見出し画像

【和訳】This Feeling/The Chainsmokers ft. Kelsea Ballerini

I'll tell you a story before it tells itself
I'll lay out all my reasons
You'll say that I need help
We all got expectations
And sometimes they go wrong
But no one listens to me
So I put it in this song
それ自身が話してしまう前に僕が一つ話をしよう
僕の全部の理由を見せるよ
君は僕に助けが必要だなんて言うだろう
僕らみんな期待してる
そして時々間違うんだ
だけど誰も僕の話を聞いてくれない
だからこれを曲にしたよ

They tell me think with my head
Not that thing in my chest
They got their hands at my neck this time
But you're the one that I want
If that's really so wrong
Then they don't know what this feeling is like
あいつらは僕に頭で考えろなんて言うんだ
心で考えるんじゃなくて
あいつらの手は今じゃ僕の首を掴んでいる
でも僕は唯一君が欲しいんだ
もしこれが本当に間違っていると言うのなら
あいつらはこの気持ちがどんなものか知らないだろう

And I say yeah-eah
Yeah-eah-eah-eah
Yeah-eah
Yeah-eah-eah-eah×2
だから僕はyeahって歌うよ

I'll tell then a story
They'll sit and nod their heads
I tell you all my secrets
And you tell all your friends
Hold on to your opinions
And stand by what you say
In the end, it's my decision
So it's my fault when it ends
それじゃぁ僕は話をするよ
みんな座って頷くさ
僕の秘密全部伝えるよ
そして君は友達に全部言うんだ
君の意志を持って
自分の発する言葉に責任を持つんだ
最後には、僕の決断だ
だから終わったら僕のせいさ

They tell me think with my head
Not that thing in my chest
They got their hands at my neck this time
But you're the one that I want
If that's really so wrong
Then they don't know what this feeling is like
あいつらは僕に頭で考えろなんて言うんだ
心で考えるんじゃなくて
あいつらの手は今じゃ僕の首を掴んでいる
でも僕は唯一君が欲しいんだ
もしこれが本当に間違っていると言うのなら
あいつらはこの気持ちがどんなものか知らないだろう

And I say yeah-eah
Yeah-eah-eah-eah
Yeah-eah
Yeah-eah-eah-eah×2
だから僕はyeahって歌うよ

I'll tell you a story before it tells itself
I'll lay out all my reasons
You'll say that I need help
We all got expectations
And sometimes they go wrong
But no one listens to me
So I put it in this song
それ自身が話してしまう前に僕が一つ話をしよう
僕の全部の理由を見せるよ
君は僕に助けが必要だなんて言うだろう
僕らみんな期待してる
そして時々間違うんだ
だけど誰も僕の話を聞いてくれない
だからこれを曲にしたよ

They tell me think with my head
Not that thing in my chest
They got their hands at my neck this time
But you're the one that I want
If that's really so wrong
Then they don't know what this feeling is like
あいつらは僕に頭で考えろなんて言うんだ
心で考えるんじゃなくて
あいつらの手は今じゃ僕の首を掴んでいる
でも僕は唯一君が欲しいんだ
もしこれが本当に間違っていると言うのなら
あいつらはこの気持ちがどんなものか知らないだろう

My friends say no-o, no-o-o
Then they don't know
No-o, no-o-o
They don't know
No-o, no-o-o
No, no
友人たちはだめだなんて言うけど
分かってないんだ

And I say no, oh, oh
And I say no, yeah, yeah, yeah, yeah
They don't know, oh
ダメだって歌う
みんな分かってない

itself : それ自身、そのもの
lay out : 広げる、展開する
reason : 理由
get expectations : 期待する、予想する
sometimes : 時には、たまに
go wrong : うまくいかない
chest : 胸
get hands : 手を近づける
like : 〜のよう
nod : 頷く
hold on to : すがりつく、しがみつく
opinion : 意見、見解、持論
stand by : そばにいる、傍観する
decision : 決定、決断、決心
fault : 過失、誤り

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?