見出し画像

【和訳】Everything I Need - Skylar Grey


Born on the wrong side of the ocean
With all the tides against you

逆流に飲まれながら海の向こうで生まれた    (映画アクアマンの主題歌のため海関連の言葉で比喩して表現してますね)

You never thought you'd be much good for anyone But that's so far from the truth

良い人になれないと思ってるみたいだけど
それは違うわ

I know there's pain in your heart
And you're covered in scars
Wish you could see what I do

あなたは心に痛みを抱え傷だらけなのはわかってる。私のすることがあなたに伝わればいいのに

'Cause baby, everything you are
Is everything I need
You're everything to me

だってあなたの全てが私には必要だし、あなたは私の全てなの

Baby, every single part
Is who you're meant to be
'Cause you were meant for me
And you're everything I need

全ては決まっていたこと。だってあなたは私の運命の人だし、あなたは私の全てだから



You can say I'm wrong
You can turn your back against me

あなたは私に間違ってるって言うかもしれないし、背を向けるかもしれない

But I am here to stay

でも私はここにい続けるわ

Like the seaShe keeps kissing the shoreline
No matter how many times he pushes her away


海岸線に向かって何度もキスを繰り返す海のように、彼が何度も彼女を突き放したとしても関係ないわ
(キスという言葉で海岸線の波をイメージさせてますね。素敵な表現✨)

'Cause baby, everything you are
Is everything I need
You're everything to me

だってあなたの全てが私に必要だし、あなたは私の全てだから

Baby, every single part
Is who you're meant to be
'Cause you were meant for me

それぞれ全て決まっていたことだってあなたは私の運命の人だから

And everything happens for a reason
It's all a blessing in disguise

全ての出来事には理由があって
それはいずれ形を変えて現れるわ
(blessは神様の恵みとか御加護とかが適当でしょうか。辛い事が起きてもいずれそれはいい形に変わるという事だと思います。多分)

I used to question who I was
Well now I see
The answer is in your eyes

自分が何者なのか問い続けてたけど今やっと分かった。その答えはあなたの瞳の中にみえる

'Cause baby, everything you are
Is everything I need
You're everything to me

だってあなたの全てが私に必要だし、あなたは私の全てだから

Baby, every single part
Is who you're meant to be
'Cause you were meant for me
And you're everything I need

全てはそれぞれ決まっていたこと
だってあなたは私の運命の人だし、あなたは私の全てだから


✔︎映画アクアマンの主題歌のため海関連の言葉でうまく比喩させて素敵ですよね。イメージが凄く湧きますし、大好きな曲です。スカイーグレイさんの歌是非聴いてみてください!


この記事が参加している募集

#自己紹介

230,447件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?