見出し画像

【和訳】Levitating - Dua Lipa(feat.DaBaby)

Dua Lipaは3月に出したセカンドアルバムでこの"Levitating" をリリースしたのち、マドンナとのRemixも出していましたが、ここにきてDaBabyによるRemixがめちゃくちゃ盛り上がっています!

10月2日に出たMVはこちら↓
https://youtu.be/TUVcZfQe-Kw

Dababyはノースカロライナ出身のラッパーで28才。2019年にはその年で一番多くの曲(21曲!)をhit chartに入れたラッパーになりまして、先日のRoddy Ricciとのコラボ "Rockstar" が計7週billboardのNo.1を獲って一躍大スターに上り詰めましたね。めっちゃ歯切れがよくて声も好きです().

では和訳行ってみましょう!

〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜

[Intro: DaBaby]
Billboard Baby, Dua Lipa make 'em dance when it come on
ビルボード!Dua Lipaがみんなを躍らせるぜ
Everybody lookin' for a dancefloor to run on
みんな踊れる場所を探してんだ

[Verse 1: Dua Lipa]
If you wanna run away with me, I know a galaxy
一緒に逃げたいなら、私いいとこ知ってる
And I can take you for a ride
だから乗っけてってあげるよ
I had a premonition that we fell into a rhythm
なんか私達ならノれる気がするの
Where the music don't stop for life
そこでは曲が鳴り止まなくて
Glitter in the sky, glitter in my eyes
空はキラキラ、私の目もキラキラ
Shining just the way I like
私の好きな感じで光ってる
If you're feeling like you need a little bit of company
誰か連れが欲しいなら
You met me at the perfect time
完璧なタイミングで出会っちゃったね

[Pre-Chorus: Dua Lipa]
You want me, I want you, baby
私がいいでしょ?私も。
My sugarboo, I'm levitating
かわいい、宙に浮いちゃいそう
The Milky Way, we're renegading
ああああ背徳感
Yeah, yeah, yеah, yeah, yeah

[Chorus: Dua Lipa]
I got you, moonlight, you're my starlight
見つけた、月のあかり、あなたは私の星あかり
I need you all night, comе on, dance with me
一晩中一緒にいてね、ほら踊ろうよ
I'm levitating
宙に浮いちゃいそう
You, moonlight, you're my starlight (You're the moonlight)
月明かり、あなたは私の星明かり
I need you all night, come on, dance with me
一晩中一緒にいてね、ほら踊ろうよ
I'm levitating
宙に浮いちゃいそう

[Verse 2: DaBaby]
I'm one of the greatest, ain't no debatin' on it (Let's go)
俺は最高のラッパーの一人、疑いの余地なし
I'm still levitated, I'm heavily medicated
まだちょっとふわふわしてる、かなり毒されてる
Ironic I gave 'em love and they end up hatin' on me (Go)
皮肉にも、俺が好きだった奴らには嫌われちまった
She told me she love me and she been waitin'
彼女は俺のことが好きだって、待ってるって言ってたのに
Been fightin' hard for your love and I'm runnin' thin on my patience
好きになってもらうために頑張ってるのに、我慢できなくなってる
Needed someone to hug, even took it back to the basics
誰かハグしてくれる人が必要だ、簡単なのに戻そう
You see what you got me out here doin'? (Yeah)
お前のせいで俺がどうなってるかわかるか?
Mighta threw me off, but can't nobody stop the movement
俺をかなぐりすてるかもしれんけど、もう止められない
Uh-uh, let's go
よし
Left foot, right foot, levitatin' (C'mon)
左、右、ジャンプ
Pop stars (Go), Dua Lipa with DaBaby
ポップスターのDua LipaとDaBaby
I had to lace my shoes for all the blessings I was chasin' (Go)
神の恵みに感謝して靴紐を締めなきゃ
If I ever slip, I'll fall into a better situation
滑ったりしたら、もっといい感じになっちゃうぜ
So catch up, go put some cheese on it
だから早く、キメていけ
Get out and get your bread up (Yeah, yeah)
さあ起き上がって、金稼ごうぜ
They always leave when you fall, but you run together (Hey)
あいつらはいつも失敗すると俺を置いていく、でもお前は違うよな
Weight of the world on my shoulders, I kept my head up
世界は俺の肩にかかってんだ、顔上げてこう
Now, baby, stand up, 'cause, girl, you
さあ立ち上がって、いこうぜ

[Pre-Chorus: Dua Lipa & DaBaby]
You want me (Hey), I want you, baby (Hey)
私がいいでしょ?私も。
My sugarboo, I'm levitating
かわいい、宙に浮いちゃいそう
The Milky Way, we're renegading
ああああ背徳感
Yeah, yeah, yеah, yeah, yeah

[Chorus: Dua Lipa]
I got you, moonlight, you're my starlight
見つけた、月のあかり、あなたは私の星あかり
I need you all night, comе on, dance with me
一晩中一緒にいてね、ほら踊ろうよ
I'm levitating
宙に浮いちゃいそう
You, moonlight, you're my starlight (You're the moonlight)
月明かり、あなたは私の星明かり
I need you all night, come on, dance with me
一晩中一緒にいてね、ほら踊ろうよ
I'm levitating
宙に浮いちゃいそう

[Post-Chorus: Dua Lipa]
You can fly away with me tonight
今夜は私と飛んでいける
You can fly away with me tonight
今夜は私と飛んでいける
Baby, let me take you for a ride
連れて行かせて
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
I'm levitating (Woo)
宙に浮いちゃう
You can fly away with me tonight
今夜は私と飛んでいける
You can fly away with me tonight
今夜は私と飛んでいける
Baby, let me take you for a ride
だから連れて行かせて
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah (Woo)

[Bridge: Dua Lipa]
My love is like a rocket, watch it blast off
私って激しいから、よくみてて
And I'm feeling so electric, dance my ass off
すごいアドレナリンが出てる、踊ろうよ
And even if I wanted to, I can't stop
そうしたくても泊まれないの
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
My love is like a rocket, watch it blast off
私って激しいから、よくみてて
And I'm feeling so electric, dance my ass off
すごいアドレナリンが出てる、踊ろうよ
And even if I wanted to, I can't stop
そうしたくても泊まれないの

(以下 上に同じ)
[Pre-Chorus: Dua Lipa]
You want me, I want you, baby
My sugarboo, I'm levitating
The Milky Way, we're renegading

[Chorus: Dua Lipa & DaBaby]
I got you (Yeah), moonlight, you're my starlight
I need you all night (All night), come on, dance with me (Let's go)
I'm levitating (Woo)

[Post-Chorus: Dua Lipa]
You can fly away with me tonight (Tonight)
You can fly away with me tonight
Baby, let me take you for a ride
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah (Take you for a ride)
I'm levitating (Woo)
You can fly away with me tonight (Tonight)
You can fly away with me tonight
Baby, let me take you for a ride
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah (Let me take you for a ride)

[Chorus: Dua Lipa]
I got you, moonlight, you're my starlight
I need you all night, come on, dance with me
I'm levitating

〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜

個人的に、Duaのアルバム出た時からこの曲好きだったんですけど、確かにちょっと飽きがきやすいなと感じてたんですよね。それがDaBabyのRemixで見事にガンギマリポップに昇華されてて、衝撃でした。。(Summertime SadnessのRemix聞いた時並みの鳥肌です笑)

ああああああDua Lipaになりた〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜

この記事が参加している募集

私の勝負曲

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?