見出し画像

Crossfaith Rx Overdrive 和訳

自分の限界を超えた力を得る為にOverdrive(加速燃料)を注入し、圧倒的な強さを手にするも、限度を超えた体への不可に主人公は悲鳴をあげて、「もう一度同じものを俺によこせ」と言っている。

ある種、薬物に依存した強さを表現している。

(System engaged,injection overdrive)
(システム接続完了、加速燃料を注入します)

(Side effects include: lack of sleep, elevated heartrate, and adrenalized confrontation)
(副作用を含みます:睡眠不足、心拍数の上昇、そして副腎機能の暴発を伴います)

Blood in my veins is running faster
赤い血が俺の血管の中を高速に駆け巡る
Will it take me high again?
もう一度俺をキメさせてくれるのか?
My eyes are tracking harder
焦点を合わせるのも難しい
Will my sanity remain?
俺は正気を保っていられるのか?
Pull me out from myself
己を自分自身から引きずりだせ
No other way
他の選択肢なんてない
Primal fears in my head
本能的な恐怖が頭によぎる
No turning back today
引き返すのは今日じゃない

I can see what you can't see
お前には見えないものが俺には見える
I can be what you can't be
お前にはなれないものになれる
This is injection overdrive
これは加速燃料の注入だ

It's striking back
これは反撃だ
Blood in my veins
俺の血管の中を巡る血液
I feel it taking me, taking me through the haze
自分が迷宮から連れ出されるのを感じる
It's striking back
これは反撃だ
Blood in my veins
俺の血管の中を巡る血液
And this will carry me, carry me through the pain 
未開の地へ俺を運び、痛みさえも乗り越える
It's striking back
これは反撃だ

Stage 2 - Prepare to Transform
ステージ2-変形モードに移行

I can not stop the shaking 'til I black out
目の前が真っ暗になるまで震えを止められない
I taste adrenaline and ride it out
アドレナリンを味わい、それさえも乗り切ってやる
Pull me out from myself
己を自分自身から引きずりだせ
What do I see
何が見える
The prisoner in my head
囚人が俺の頭の中にいるんだ
Is staring back at me
そいつが俺に反抗している

I can see what you can't see
お前には見えないものが俺には見える
I can be what you can't be
お前にはなれないものになれる
This is injection overdrive
これは加速燃料の注入だ

It's striking back
これは反撃だ
Blood in my veins
俺の血管の中を巡る血液
I feel it taking me, taking me through the haze
自分が迷宮から連れ出されるのを感じる
It's striking back
これは反撃だ
Blood in my veins
俺の血管の中を巡る血液
And this will carry me, carry me through the pain 
未開の地へ俺を運び、痛みさえも乗り越える
It's striking back
これは反撃だ

(Final Stage - The warrior has now been unleashed)
最終ステージ-戦士が今解き放たれました
(There's no turning back from here)
システムはもう初期状態には戻りません

No longer empty, feel it striking back
もはや俺の中身は空っぽじゃない、あちこちがおかしくなっている
Gave me a lifetime fix, I won't go back
時を戻してくれ、俺は戻りたくない
No!
ダメだ!

I feel it taking me through the haze
自分が迷宮から連れ出されるのを感じる
And this will carry me through the pain
未開の地へ俺を運び、痛みさえも乗り越える
Pain!
痛みよ!

Now I can see what you can't see
今お前に見えないものが俺には見える
I can be what you can't be
俺はお前がなれないものになれる
This is injection overdrive
これは加速燃料の注入だ
Injection overdrive
加速燃料を注入しろ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?