見出し画像

【和訳】I Was King/ONE OK ROCK

We said tonight
No going back
Nothing seems right
Stuck in the past
今夜僕らは誓ったんだ
もうあと戻りはしないと
何も正しいと思えなくて
過去に囚われて動けない

遠回りも寄り道も
すべてのことに意味があって
空回りもその痛みも
When am I, when am I
Gonna stop this dreaming?
Even if you go the long way around or stop by somewhere
Everything has meaning of it
Like doing something wrongly or the pain you've got
いつになったら僕は
こんな夢を諦められるのだろうか

When I was king
I was king
We had everything
僕に力があったとき
あのとき
全てが手の中にあった

Don't wanna go
I'm holding on tight
Something to live for
Make it our nights
(Shut down the sirens in our heads)
手放したくなくて
きつく握りしめた
何かに命を懸けることが
僕らの夜を形づくる
(この手の中に警報を閉じ込める)

When I was king
I was king
We had everything×2
僕に力があったとき
そうさ、あのときさ
全てが僕らの手の中にあったんだ

If I go down
I will go down fighting
I'll go down
Down like lightning×3
もし地の底に堕ちても
戦い続ける
地に降り注いでやる
稲妻のように

When am I, when am I
Gonna start living?
When am I, when am I
Gonna move on?
When am I, when am I
Gonna kill this feeling?
When am I, when am I
Gonna stop this dreaming?
いつになったら
僕の人生は始まるのか
いつになったら
前に進めるのか
いつになったら
こんな感情を切り捨てられるのか
いつになったら
こんな夢を諦められるのだろうか

When I was king
I was king
We had everything
僕に力があったとき
あのとき
全てが手の中にあった


said : say : 言った
go back : 戻る
nothing : 何もない
stuck : 行き詰る、立ち往生
past : 過去
when : ~なとき
had : have : あった、もっていた
wanna : wan to : ~したい
hold on : つかまえる
tight : きつく
something : 何か
make it : やり遂げる
shut down : しっかり閉める、閉鎖する
siren : サイレン
fighting : 戦い
lightning : 稲光、電光、稲妻
move on : 進む

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?