見出し画像

【和訳】Beauty Queen/Survive Said The Prophet

She was a beauty queen with the world in her eyes
No room for gravity with the pull of her smile
She was a beauty queen with the world in her eyes
You would think she's in love in love in love with you
彼女の瞳に映る世界で彼女はビューティークイーンだった
重力の存在を忘れさせるほどその笑顔は惹きつける
その瞳の中で彼女は最も美しくて
彼女が君に惚れているなんて思ってしまうんだろうな

She pulls like gravity
重力のように惹きつけるんだ

She sways right through the crowds
Like a runaway of her own
They stare into her heart
And it turns them all to gold
人ごみを颯爽と通り抜ける彼女は
まるで自分だけのランウェイを歩いているようだ
周囲は彼女の心をのぞき込もうとするけど
みんなゴールドに変えられてしまう

The red on her lips keeps distracting her eyes
The brown on her eyes keeps distracting her lips
Image of a touch, or a taste of a wish
Being in love with her
唇に乗せられた赤は彼女の瞳よりも魅力的なのに
ブラウンの瞳はその唇よりも魅力的なんだ
触れた感覚や憧れの味は
また彼女に惚れる理由となる

She was a beauty queen with the world in her eyes
No room for gravity with the pull of her smile
She was a beauty queen with the world in her eyes
You would think she's in love in love in love with you
彼女の瞳に映る世界で彼女はビューティークイーンだった
重力の存在を忘れさせるほどその笑顔は惹きつける
その瞳の中で彼女は最も美しくて
彼女が君に惚れているなんて思ってしまうんだろうな

Like she's in love with you
重力のように惹きつけるんだ

Love is like McDonald's for the cardiac
Addicted till I give myself a heart attack
I'm done with that have fun with that
Going vegan like I'm leaving all the trash behind
恋は心臓病の人にとってのマクドナルドのようで
心臓発作になるまで食べてしまう
僕はもう十分に楽しんだよ
ごみを置き去りにするようなビーガンになるさ

You say you're different
I'll say I'll change
We both go crazy cause we stay the same
君は他とは違うと言い
僕は変わってみせると言う
結局僕らはこのままでいるせいでイカれるんだ

If I never hurt you
Would you promise to be right here by my side?
I'll promise to be faithful
I just wanted to believe that love is blind
Truth be told our innocence is gone and out the door
I need you by my side
僕が絶対に君を傷つけないとしたら
僕のそばにいてくれると約束してくれる?
誠実でいると誓うよ
ただ恋は盲目だってことを信じたいだけなんだ
本当は僕らの純粋さはもうここにはない
僕には君が必要なんだ

She was a beauty queen with the world in her eyes
No room for gravity with the pull of her smile
She was a beauty queen with the world in her eyes
You would think she's in love in love in love with you
彼女の瞳に映る世界で彼女はビューティークイーンだった
重力の存在を忘れさせるほどその笑顔は惹きつける
その瞳の中で彼女は最も美しくて
彼女が君に惚れているなんて思ってしまうんだろうな

She was a beauty queen with her world in her eyes
No room for gravity with the pull of her smile
She was a beauty queen with her world in her eyes
You would think she's in love in love in love with you
彼女の瞳に映る世界で彼女はビューティークイーンだった
重力の存在を忘れさせるほどその笑顔は惹きつける
その瞳の中で彼女は最も美しくて
彼女が君に惚れているなんて思ってしまうんだろうな

Like she's in love with you
Like she's in love with you
まるで彼女が君に恋してるみたいだ

Yeah, she's my beauty queen with her world in my eyes
No room for gravity with the pull of her smile
She is my beauty queen with her world in my eyes
And I think I'm in love in love in love with her
そう、彼女の瞳に映る世界で彼女はビューティークイーンなんだ
重力の存在を忘れさせるほどその笑顔は惹きつける
その瞳の中で彼女は最も美しくて
彼女が僕に惚れているなんて思ってしまうんだろうな

Yeah, she's my beauty queen with her world in my eyes
No room for gravity with the pull of her smile
She is my beauty queen with her world in my eyes
And I think I'm in love in love in love with her
そう、彼女の瞳に映る世界で彼女はビューティークイーンなんだ
重力の存在を忘れさせるほどその笑顔は惹きつける
その瞳の中で彼女は最も美しくて
彼女が僕に惚れているなんて思ってしまうんだろうな

She was a beauty queen
She was a beauty queen
Now she's my beauty queen with the world in my eyes
And I think I'm in love in love in love with her
彼女はビューティークイーンだった
最も美しかった
今では僕のビューティークイーンだ
そして僕は彼女に恋をしている

Like she's in love with me
まるで彼女が僕に恋してるみたいだ

beauty queen : ビューティクイーン、美人コンテスト優勝者
with : 伴って、持って、一緒に
gravity : 重力
be in love with someone : ~に恋をする、恋に落ちる
pull : 引く、引っ張る
sway : 揺れる、動かす
through : 通り過ぎて、通って
crowds : 群衆、大勢、人ごみ
runway : ランウェイ、花道
own : 自分自身の、個人的な
stare : じっと見る、凝視する
turn : 変える、変化させる
distract : 注意をそらす、散らかす
keep ~ing : ~し続ける
image : 想像する
wish : 願い、願望、希望
McDonald's : マクドナルド
cardiac : 心臓病の
addict : 中毒させる、常習させる
till : ~になるまで
heart attack : 心臓発作、心臓麻痺
be done with : もう済んだ
vegan : 菜食主義者
leave behind : 置き去りにする
different : 異なった、違った、同じでない
both : 両方の、双方の
go crazy : 狂う、気がおかしくなる
cause : because
same : 同じ
if : もし~なら
never : 一度も~ない
hurt : 傷つける、けがをさせる
promise : 約束する、保証する
faithful : 忠実な、誠実な
blind : 盲目的な、目が見えない
truth : 真理、真実
innocence : 純潔、純粋、無邪気

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?