学ぶべく
片っ端から動画を見漁りました。

"What a cool video!"

At that time, I also wanted to make it.

From there, to learn equipment and editing methods
I watched the video from one end.

けど、やはりクオリティの高い動画を作るのって技術も必要だし、めちゃくちゃお金がかかるんですね…

ノウハウなどの知識は少しついたのですが、
それを実用する機会が作れない。笑

これが現状です笑
#バイトがんばろ

However, it still requires technology to make high quality videos, and it costs a lot of money ...

I have some knowledge such as know-how,
I can't make an opportunity to put it to practical use. Lol

This is the current situation lol
#Byte Good luck


まぁ、話がそれちゃったのですが

動画制作にはまり、そこでドローンの存在に気付きました。

ドローンの存在は知っていたのですが、僕が思うかっこいい映像にはドローンが必要だと感じました。
#自然を上からみたいよね

Well, the story has changed

I got into video production and noticed the existence of drones there.

I knew there was a drone, but I felt that a drone was necessary for the cool images I think.
#I want to see nature from above


そこで、カメラもまだ持っていないのですが
ドローンを使いたいと思い安価なものを買いました。

約1ヶ月ぐらい前のことです。


それがドローンを持っていた経緯です。

So I don't have a camera yet
I wanted to use a drone and bought an inexpensive one.

It was about a month ago.


That's how I had a drone.


そして、実質2回目の飛行で

海に沈没しました。

原因としては、飛行可能距離60mを超えてしまったみたいです。
#ちゃんとみてなかった
#アホ

And in the second flight

It sank in the sea.

As a cause, it seems that the flight distance has exceeded 60m.
#I didn't see it properly
#Aho


動画を撮っていたのですが、急に映像が止まりました。

ゾッとしたので

ドローンを見てみると


ゆーーーっくり降下していました。


「頼むから動いてくれ」

と何回も心の中で叫びました。

I was shooting a video, but the video suddenly stopped.

I was horrified

Looking at the drone


It was descending slowly.


"Because I ask, please move"

Shouted in my heart many times.


そんな叫びも届かず、

気づいた頃にはドローンは僕の視野から消えていました。

その降下する映像は忘れもしません。
#せめてそこまで動画もってほしかった…

#沈没する瞬間みた人少ないかも

I didn't even get such a cry

By the time I noticed, the drone had disappeared from my view.

I will never forget the descending image.
#At least I wanted you to have that much video ...

# Maybe few people saw the moment of sinking


とりあえず、ドローンは

飛行距離に気をつけるべきなのと

きちんと説明書を読んで練習してから海を攻めるべき

だとわかりました。

For the time being, the drone

You should be careful about the flight distance

You should read the instructions properly and practice before attacking the sea

I found out.


ドローン撮影をしたい気持ちはまだまだありますので

お金貯めて、dji狙います。

I still have a desire to shoot drones

Save money and aim for dji.



それではみなさんもドローンを、使う時は気をつけてくださいね。
#みんなわかっとる


読んでいただきありがとうございました。

おやすみなさい。

Please be careful when using the drone.
# Everyone understands


Thank you for reading.

good night.

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?