見出し画像

“Travelers let a capsule choose where to fly” an unexpectedly big hit! / 行き先が選べない旅くじが想定外の大ヒット!

“Travelers let a capsule choose where to fly” an unexpectedly big hit!(English script)


The fifth wave of the pandemic may have finally ebbed in Japan.
Travel agencies and airlines whose sales have been declining have launched various measures.

Peach Aviation LtdLimited., an Osaka-based budget airline, has rolled out a unique marketing campaign letting a gachapon capsule decide your travel destination.

A gachapon machine would usually dispense small toys rather than vacation spots.

Destinations cover all of the company's domestic flights like Sapporo, Osaka, Fukuoka, Nagasaki, Miyazaki and Naha.

In addition to the flight coupon, the capsule contains a memo with missions related to the destination.

Missions include, for example:

Go to Sapporo, have a hard time peeling the crabs, and give them to your companion! (Sapporo)

Get to teach how to make onisasa(local rice balls) from the local people! (Ishigaki)

Go to the best gelato shop in the world and enjoy your own best combination! (Memanbetsu)

Rock out in Heart rock! (Amami)

Verify that "300 steps from the station" can really be reached in 300 steps! (Fukuoka)

Take a selfie with Miyazaki Chicken! (Miyazaki)

If you post the achievement of the mission on SNS, you will have a chance to get airline points worth 3,000 yen per person every month.

The airline representative said, "I predicted that only two or three capsules would sell a month."
However, when it became a hot topic on SNS, the vending machine suddenly became popular, and dozens of people lined up for the capsule.
Now the airline sold more than 3,000 capsules over the past couple of months.

When this capsule machine became a hot topic on SNS, some people said that it was not a bargain.

Certainly, only coupons worth about 6,000 yen can come out of 5,000 yen capsules. Travel is not much cheaper.

But what this airline wants to offer is the expectation of not knowing where you go.

This project aims to provide a thrilling experience to those who have been forced to refrain from traveling due to the state of emergency caused by the pandemic.
In addition, a large number of tourists will lead to regional revitalization.

One user said that since winter is coming, he was hoping that he would be able to go somewhere in the south.

But he got the capsule for the northernmost destination in Japan.
He wasn’t displeased, and said"I'm looking forward to traveling because it's a place I wouldn’t voluntarily choose to visit"

It may be more interesting if your trip and life are not as planned.

「行き先が選べない」旅くじが想定外の大ヒット!(日本語訳)

パンデミックの第5の波は、ついに日本で衰退したかもしれません。
売上高が減少している旅行代理店や航空会社は、さまざまな対策を講じています。

大阪を拠点とする格安航空会社のPeachAviation Ltd.は、ガチャポンカプセルに旅行先を決定させる独自のマーケティングキャンペーンを展開しました。

ガチャポンの自動販売機は、通常、休暇の場所ではなく小さなおもちゃを分配します。

目的地は、札幌、大阪、福岡、長崎、宮崎、奈葉など、同社のすべてのフライトをカバーしています。

フライトクーポンに加えて、カプセルには目的地に関連するミッションのメモが含まれています。
ミッションの成果をSNSに投稿すると、毎月3000円相当の航空会社ポイントがもらえるチャンスがあります。

ミッションには、たとえば次のものが含まれます。

札幌に行って、カニの皮をむくのに苦労して、仲間にあげましょう! (札幌)

地元の人からおにささ(地元のおにぎり)の作り方を教えましょう! (石垣)

世界最高のジェラートショップに行き、あなた自身の最高の組み合わせを楽しんでください! (女満別)

ハートロックでハートフルロックを歌おう! (奄美)

「駅から300歩」が本当に300歩で到達できることを確認してください! (福岡)

宮崎チキンと一緒に自撮り! (宮崎)

代表者によると、「カプセルは月に2、3個しか売れないと予測した」とのこと。
ところがSNSで話題になったとき、いきなり自動販売機が人気になり、何十人もの人がカプセルに並んでいました。
現在、航空会社は過去数か月で3000カプセル以上を販売しました。

このカプセルマシンがSNSで話題になったとき、あまりお買い得ではないと言う人もいました。

確かに、5,000円のカプセルからは約6000円相当のクーポンしか出せません。旅行はそれほど安くはありません。

しかし、この航空会社が提供したいのは、あなたがどこに行くのかわからないという期待です。

このプロジェクトは、パンデミックによる非常事態のために旅行を控えることを余儀なくされた人々にスリリングな体験を提供することを目的としています。
また、多くの観光客が地域の活性化につながります。

あるユーザーはこう言っています。
冬が来るので、彼は南のどこかに行けることを望んでいました。

しかし、日本最北端の目的地のカプセルを手に入れました。
彼は不満はなく、「自発的に訪れることを選択しない場所なので、旅行を楽しみにしています」と述べました。

旅行も人生が計画通りでない方が、もっと面白いのかもしれません。



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?