見出し画像

Swasonal Menu 〜隣に“w” があったから〜

画像1

Spotted a typo on the menu at a restaurant that specializes in Eggs Benedict. 🍳

They had a swasonal menu... We assumed that it was a typo for “seasonal” (“w” is next to “e” on the keyboard).

We noticed that “chicken” on the left was also misspelled...⌨️
These aren’t fatal mistakes, but they show how autocorrect and spellcheck are important (and helpful)! 💻✅

シーズナル(季節の)メニューに見つけたかわいい間違いをご報告します🍅!

この間違い、ものすごーーーく。気持ちが分かります.......😂

なぜなら、私たちもよくやってしまう間違いだから.......笑。

キーボードで “w” は “e” の隣なので、誤ってタイプしてしまったのかなーと想像できました👩‍💻。。。

惜しい!でもきっと、お客さんには伝わりますよね😊

(ちなみに、マイナーですが、左の chicken にもミススペルを発見.......🐓)

📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝

🙅‍♀️ × swasonal
(存在しない単語)
⬇︎
🙆‍♀️ ◎ seasonal
(季節の)

📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝⭐️📝


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?