見出し画像

【ジョー・ストラマー】英語版ウィキペディアを日本語で読む【Joe Strummer】

概要

John Graham Mellor (21 August 1952 – 22 December 2002), known professionally as Joe Strummer, was a British singer, musician and songwriter.

ジョン・グラハム・メラー(John Graham Mellor、1952年8月21日 - 2002年12月22日)は、イギリスの歌手、ミュージシャン、作詞家である。

He was the co-founder, lyricist, rhythm guitarist and co-lead vocalist of punk rock band the Clash, formed in 1976.

1976年に結成されたパンクロックバンド、ザ・クラッシュの共同創設者、作詞家、リズムギタリスト、共同リードボーカルであった。

The Clash's second album Give 'Em Enough Rope (1978) reached No. 2 on the UK charts.

ザ・クラッシュのセカンドアルバム『Give 'Em Enough Rope』(1978年)は全英チャートで2位を記録した。

Soon after, they achieved success in the US, starting with London Calling (1979) and peaking with Combat Rock (1982), which reached No. 7 on the US charts and was certified 2× platinum there.

その後、『ロンドン・コーリング』(1979年)を皮切りに、『コンバット・ロック』(1982年)でピークに達し、全米チャート7位、2×プラチナ認定を受けるなど米国で成功を収めた。

The Clash's explosive political lyrics, musical experimentation, and rebellious attitude had a far-reaching influence on rock music in general, especially alternative rock.

クラッシュの爆発的な政治的歌詞、音楽的実験、反抗的な態度は、ロック音楽全般、特にオルタナティブ・ロックに広く影響を及ぼした。

Their music incorporated reggae, ska, dub, funk, rap and rockabilly.

彼らの音楽はレゲエ、スカ、ダブ、ファンク、ラップ、ロカビリーなどを取り入れたものだった。

Strummer's other career highlights included stints with the 101ers, the Latino Rockabilly War, the Mescaleros, and the Pogues, as well as solo music.

ストラマーの他のキャリアには、101ers、Latino Rockabilly War、Mescaleros、Poguesでの活動や、ソロ音楽が含まれる。

His work as a musician allowed him to explore other interests such as acting, scoring television shows and films and hosting the BBC Radio show London Calling.

ミュージシャンとしての活動のおかげで、俳優、テレビ番組や映画の脚本、BBCラジオの番組「London Calling」の司会など、他の関心事を探求することができたのである。

Strummer and the Clash were inducted into the Rock and Roll Hall of Fame in January 2003.

ストラマーとクラッシュは、2003年1月にロックの殿堂入りを果たした。

In his remembrance, Strummer's friends and family established the Joe Strummer Foundation (initially known as Strummerville), a nonprofit organization which gives opportunities to musicians and support to projects around the world that create empowerment through music.

ストラマーの友人と家族は、彼を偲んで、ジョー・ストラマー財団(当初はストラマーヴィル)を設立しました。この非営利団体は、ミュージシャンに機会を与え、音楽を通じて人々に力を与える世界中のプロジェクトを支援している。

Early life(生い立ち)

Strummer was born John Graham Mellor in Ankara, Turkey on 21 August 1952, the son of a Scottish mother and English father.

ストラマーは1952年8月21日にトルコのアンカラで、スコットランド人の母とイギリス人の父の間にジョン・グレアム・メラーとして生まれた。

His mother, Anna Mackenzie (1915–1986), was the daughter of a crofter and was born and raised in Bonar Bridge; she later became a nurse.

母親のアンナ・マッケンジー(1915-1986)は小作人の娘で、ボナーブリッジで生まれ育ち、後に看護婦になった。

His father, Ronald Ralph Mellor MBE (1916–1984), was born in the Indian city of Lucknow, India, where his own father worked as a railway official, and became a clerical officer who later attained the rank of second secretary in the foreign service.

父親のロナルド・ラルフ・メラーMBE(1916-1984)は、インドのラクナウで生まれ、実父は鉄道職員として働き、事務官となり、後に外務省で二等書記官となった。

Through his father, Strummer had an Armenian great-grandfather and a German-Jewish great-grandmother.

父親を通して、アルメニア人の曾祖父とドイツ系ユダヤ人の曾祖母を持つ。

At the age of nine, Strummer and his 10-year-old brother David began boarding at the City of London Freemen's School in Surrey, and rarely saw their parents during the next seven years.

9歳のとき、ストラマーと10歳の弟デイヴィッドはサリー州のシティ・オブ・ロンドン・フリーメンズ・スクールに寄宿するようになり、その後7年間はほとんど両親と会うことはなかった。

He later said, "[A]t the age of nine I had to say good-bye to them because they went abroad to Africa or something. I went to boarding school and only saw them once a year after that – the Government paid for me to see my parents once a year. I was left on my own, and went to this school where thick rich people sent their thick rich kids. Another perk of my father's job – it was a job with a lot of perks – all the fees were paid by the Government."

9歳のとき、両親はアフリカかどこかに行ってしまったから、僕はさよならを言わなければならなかったんだ。その後、全寮制の学校に通い、年に1度だけ両親に会いましたが、年に1度だけ政府がお金を出してくれました。私は一人取り残され、金持ちが金持ちの子供を送り込むようなこの学校に通うことになりました。父の仕事のもうひとつの特典は、たくさんの特典がある仕事だったんだけど、学費はすべて政府が負担してくれたんだ。

Strummer developed a love of rock music listening to records by Little Richard, the Beach Boys and Woody Guthrie.

ストラマーは、リトル・リチャード、ビーチ・ボーイズ、ウディ・ガスリーなどのレコードを聴いて、ロック音楽を愛するようになった。

Strummer would even go by the nickname "Woody" for a few years.

ストラマーは数年間、「ウディ」というニックネームで呼ばれることもあった。

He would later refer to the Beach Boys as "the reason [he] played music".

後に、ビーチ・ボーイズを「音楽をやる理由」と呼ぶようになる。

By 1970, his brother had become estranged from the family.

1970年になると、兄は家族と疎遠になった。

His suicide in July of that year profoundly affected Strummer, as did having to identify his body after it had lain undiscovered for three days.

その年の7月の自殺はストラマーに大きな影響を与え、3日間発見されなかった彼の遺体を確認しなければならなかった。

Strummer said, "[David] was a year older than me.

ストラマーは「(デイヴィッドは)俺より1歳年上だった。

Funnily enough, you know, he was a Nazi.

面白いことに、彼はナチだったんだ。

He was a member of the National Front.

国民戦線のメンバーだったんだ。

He was into the occult and he used to have these deaths-heads and cross-bones all over everything.

オカルト好きで、死者の頭や十字架をあちこちに貼り付けていた。

He didn't like to talk to anybody, and I think suicide was the only way out for him.

誰とも話したがらなかったので、自殺するのが唯一の方法だったと思います。

What else could he have done[?]" After finishing his time at City of London Freemen's School in 1970, Strummer moved on to the Central School of Art and Design in London, where he briefly considered becoming a professional cartoonist and completed a one-year foundation course.

それ以外に何ができたというのでしょう......」。1970年にシティ・オブ・ロンドン・フリーメンズ・スクールを卒業した後、ストラマーはロンドンのセントラル・スクール・オブ・アート&デザインに進み、そこで一時プロの漫画家になることを考え、1年間の基礎課程を修了した。

During this time, he shared a flat in Palmers Green with friends Clive Timperley and Tymon Dogg.

この間、彼は友人のクライヴ・ティンパリーやタイモン・ドッグとパーマーズ・グリーンのアパートをシェアしていた。

He said, "I bought a ukulele. No kidding. I saved some money, £1.99 I think, and bought it down Shaftesbury Avenue. Then the guy I was busking with taught me to play 'Johnny B. Goode'. [...] I was on my own for the first time with this ukulele and 'Johnny B. Goode'. And that's how I started."

彼は、「ウクレレを買ったよ。冗談じゃない。1.99ポンドだったかな、お金を貯めて、シャフツベリー通りで買ったんだ。そして、一緒にバスキングをしていた男が『ジョニー・B・グッド』の弾き方を教えてくれたんだ。[このウクレレと'Johnny B. Goode'を持って初めて一人前になったんです。それが私の始まりだった」。

In 1973, Strummer moved to Newport, South Wales.

1973年、ストラマーは南ウェールズのニューポートに引っ越した。

He did not study at Newport College of Art, but met up with college musicians at the students' union in Stow Hill and became the vocalist for Flaming Youth before renaming the band the Vultures.

ニューポート芸術大学では学ばなかったが、ストウ・ヒルの学生会館で大学のミュージシャンたちと出会い、フレーミング・ユースのヴォーカリストとなった後、バンド名をヴァルチャーズに改名した。

The Vultures included three former members of Rip Off Park Rock & Roll Allstars, the original college band co-founded by Terry Earl Taylor.

ハゲタカには、テリー・アール・テイラーが共同で結成したオリジナルのカレッジバンド、リップ・オフ・パーク・ロックンロール・オールスターズの元メンバー3人が含まれていた。

For the next year, Strummer was the band's part-time singer and rhythm guitarist.

その後1年間、ストラマーはバンドのパートタイム・シンガー兼リズム・ギタリストとして活動した。

During this time, he also worked as a gravedigger in St Woolos Cemetery.

この間、彼はセント・ウーロス墓地で墓堀り人としても働いていた。

Whilst in Newport, he wrote and recorded on an old reel-to-reel tape recorder "Crumby Bum Blues", which was later used in Julien Temple's 2007 film Joe Strummer: The Future Is Unwritten.

ニューポートでは、古いオープンリール式のテープレコーダーで「Crumby Bum Blues」を作曲・録音し、後にジュリアン・テンプル監督の2007年の映画『Joe Strummer』で使用された。The Future Is Unwritten』(2007年)で使用された。

In 1974, the band fell apart and Strummer moved back to London, where he met up again with Dogg.

1974年、バンドは解散し、ストラマーはロンドンに戻り、そこでドッグと再会する。

He was a street performer for a while and then decided to form another band with his roommates called the 101ers, named after the address of their squat at 101 Walterton Road in Maida Vale.

しばらくはストリート・パフォーマーとして活動していたが、ルームメイトたちと別のバンドを結成することにした。バンド名は、彼らが住んでいたメイダ・ベイルのウォルタートン・ロード101番地というスクワットの住所から取った「101ers」であった。

The band played many gigs in London pubs, performing covers of popular American R&B and blues songs.

このバンドはロンドンのパブで多くのライブを行い、アメリカのR&Bやブルースの人気曲のカバーを演奏した。

During this period Strummer worked a number of occasional temporary jobs to fund the purchase of musical equipment, including time spent as a gardener in Hyde Park "to get the money for the guitar".

この時期、ストラマーは音楽機材の購入資金を得るために臨時の仕事を数多くこなし、その中には「ギターを買うお金を得るために」ハイド・パークで庭師として過ごした時期も含まれている。

In 1975, he stopped calling himself Woody Mellor and adopted the stage name Joe Strummer, subsequently insisting that his friends call him by that name.

1975年、ウディ・メラーを名乗るのをやめ、ジョー・ストラマーという芸名を採用し、その後、友人たちにもその名で呼ばれるようになった。

The surname "Strummer" apparently referred to his role as rhythm guitarist in a self-deprecating way.

ストラマーという苗字は、リズム・ギタリストとしての彼の役割を自虐的に表現したものらしい。

Strummer was the lead singer of the 101ers and began to write original songs for the group.

ストラマーは101ersのリード・シンガーであり、グループのためにオリジナル曲を書き始めた。

One song he wrote was inspired by the Slits' drummer Palmolive, who was his girlfriend at the time.

その中で、当時ガールフレンドだったスリッツのドラマー、パルモリーブに触発されて書いた曲がある。

The group liked the song "Keys to Your Heart", which they picked as their first single.

グループはその曲「Keys to Your Heart」を気に入り、ファースト・シングルとして選んだ。

Career(経歴)

The Clash (1976–1986)(ザ・クラッシュ)

On 3 April 1976, the then-unknown Sex Pistols opened for the 101ers at a venue called the Nashville Rooms in London, and Strummer was impressed by them.

1976年4月3日、当時無名だったセックス・ピストルズがロンドンのナッシュヴィル・ルームズという会場で101ersのオープニングを飾り、ストラマーは彼らに感銘を受ける。

Sometime after the show, Strummer was approached by Bernie Rhodes and Mick Jones.

ショーの後しばらくして、ストラマーはバーニー・ローズとミック・ジョーンズに声をかけられた。

Jones was from the band London SS and wanted Strummer to join as lead singer.

ジョーンズはロンドンSSというバンドのメンバーで、ストラマーにリード・シンガーとして参加してほしいということだった。

Strummer agreed to leave the 101ers and join Jones, bassist Paul Simonon, drummer Terry Chimes and guitarist Keith Levene.

ストラマーは101ersを脱退し、ジョーンズ、ベーシストのポール・サイモン、ドラマーのテリー・チャイムス、ギタリストのキース・レヴィーンに加わることに同意した。

The band was named the Clash by Simonon and made their debut on 4 July 1976 in Sheffield, opening for the Sex Pistols at the Black Swan (also known as the Mucky Duck, now known as the Boardwalk).

バンドはサイモンによってクラッシュと名付けられ、1976年7月4日、シェフィールドのブラックスワン(別名マッキーダック、現在はボードウォーク)でセックス・ピストルズのオープニングとしてデビューを飾った。

On 25 January 1977, the band signed with CBS Records as a three-piece after Levene was fired from the band and Chimes quit.

1977年1月25日、レヴィーンがバンドを解雇され、チャイムスが辞めた後、バンドはスリーピースとしてCBSレコードと契約した。

Topper Headon later became the band's full-time drummer.

その後、トッパー・ヘドンがバンドの正ドラマーとなった。

During his time with the Clash, Strummer, along with his bandmates, became notorious for getting into trouble with the law.

クラッシュ在籍中、ストラマーはバンドメンバーとともに、法律上のトラブルに巻き込まれることで有名になった。

On 10 June 1977, he and Headon were arrested for spray-painting the band's name on a wall in a hotel.

1977年6月10日、彼とヘドンはホテルの壁にバンドの名前をスプレーで描いたとして逮捕された。

On 20 May 1980, he was arrested for hitting a violent member of the audience with his guitar during a performance in Hamburg, Germany.

1980年5月20日、ドイツのハンブルグでの公演中に、暴力を振るった観客をギターで殴り、逮捕された。

This incident shocked Strummer, and had a lasting personal impact on him.

この事件はストラマーに衝撃を与え、個人的に永続的な影響を与えた。

Strummer said, "It was a watershed—violence had really controlled me for once".

暴力に支配されたのはこのときだけだった」とストラマーは言う。

He determined never again to fight violence with violence.

彼は、暴力には暴力で対抗することを二度と繰り返さないと決意した。

Before the album Combat Rock was released in 1982, Strummer went into hiding and the band's management said that he had "disappeared".

1982年、アルバム『コンバット・ロック』の発売前に、ストラマーは身を隠し、バンドのマネジメントは、彼が「姿を消した」と言った。

Bernie Rhodes, the band's manager, pressured Joe to do so because tickets were selling slowly for the Scottish leg of an upcoming tour.

バンドのマネージャーであるバーニー・ローズがジョーに圧力をかけたのは、近々行われるツアーのスコットランド公演のチケットの売れ行きが芳しくなかったからである。

It was planned for Strummer to travel, in secret, to Texas and stay with his friend, musician Joe Ely.

ストラマーは密かにテキサスへ行き、友人のミュージシャン、ジョー・エリーの家に滞在する予定だった。

Uneasy with his decision, Strummer instead decided to genuinely disappear and "dicked around" in France.

しかし、この決断に納得がいかなかったストラマーは、純粋に姿を消すことにし、フランスで「ふざける」ことにした。

During this time, Strummer ran the Paris Marathon in April 1982.

この間、1982年4月にパリ・マラソンに出場している。

He claimed his training regimen consisted of 10 pints of beer the night before the race.

彼は、レース前夜に10パイントのビールを飲むのがトレーニング方法だと言っていた。

For this period of time, Joe's whereabouts were a mystery not only to the public, but to the band's management as well.

この期間、ジョーの居場所は世間だけでなく、バンドのマネージメントにとっても謎であった。

Joe said later that this was a huge mistake and that you "have to have some regrets".

ジョーは、これは大きな間違いであり、「多少の後悔はしなければならない」と、後に語っている。

This was in spite of the popular success of the single "Rock the Casbah".

シングル「ロック・ザ・カスバ」が人気を博したにもかかわらず、である。

During this time, band members began to argue frequently, and with tensions high, the group began to fall apart.

この間、バンドメンバーは頻繁に口論をするようになり、緊張が高まり、グループはバラバラになり始めた。

In September 1983, Strummer issued the infamous "Clash Communique", and fired Mick Jones.

1983年9月、ストラマーは悪名高い「クラッシュ・コミュニケイト」を発表し、ミック・ジョーンズを解雇した。

Topper Headon had earlier been kicked out of the band because of his heroin addiction, and Terry Chimes was brought back temporarily to fill his place until the permanent replacement, Pete Howard, could be found.

トッパー・ヘドンはヘロイン中毒のためバンドから追い出され、テリー・チャイムスがピート・ハワードの後任が決まるまでの間、一時的に彼の代わりを務めることになった。

This left the band with only two of its original members, Strummer and Simonon.

このため、バンドにはオリジナル・メンバーであるストラマーとサイモンの2人しか残らなかった。

Rhodes persuaded Strummer to carry on, adding two new guitarists.

ローズはストラマーを説得し、新たに2人のギタリストを加えてバンドを続行させた。

Under this lineup, they released the album Cut the Crap in 1985.

このメンバーで1985年にアルバム『Cut the Crap』を発表。

The album was panned by fans and critics alike and Strummer disbanded the Clash.

このアルバムはファンにも批評家にも不評で、ストラマーはクラッシュを解散する。

At the band's induction into the Rock and Roll Hall of Fame, the Clash was said to be "considered one of the most overtly political, explosive and exciting bands in rock and roll history".

ロックンロールの殿堂入りの際、クラッシュは「ロックンロールの歴史の中で最もあからさまに政治的で、爆発的で、刺激的なバンドのひとつと考えられている」と言われた。

Their songs tackled social decay, unemployment, racism, police brutality, political and social repression, and militarism in detail.

彼らの曲は、社会の衰退、失業、人種差別、警察の横暴、政治的・社会的抑圧、軍国主義に詳しく取り組んだ。

Strummer was involved with the Anti-Nazi League and Rock Against Racism campaigns.

ストラマーは反ナチス・リーグとロック・アゲインスト・レイシズムのキャンペーンに参加した。

He later also gave his support to the Rock Against the Rich series of concerts organised by the anarchist organisation Class War.

また、後に無政府主義組織Class Warが企画したRock Against the Richの一連のコンサートを支援した。

The Clash's London Calling album was voted best album of the 1980s by Rolling Stone magazine (although it was released in late 1979 in the UK, it was not released until 1980 in the US).

ザ・クラッシュのアルバム『ロンドン・コーリング』はローリングストーン誌で1980年代のベストアルバムに選ばれた(イギリスでは1979年末に発売されたが、アメリカでは1980年になってから発売された)。

Solo career and soundtrack work (1986–1999)(ソロ活動、サウンドトラック制作)

A year later, Strummer worked on several songs for the 1986 film Sid and Nancy, including "Love Kills" and "Dum Dum Club".

その1年後、ストラマーは1986年の映画『シド・アンド・ナンシー』のために「Love Kills」や「Dum Dum Club」など数曲を手掛けた。

Strummer also later worked with Mick Jones and his band Big Audio Dynamite, contributing to the band's second studio album, No. 10, Upping St.

ストラマーはその後、ミック・ジョーンズと彼のバンド、ビッグ・オーディオ・ダイナマイトとも活動し、バンドの2枚目のスタジオ・アルバム『No.10, Upping St.』(1986年)に共作で貢献した。

(1986), by co-writing most of the songs as well as producing the album along with Jones.

(1986)では、ほとんどの曲を共同作曲し、ジョーンズと共にアルバムのプロデュースも行った。

In 1987, he played a small part in the film Walker, directed by Alex Cox, as a character named "Faucet" and wrote and performed on the film's soundtrack.

1987年には、アレックス・コックス監督の映画『ウォーカー』に "Faucet "という名のキャラクターとして出演し、映画のサウンドトラックで作曲と演奏を担当した。

He starred in another Cox film that same year called Straight to Hell, as the character Simms.

同年、コックスの別の映画「Straight to Hell」にシムズというキャラクターで出演した。

Straight to Hell also featured London-Irish folk/punk band the Pogues, both as actors and contributors to the soundtrack.

Straight to Hell』には、ロンドン・アイルランドのフォーク/パンクバンド、ポーグスが出演し、サウンドトラックにも参加した。

Strummer joined the Pogues for a tour in 1987/88, filling in for ailing guitarist Philip Chevron, who wrote (in May 2008) on the band's online forum: "When I was sick in late 1987, I taught Joe all the guitar parts in an afternoon and he was on tour in the US as deputy guitarist the next day. Joe wrote all the tabs in his meticulously neat hand on a long piece of paper which he taped to the top of the guitar so he could glance down occasionally when he was onstage."

ストラマーは1987/88年のツアーで、病弱なギタリスト、フィリップ・シェブロンの代役としてポーグスに参加し、バンドのオンライン・フォーラムにこう書いている(2008年5月現在)。「1987年末に私が病気になったとき、午後にはジョーにすべてのギター・パートを教え、翌日には副ギタリストとしてアメリカでのツアーに参加していました。Joeは几帳面なほどきちんとした手つきですべてのタブを長い紙に書き、それをギターのトップに貼って、ステージにいるときに時々下を見ることができるようにしていた。"

This tour would be the first of several collaborations with the band.

このツアーは、バンドとのいくつかのコラボレーションの最初のものとなる。

In 1989, Strummer appeared in Jim Jarmusch's film Mystery Train as a drunken, short-tempered drifter named Johnny (whom most characters refer to as Elvis, much to Johnny's dismay).

1989年、ストラマーはジム・ジャームッシュ監督の映画『ミステリー・トレイン』に、酔っぱらいで短気な流れ者のジョニー(ほとんどの登場人物がエルヴィスと呼び、ジョニーは狼狽している)として出演した。

He made a cameo appearance in Aki Kaurismäki's 1990 film I Hired a Contract Killer as a guitarist in a pub, performing two songs ("Burning Lights" and "Afro-Cuban Bebop").

1990年のアキ・カウリスマキ監督の映画『I Hired a Contract Killer』では、パブのギタリストとしてカメオ出演し、2曲(「Burning Lights」と「Afro-Cuban Bebop」)演奏している。

These were released as a promotional 7-inch single limited to a few hundred copies, credited to "Joe Strummer & the Astro Physicians".

これらは、数百枚限定のプロモーション用7インチ・シングルとして、「ジョー・ストラマー&ザ・アストロ・フィジシャンズ」のクレジットでリリースされた。

The "Astro Physicians" were in fact the Pogues ("Afro-Cuban Bebop" got a re-release on the Pogues' 2008 box set).

アストロ・フィジシャンズ」は実際にはポーグスだった(「Afro-Cuban Bebop」はポーグスの2008年のボックス・セットで再リリースされた)。

During this time Strummer continued to act, write and produce soundtracks for various films, most notably the soundtrack for Grosse Pointe Blank (1997).

この間、ストラマーは俳優、作曲家、様々な映画のサウンドトラック制作を続け、特にGrosse Pointe Blank (1997)のサウンドトラックは有名である。

In 1989 Strummer produced a solo record with the band the Latino Rockabilly War.

1989年には、ラテン系ロカビリー・ウォーのバンドでソロ・アルバムを制作した。

The album Earthquake Weather was a critical and commercial flop, and resulted in the loss of his contract with Sony Records.

アルバム『Earthquake Weather』は批評的にも商業的にも大失敗し、ソニー・レコードとの契約を失うことになった。

He also did the soundtrack to the movie Permanent Record with this band.

彼はまた、このバンドで映画『パーマネント・レコード』のサウンドトラックを手がけた。

Strummer was asked by the Pogues, who were fracturing as a band, to help them produce their next album, released in 1990 as Hell's Ditch.

ストラマーは、バンドとして分裂していたポーグスから次のアルバムの制作を依頼され、1990年に『ヘルズ・ディッチ』としてリリースされた。

In 1991, he replaced Shane MacGowan as singer of the Pogues for a tour after MacGowan's departure from the band.

1991年、マクガワン脱退後のツアーで、シェーン・マクガワンに代わってポーグスのシンガーを務めた。

One night of this tour was professionally recorded, and three tracks ("I Fought the Law", "London Calling", and "Turkish Song of the Damned") have seen release as b-sides and again on the Pogues' 2008 box set.

このツアーの一夜はプロによって録音され、3曲(「I Fought the Law」、「London Calling」、「Turkish Song of the Damned」)がB面としてリリースされ、ポーグスの2008年のボックスセットにも再び収録されている。

On 16 April 1994, Strummer joined Czech-American band Dirty Pictures on stage in Prague at the Repre Club in Obecni Dum at "Rock for Refugees", a benefit concert for people left displaced by the war in Bosnia.

1994年4月16日、ストラマーはチェコ系アメリカのバンド、ダーティ・ピクチャーズと共に、プラハのオベクニ・ドゥムのレプレ・クラブで行われたボスニア戦争で避難している人々のための慈善コンサート「Rock for Refugees」でステージに立った。

Although the set appeared impromptu, Strummer and the band had spent the days leading up to the event rehearsing and "hanging out" in Prague.

このセットは即興のように見えるが、ストラマーとバンドはこのイベントまでの数日間、プラハでリハーサルと「たむろ」していたのである。

The show began with "London Calling" and without pause went into "Brand New Cadillac".

ロンドン・コーリング」から始まったライブは、間髪入れずに「ブランニュー・キャデラック」に突入した。

In the middle of the song, the power went out.

曲の途中で停電になった。

Once the power was back on, Strummer asked the audience whether or not they would mind if the band started over.

停電が復旧すると、ストラマーは観客に「やり直さないか」と問いかけた。

They then began again with "London Calling" and continued on for another half-hour.

そして、「ロンドン・コーリング」から再び30分ほど演奏が続いた。

After these self-described "wilderness years", Strummer began working with other bands; he played piano on the 1995 UK hit of the Levellers, "Just the One" and appeared on the Black Grape single "England's Irie" in 1996.

1995年にイギリスでヒットしたレヴェラーズの「ジャスト・ザ・ワン」でピアノを弾き、1996年にはブラック・グレープのシングル「イングランドズ・アイリー」に参加した。

In 1997, while in New York City, he worked with noted producer and engineer Lee "Scratch" Perry on remixed Clash and 101ers reissue dub material.

1997年、ニューヨークに滞在中、著名なプロデューサー兼エンジニアのリー・スクラッチ・ペリーと、クラッシュと101ersのリイシュー・ダブ音源のリミックスに取り組みた。

In collaboration with percussionist Pablo Cook, Strummer wrote and performed the soundtrack to Tunnel of Love (Robert Wallace 1997) that was featured in the Cannes Film Festival in the same year.

パーカッショニストのパブロ・クックと共同で、ストラマーは同年カンヌ映画祭で上映された『愛のトンネル』(ロバート・ウォレス 1997)のサウンドトラックを作曲、演奏した。

In 1997, Strummer played the character of "Brand New Cadillac" songwriter Vince Taylor in F. J. Ossang [fr]'s road movie Doctor Chance [fr].

1997年、ストラマーはF・J・オサン[fr]のロードムービー『ドクター・チャンス』[fr]で「ブランニュー・キャデラック」のソングライター、ヴィンス・テイラーを演じた。

In 1998, he made a guest appearance on the animated television show, South Park and appeared on the album Chef Aid: The South Park Album featuring songs from and inspired by the series.

1998年、テレビアニメ番組『サウスパーク』にゲスト出演し、アルバム『シェフ・エイド』に参加した。1998年にはテレビアニメ「サウスパーク」にゲスト出演し、同シリーズの曲やそれにインスパイアされた曲を収録したアルバム「Chef Aid: The South Park Album」に参加した。

During this time, Strummer was engaged in a legal dispute with the Clash's record label, Epic Records.

この間、ストラマーはクラッシュのレコード会社エピック・レコードと法的な論争を続けていた。

The disagreement lasted nearly eight years and ended with the label agreeing to let him record solo records with another label.

この争いは8年近く続き、最後はエピック・レコードが彼に別のレーベルでソロ・アルバムを録音させることに同意した。

If the Clash were to reunite though, they would have to record for Sony.

しかし、もしクラッシュが再結成されるなら、ソニーで録音しなければならないだろう。

During the nineties, Strummer was a DJ on the BBC World Service with his half-hour programme London Calling.

90年代、ストラマーはBBCワールド・サービスの30分番組「ロンドン・コーリング」でDJを務めていた。

Samples from the series provide the vocals for "Midnight Jam" on Joe Strummer and the Mescaleros' final album Streetcore.

ジョー・ストラマー・アンド・ザ・メスカレロスの最後のアルバム『ストリートコア』の「ミッドナイト・ジャム」は、この番組からのサンプルでボーカルをとっている。

The Mescaleros and other work (1999–2002)(ザ・メスカレロスとその他の仕事)

In the mid-to-late 1990s, Strummer gathered top-flight musicians into a backing band he called the Mescaleros.

1990年代半ばから後半にかけて、ストラマーは一流のミュージシャンを集め、メスカレロスと呼ばれるバックバンドを結成した。

Strummer and the band signed with Mercury Records, and released their first album in 1999, which was co-written with Antony Genn, called Rock Art and the X-Ray Style.

ストラマーとバンドはマーキュリーレコードと契約し、1999年にアントニー・ジェンとの共作によるファーストアルバム『Rock Art and the X-Ray Style』をリリースした。

A tour of England, Europe, and North America soon followed.

その後すぐにイギリス、ヨーロッパ、北米のツアーが行われた。

This is my Indian summer ... I learnt that fame is an illusion and everything about it is just a joke. I'm far more dangerous now, because I don't care at all. — Joe Strummer to Chris Salewicz – 2000

これが私のインディアンサマーだ.名声というのは幻想であり、そのすべてが冗談に過ぎないことを学んだ。今の俺ははるかに危険だ、まったく気にしてないからな。- ジョー・ストラマー、クリス・サレヴィッチへ(2000年

In 2001, the band signed with Californian punk label Hellcat Records and released their second studio album, Global a Go-Go.

2001年、バンドはカリフォルニアのパンクレーベルHellcat Recordsと契約し、2枚目のスタジオアルバム『Global a Go-Go』をリリース。

The album was supported with a 21-date tour of North America, Britain, and Ireland.

このアルバムを引っさげ、北米、イギリス、アイルランドで21日間のツアーを行った。

Once again, these concerts featured Clash material ("London's Burning", "Rudie Can't Fail", "(White Man) In Hammersmith Palais"), as well as covers of reggae and ska hits ("The Harder They Come", "A Message to You, Rudy") and the band regularly closed the show by playing the Ramones' "Blitzkrieg Bop".

これらのコンサートでは、再びクラッシュの曲(「London's Burning」、「Rudie Can't Fail」、「(White Man) In Hammersmith Palais」)、レゲエやスカのヒット曲のカバー(「The Harder They Come」、「A Message to You, Rudy」)、バンドの締めくくりとしてラモーンズの「Blitzkrieg Bop」を定期演奏している。

He covered Bob Marley's "Redemption Song" with Johnny Cash.

ジョニー・キャッシュと共にボブ・マーリーの「Redemption Song」をカバーした。

On 15 November 2002, Strummer and the Mescaleros played a benefit show for striking fire fighters in London, at Acton Town Hall.

2002年11月15日、ストラマーとメスカレロスはロンドンのアクトン・タウン・ホールで、ストライキ中の消防士のためのベネフィット・ショーを行った。

Mick Jones was in the audience, and joined the band on stage during the Clash's "Bankrobber".

ミック・ジョーンズは観客として参加しており、クラッシュの「Bankrobber」でバンドに合流した。

An encore followed with Jones playing guitar and singing on "White Riot" and "London's Burning".

アンコールでは、ジョーンズが「White Riot」と「London's Burning」でギターを弾きながら歌った。

This performance marked the first time since 1983 that Strummer and Jones had performed together on stage.

この公演は、1983年以来、ストラマーとジョーンズがステージで一緒に演奏した初めての機会となった。

Strummer's final regular gig was at Liverpool Academy on 22 November 2002, yet his final performance, just two weeks before his death, was in a small club venue 'The Palace' in Bridgwater, Somerset, near his home.

ストラマーの最後の定期公演は2002年11月22日のリバプール・アカデミーであったが、死のわずか2週間前に、自宅近くのサマセット州ブリッジウォーターの小さなクラブ会場「ザ・パレス」で行った演奏が最後であった。

Shortly before his death, Strummer and U2's Bono co-wrote a song, "46664", for Nelson Mandela as part of a campaign against AIDS in Africa.

死の直前、ストラマーはU2のボノと共同で、アフリカのエイズ撲滅キャンペーンの一環として、ネルソン・マンデラのために「46664」という曲を書いた。

Personal life(私生活)

Strummer became a vegetarian in 1971, and remained so until his death in 2002.

1971年にベジタリアンとなったストラマーは、2002年に亡くなるまでベジタリアンであり続けた。

In 1975, Strummer accepted £100 (equivalent to £1,100 in 2021) to marry South African citizen Pamela Moolman so she could obtain British citizenship (before the British Nationality Act 1981 came into force) to do so.

1975年、ストラマーは南アフリカ国籍のパメラ・ムールマンと結婚するために100ポンド(2021年では1100ポンドに相当)を受け取り、そのためにイギリス国籍を取得した(1981年のイギリス国籍法が施行される前である)。

He used the money to buy his signature Fender Telecaster.

そのお金でサイン入りのフェンダー・テレキャスターを購入した。

In 1978, he started a relationship with Gaby Salter shortly after her 17th birthday.

1978年、17歳の誕生日を迎えたばかりのギャビー・ソルターと交際を始める。

The couple remained together for 14 years and had two daughters, Jazz and Lola, but did not marry as Strummer had been unable to locate and divorce Moolman.

二人は14年間交際し、ジャズとローラという二人の娘をもうけたが、ストラマーがムールマンの居場所を突き止められず、離婚できなかったため、結婚には至らなかった。

During his relationship with Salter, he had multiple affairs.

ソルターとの交際中、彼は何度も浮気をした。

In 1993, he began an affair with Lucinda Tait, which finally ended his relationship with Salter.

1993年、ルシンダ・テイトと不倫を始め、ついにソルターとの関係に終止符が打たれた。

He was married to Tait from 1995 until his death in 2002.

1995年から2002年に亡くなるまでテイトと結婚していた。

Strummer described himself as a socialist and explained, "I believe in socialism because it seems more humanitarian, rather than every man for himself and 'I'm alright Jack' and all those arsehole businessmen with all the loot. I made up my mind from viewing society from that angle. That's where I'm from and there's where I've made my decisions from. That's why I believe in socialism."

ストラマーは自らを社会主義者と称し、「俺が社会主義を信じるのは、『俺は大丈夫だジャック』とか、戦利品にありつくクソッタレのビジネスマンよりも、人道的に思えるからだ」と説明した。社会主義を信じるのは、一人一人が自分のために生き、"俺は大丈夫だ、ジャック "というような、ろくでなしのビジネスマンが戦利品を持っているよりも、人道的に見えるからだ。それが私の原点であり、私の決断の原点でもあるのです。だから、俺は社会主義を信じるんだ」。

Death(死)

On 22 December 2002, Strummer was found dead by his wife at his home in Broomfield, Somerset aged 50, having just returned from walking his dog.

2002年12月22日、ストラマーはサマセット州ブルームフィールドの自宅で、犬の散歩から帰ってきたばかりの50歳の死体を妻によって発見された。

An autopsy showed that he died from a heart attack caused by an undiagnosed congenital heart defect.

検死の結果、未診断の先天性心疾患による心臓発作が死因であることが判明した。

His estate was valued at just under £1 million, and he left all the money to his wife Lucinda.

彼の遺産は100万ポンド弱と評価され、全財産を妻のルシンダに遺した。

He was cremated, and his ashes were given to his family.

彼は火葬され、その遺灰は家族に渡された。

Legacy(遺産)

At the time of his death, Strummer was working on another Mescaleros album, which was released posthumously in October 2003 under the title Streetcore.

死後、ストラマーはメスカレロスの別のアルバムを制作中で、2003年10月に『ストリートコア』というタイトルで死後リリースされた。

The album features a tribute to Johnny Cash, "Long Shadow", which was written for Cash to sing and recorded in Rick Rubin's garage, as well as a remembrance of the terrorist attacks on 11 September 2001 ("Ramshackle Day Parade"), and a cover of Bob Marley's "Redemption Song", which Strummer had also recorded as a duet with Cash.

このアルバムには、キャッシュが歌うために書かれ、リック・ルービンのガレージで録音されたジョニー・キャッシュへのトリビュート曲「ロング・シャドウ」、2001年9月11日のテロ事件への追悼曲(「ラムシャックル・デイ・パレード」)、ストラマーがキャッシュとのデュエットでも録音したボブ・マーリー「リデンプション・ソング」のカバーが収録されている。

The Cash/Strummer duet version appears on the 2003 box set Unearthed.

キャッシュとストラマーのデュエットバージョンは、2003年のボックスセット『Unearthed』に収録されている。

Strummer and the Mescaleros were scheduled to open for Pearl Jam on the 2003 Riot Act Tour.

ストラマーとメスカレロスは2003年のライオット・アクト・ツアーでパール・ジャムの前座を務める予定であった。

In November 2003, a video for "Redemption Song" was released, directed by Josh Cheuse.

2003年11月、ジョシュ・チュースが監督した「Redemption Song」のビデオが公開された。

It features how graffiti artist REVOLT painted a memorial mural on the wall of the Niagara Bar in the East Village of New York City.

グラフィティ・アーティストのREVOLTがニューヨークのイースト・ヴィレッジにあるナイアガラ・バーの壁に追悼の壁画を描く様子が収録されている。

In 2013 the mural of Joe Strummer outside Niagara bar was destroyed due to construction, and on 19 September 2013, a new mural was unveiled.

2013年、ナイアガラ・バーの外にあったジョー・ストラマーの壁画が工事のため破壊され、2013年9月19日、新しい壁画が除幕された。

The unveiling was accompanied by a large celebration, attended by Mick Jones.

除幕式にはミック・ジョーンズが出席し、盛大に祝われた。

Strummer was instrumental in setting up Future Forests (since rechristened the Carbon Neutral Company), dedicated to planting trees in various parts of the world to combat global warming.

ストラマーは、地球温暖化対策として世界各地で植樹を行うフューチャー・フォレストの設立に尽力した(その後、カーボン・ニュートラル・カンパニーに改名)。

Strummer was the first artist to make the recording, pressing and distribution of his records carbon neutral through the planting of trees.

ストラマーは、自分のレコードのレコーディング、プレス、流通を、植林によってカーボンニュートラルにした最初のアーティストである。

In his remembrance, Strummer's friends and family have established the Strummerville Foundation for the promotion of new music, which holds an annual festival with the same name.

ストラマーの友人や家族は、彼の追悼の意を込めて、ニューミュージック振興のためのストラマービル財団を設立し、毎年同名のフェスティバルを開催している。

In December 2016, a blue plaque was erected by Seymour Housing Co-operative at 33 Daventry Street near Marylebone station where he used to live when it was a squat and the Slits and Malcolm McLaren all lived nearby.

2016年12月には、メリルボーン駅近くの33 Daventry Streetにシーモア・ハウジング協同組合によって青いプレートが建てられ、そこは彼がスクワットだった頃に住んでいた場所で、スリッツやマルコム・マクラレンも皆近くに住んでいた。

In January 2003, the Clash were inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.

2003年1月、クラッシュはロックの殿堂入りを果たした。

At the Grammy Awards in February 2003, "London Calling" was performed by Elvis Costello, Bruce Springsteen, Steven Van Zandt, Dave Grohl, Pete Thomas, and Tony Kanal in tribute to Strummer.

2003年2月のグラミー賞では、エルビス・コステロ、ブルース・スプリングスティーン、スティーブン・ヴァン・ザント、デイヴ・グロール、ピート・トーマス、トニー・カナルがストラマーへのトリビュートとして「ロンドン・コーリング」を演奏した。

In the same month at the rock club Debaser in Stockholm some of Sweden's better known rock musicians paid their tribute to Strummer by performing songs written by the Clash (the exception was Nicke Borg and Dregen from Backyard Babies, who performed "I Fought the Law", which the Clash had covered).

同月、ストックホルムのロック・クラブDebaserで、スウェーデンの有名なロック・ミュージシャンたちが、クラッシュが書いた曲を演奏してストラマーに敬意を表した(例外はバックヤード・ベイビーズのニッケ・ボーグとドレゲンで、クラッシュがカバーした「I Fought the Law」を演奏している)。

At the end of the concert, the Swedish punk band Ebba Grön reunited for the tribute, aided by Mick Jones on guitar.

コンサートの最後には、スウェーデンのパンクバンド、エバ・グローンが、ミック・ジョーンズのギターの助けを借りて、トリビュートとして再結成された。

On 22 December 2003, a year after his death, a tribute show/benefit was held at Irving Plaza in NYC.

彼の死から1年後の2003年12月22日、ニューヨークのアーヴィング・プラザでトリビュート・ライヴ/ベネフィットが開催された。

Bands that played were: Ari Up; Clem Snide; the Detachment Kit; Dirty Mary; Hammel on Trial; Jesse Malin; New Blood Revival; the Realistics; Eugene Hütz; Radio 4; Secret Army; Ted Leo; Vic Thrill & the Saturn Missile.

演奏したバンドは以下の通り。アリ・アップ、クレム・スナイド、デタッチメント・キット、ダーティ・メアリー、ハメル・オン・トライアル、ジェシー・マリン、ニュー・ブラッド・リバイバル、リアリスティックス、ユージン・ヒューツ、ラジオ4、シークレット・アーミー、テッド・レオ、ヴィック・スリル&ザ・サターン・ミサイルなどである。

The Belfast punk rock group Stiff Little Fingers recorded a tribute song "Strummerville" on their 2003 album, Guitar and Drum.

ベルファストのパンク・ロック・グループ、スティッフ・リトル・フィンガーズは、2003年のアルバム『Guitar and Drum』にトリビュート曲「Strummerville」を収録した。

In 2004 Al Barr, lead singer of the Boston punk band Dropkick Murphys, named his son Strummer in honour of Joe.

2004年、ボストンのパンクバンド、ドロップキック・マーフィズのリードシンガーであるアル・バーは、ジョーを称えて自分の息子をストラマーと名付けた。

German band Beatsteaks paid tribute to Strummer on their 2004 album Smack Smash with the song "Hello Joe".

ドイツのバンド、ビートステークスは2004年のアルバム『Smack Smash』で「Hello Joe」という曲でストラマーに賛辞を送った。

In 2004, German punk band Die Toten Hosen released an EP called "Friss oder stirb", which included a tribute song for Strummer called "Goodbye Garageland"; it is a lyrical co-production with Matt Dangerfield from London's 77 punk band the Boys.

2004年、ドイツのパンクバンド、ディー・トーテン・ホーゼンはEP「Friss oder stirb」をリリースし、その中にストラマーへのトリビュート曲「Goodbye Garageland」を収録した。これはロンドンの77パンクバンド、ボーイズのマット・デンジャーフィールドとの共同制作によるリリック・ソングである。

Attila the Stockbroker's Barnstormer released "Comandante Joe" on their 2004 album Zero Tolerance.

アッティラ・ザ・ストックブローカーズ・バーンストーマーは2004年のアルバム『ゼロ・トレランス』から「コマンダンテ・ジョー」を発表した。

In February 2005 Cotswold Rail locomotive 47828 was named Joe Strummer by his widow Lucinda Tait at Bristol Temple Meads railway station.

2005年2月、コッツウォルズ鉄道の機関車47828は、彼の未亡人ルシンダ・テイトによってブリストル テンプル ミーズ駅でジョー ストラマーと命名された。

On 22 July 2005 Tait unveiled a plaque on the house in Pentonville, Newport where Strummer lived from 1973 to 1974 and where his first foray into recorded music, "Crummy Bum Blues" was recorded.

2005年7月22日、テイトはストラマーが1973年から1974年まで住んでいたニューポート州ペントンヴィルの家にプレートを設置し、彼の最初のレコーディング作品である「Crummy Bum Blues」が録音されたのを除幕した。

"That Was Clash Radio", a 2005 short story which Charles de Lint, wrote in response to Strummer's death featuring Strummer in a minor role.

ストラマーの死を受けて、チャールズ・デ・リントが2005年に書いた短編小説「That Was Clash Radio」では、ストラマーが脇役として登場している。

New Orleans-based rockers Cowboy Mouth released a song called "Joe Strummer" on their 2006 album Voodoo Shoppe.

ニューオリンズを拠点とするロックバンド、カウボーイ・マウスは2006年のアルバム『Voodoo Shoppe』で「Joe Strummer」という曲を発表している。

The Red Hot Chili Peppers also recorded a tribute song called "Joe" as part of the recording sessions for their album Stadium Arcadium, releasing the outtake as a B-side to their single Desecration Smile in 2007.

レッド・ホット・チリ・ペッパーズもアルバム『Stadium Arcadium』のレコーディングセッションの一環として「Joe」というトリビュートソングを録音し、2007年にシングル『Desecration Smile』のB面としてそのアウトテイクをリリースしている。

A play by Paul Hodson called Meeting Joe Strummer premiered at the 2006 Edinburgh Festival, and toured the UK the following year.

ポール・ホドソンによる演劇「ミーティング・ジョー・ストラマー」は2006年のエディンバラ・フェスティバルで初演され、翌年には英国でツアーが行われた。

In conjunction with the Strummer estate, Fender released the Joe Strummer Tribute Telecaster in 2007, combining elements of Joe's main guitars, namely an attempt at the "road worn" finish of his 1966 Telecaster, which he used until his death.

FenderはStrummerの遺族と共同で、Joe Strummer Tribute Telecasterを2007年にリリースしました。Joeのメインギターの要素、つまり彼が死ぬまで使用していた1966年のテレキャスターの「路面磨耗」仕上げの試みが組み合わされたものです。

The neck profile was an exact duplicate of Joe's '66 Telecaster, while the guitar's finish was an approximation of the wear.

ネックプロファイルはジョーの66年製テレキャスターを忠実に再現し、ギターのフィニッシュは摩耗を近似させたものでした。

The first 1,500 guitars came with a Shepard Fairey designed "Customisation kit" with stickers and stencils, which resembled some of the designs Strummer used on his guitars.

最初の1,500本のギターには、ステッカーやステンシルが入ったシェパード・フェアリーデザインの「カスタマイズ・キット」が付属し、ストラマーが自分のギターに使ったデザインの一部に似ていた。

Boston punk rock band Street Dogs recorded a tribute song called "The General's Boombox" on their 2007 album State of Grace.

ボストンのパンクロックバンドStreet Dogsは、2007年のアルバムState of Graceに「The General's Boombox」というトリビュートソングを収録している。

New Jersey's the Gaslight Anthem recorded the song "I'da Called You Woody, Joe" on their 2008 album Sink or Swim.

ニュージャージーのガスライト・アンセムは、2008年のアルバム『Sink or Swim』に「I'd Called You Woody, Joe」という曲を収録した。

The Hold Steady reference Strummer's impact in the song "Constructive Summer" on their 2008 album Stay Positive, singing "Raise a toast to Saint Joe Strummer. I think he might have been our only decent teacher."

ホールド・ステディは2008年のアルバム「Stay Positive」の「Constructive Summer」でストラマーの影響について言及し、「聖人ジョー・ストラマーに乾杯しよう」と歌っています。彼は俺たちの唯一のまともな教師だったかもしれない "と歌っている。

In November 2009, Tonara, a town in Sardinia, Italy, dedicated a street to Joe Strummer.

2009年11月、イタリア・サルデーニャ島の町トナーラは、ジョー・ストラマーに通りを捧げた。

On 22 December 2010, CJAM 99.1 FM, a radio station in Windsor, Ontario, Canada, declared the anniversary of Strummer's death "Joe Strummer Day to confront poverty in Windsor-Detroit."

2010年12月22日、カナダのオンタリオ州ウィンザーのラジオ局CJAM 99.1 FMは、ストラマーの命日を "ウィンザー・デトロイトの貧困に立ち向かうジョー・ストラマーの日 "と宣言した。

For 24-hours, the station played nothing but Strummer-related music, wrapping the sounds around reports about poverty in the Windsor-Detroit region.

同局は24時間、ストラマー関連の音楽だけを流し、その音をウィンザー・デトロイト地域の貧困に関する報道に巻き付けたのだった。

CJAM (which is located near the banks of the Detroit River, a kilometre from downtown Detroit) has since decided to make it an annual event and hosted its 10th annual Joe Strummer Day on 22 December 2019.

CJAM(デトロイトのダウンタウンから1kmほど離れたデトロイト川のほとりにある)はその後、毎年恒例のイベントにすることを決め、2019年12月22日に第10回目のジョー・ストラマー・デーを開催した。

In January 2011 a motion was started to grant Strummer his own street in the Spanish city of Granada.

2011年1月、スペインの都市グラナダにストラマー自身の通りを認める運動が開始された。

On 21 August 2012, which would have been Strummer's 60th birthday, Hellcat Records released an exclusive 57-song digital download album titled Joe Strummer and the Mescaleros, The Hellcat Years.

ストラマーの60歳の誕生日にあたる2012年8月21日、ヘルキャット・レコードは『Joe Strummer and the Mescaleros, The Hellcat Years』という57曲入りデジタル・ダウンロード・アルバムを独占的にリリースした。

The album features Strummer's three Hellcat albums along with various b-sides and live songs, including Strummer's 15 November 2002 concert with Mick Jones.

このアルバムには、ストラマーの3枚のヘルキャット・アルバムに加え、様々なB面曲やライブ曲が収録されており、2002年11月15日のミック・ジョーンズとのコンサートも収録されている。

In September 2012, Hellcat announced the re-release of remastered versions of Strummer's three Hellcat records on both CD and vinyl.

2012年9月、HellcatはStrummerの3枚のHellcatのリマスター盤をCDとレコードの両方で再リリースすることを発表した。

Hellcat released Strummer's 15 November 2002 concert, Live at Acton Town Hall on 23 November 2012.

HellcatはStrummerの2002年11月15日のコンサート、Live at Acton Town Hallを2012年11月23日にリリースしている。

In January 2013 Joe Strummer had a plaza named in his honour, Placeta Joe Strummer, in the Spanish city of Granada, about 650m south of the Alhambra.

2013年1月、ジョー・ストラマーはスペインのグラナダのアルハンブラ宮殿の南約650mにある彼の名を冠した広場、プラセタ・ジョー・ストラマー(Placeta Joe Strummer)を手に入れた。

In June 2013 a mural of Strummer was unveiled on the corner of Portobello Road and Blenheim Crescent and attended by a number of Strummer's former friends including Mick Jones and Ray Gange.

2013年6月、ポートベロー・ロードとブレナム・クレセントの角でストラマーの壁画が公開され、ミック・ジョーンズやレイ・ガンジなどストラマーのかつての友人たちが出席した。

In an October 2013 interview, Mick Jones confirmed that Strummer had intentions of reforming the Clash and new music was even being written.

2013年10月のインタビューでミック・ジョーンズは、ストラマーがクラッシュを再結成する意思があり、新しい音楽も書かれていることを認めた。

In the months prior to Strummer's death, he and Jones got together to write new music.

ストラマーが亡くなる前の数ヶ月間、ジョーンズと一緒になって新曲を書いた。

Jones said at the time he assumed the new songs would be used on albums with the Mescaleros.

ジョーンズは当時、その新曲がメスカレロスとのアルバムに使われることを想定していたという。

A few months following their work together, Jones ran into Strummer at an event and asked him what he intended to do with those songs.

その数ヵ月後、ジョーンズはあるイベントでストラマーに出会い、これらの曲をどうするつもりなのか尋ねた。

Strummer informed Jones that they were going to be used for the next Clash record.

ストラマーはジョーンズに、これらの曲はクラッシュの次のレコードに使われる予定だと告げた。

In 2016, actor Jonathan Rhys Meyers portrayed Strummer in the film London Town which tells the story of a Clash-obsessed teenager who crosses paths with Joe Strummer by happenstance in 1979 and finds his life changing as a result.

2016年、俳優のジョナサン・リース・マイヤーズが映画『ロンドン・タウン』でストラマーを演じた。この映画は、クラッシュに夢中なティーンエイジャーが1979年に偶然ジョー・ストラマーと出会い、その結果自分の人生が変わっていくことを知るというストーリーであった。

The film was met with mostly negative reviews.

この映画は、ほとんど否定的な評価を受けている。

It was discovered following Strummer's death that he was an archivist of his own work, having barns full of writings and tapes.

ストラマーの死後、彼が自身の作品のアーカイヴであり、文章やテープが納屋いっぱいに収められていたことが判明した。

Over 20,000 items were stored in the Joe Strummer archive and on 28 September 2018, a 32-song compilation album titled Joe Strummer 001 was released.

2万点以上のアイテムがジョー・ストラマーのアーカイブに保管され、2018年9月28日には『Joe Strummer 001』と題された32曲入りのコンピレーション・アルバムがリリースされた。

The album, which was overseen by Strummer's widow, Lucinda, and producer Robert Gordon McHarg III, features 32 songs, 12 of which had never been released.

ストラマーの未亡人ルシンダとプロデューサーのロバート・ゴードン・マクハーグ3世が監修したこのアルバムには、32曲のうち12曲が未発表のものである。

The set spans Strummer's career from the 101ers to the Mescaleros and features some unheard demos from the Clash following the departure of Mick Jones, along with an unreleased song recorded by Jones and Strummer in 1986.

このセットは、101ersからMescalerosまでのストラマーのキャリアを網羅し、ミック・ジョーンズ脱退後のクラッシュの未聴デモや、1986年にジョーンズとストラマーが録音した未発表曲も収録されている。

The set also features two of Strummer's final recordings.

また、このセットにはストラマーの最後の録音である2曲も収録されている。

In September 2018, Warner/Chappell Music signed a publishing contract with the Strummer estate.

2018年9月、ワーナー/チャペル・ミュージックはストラマーの遺族と出版契約を締結した。

The deal includes Strummer's solo career, Cut the Crap by the Clash, the soundtracks to three films, and his compositions with the 101ers and the Mescaleros.

この契約には、ストラマーのソロ活動、クラッシュのCut the Crap、3本の映画のサウンドトラック、101ersとMescalerosでの作曲が含まれている。

Musical equipment(音楽機材)

Strummer's main guitar throughout his career was a 1966 Fender Telecaster that he acquired in its original sunburst finish during the middle of 1975, when he was playing with the 101ers.[citation needed] After joining the Clash, the guitar's body and pickguard were refinished in grey auto primer and then painted black.

ストラマーのメイン・ギターは1966年製のフェンダー・テレキャスターで、101ersで活動していた1975年半ばにオリジナルのサンバースト・フィニッシュで入手したものである[citation needed] クラッシュ加入後、ギターのボディとピックガードはグレーのオートプライマーで再塗装され、その後ブラックで塗装された。

Over the years, the guitar would see numerous sticker configurations, with the most prominent and longest-lasting one stating "Ignore Alien Orders".

長年にわたり、このギターには数多くのステッカーが貼られ、その中でも最も顕著で長持ちしたのが「Ignore Alien Orders(エイリアンの命令は無視しろ)」と書かれたものだった。

Years of heavy wear and taped on set lists remain on the guitar to this day, and the only known modifications to it included the installation of an individual, six-saddle bridge, and Fender "f-style" tuning machines.[citation needed] The Fender Custom Shop created a Joe Strummer tribute Telecaster in 2007 with a reliced flat black finish and an exact replica of the neck profile of his '66 Telecaster.

Fender Custom Shopは、2007年にJoe Strummerトリビュート・テレキャスターを製作し、レリック・フラットブラック・フィニッシュと彼の66年製テレキャスターのネックプロファイルを正確に再現している。

Strummer was naturally left-handed, but was taught to play guitar right-handed by his friend Tymon Dogg.

ストラマーは生まれつき左利きでしたが、友人のタイモン・ドッグから右利きのギターを教わりた。

Strummer had reckoned his left-handedness on a right-hand guitar as a drawback and claimed it caused him to be underdeveloped as a guitarist, although his style of playing was unique.

ストラマーは右利きのギターを左利きで弾くことを欠点と考え、そのせいでギタリストとして未熟だったと主張していたが、彼のプレイスタイルはユニークなものであった。

He also used three Fender Esquire models, one from 1952, a white blonde with slab fretboard from the mid-1950s and another from early to mid-1960s with a white pick guard and rosewood fingerboard.

また、彼はフェンダー・エスクワイアを3モデル使用しており、1952年製、1950年代中期のスラブ指板のホワイトブロンド、1960年代初期から中期のホワイトピックガードとローズウッド指板のモデルを使用していた。

The Esquire is a one-pickup version of the Telecaster.

エスクァイアはテレキャスターのワンピックアップバージョンである。

Prior to using any Telecaster oriented guitar, before buying his 1966 model, he used as main guitars a Gretsch White Falcon and a 1964 Hofner Verithin.

テレキャスター指向のギターを使う前は、1966年のモデルを購入する前は、グレッチのホワイトファルコンと1964年のホフナーのヴェリシンをメインギターとして使っていた。

For amplification Strummer was known to use amplifiers such as a Roland Jazz Chorus, a Selmer Bassman while he was in the 101ers, a Vox AC30 and various Marshall amplifiers, but his main amplifier was a Music Man HD 212,150.

アンプはRoland Jazz Chorus、101ers在籍時のSelmer Bassman、Vox AC30、Marshallの各種アンプを使用していたことが知られているが、彼のメインアンプはMusic Man HD 212,150であった。

Strummer commented on his choice of amplifier with "I don't have time to search for those old Fender tube amps.

ストラマーはアンプの選択について、「そんな古いフェンダー・チューブ・アンプを探す時間はない。

The Music Man is the closest thing to that sound I've found" and that the "plastic motif on the front is repulsive."

ミュージックマンが一番あの音に近い」、「フロントのプラスチックのモチーフに反吐が出る」とコメントしている。

Selected filmography(主なフィルモグラフィ)

Let's Rock Again! is a 2004 one-hour music documentary, directed by Dick Rude, which follows Strummer touring in America and Japan with the Mescaleros and premiered at the Tribeca Film Festival in New York, May 2004.

レッツ・ロック・アゲイン!」は、ストラマーがメスカレロスと共にアメリカと日本をツアーする様子を追った、ディック・ルード監督による2004年の1時間の音楽ドキュメンタリーで、2004年5月にニューヨークのトライベッカ映画祭でプレミア上映された。

Redemption Song: The Ballad of Joe Strummer is a 2006 biography of Strummer by Chris Salewicz.

Redemption Song: The Ballad of Joe Strummerは、2006年に出版されたクリス・サレヴィッチによるストラマーの伝記である。

Joe Strummer: The Future Is Unwritten is a 2007 documentary about Joe Strummer by Julien Temple.

ジョー・ストラマー 2007年、ジュリアン・テンプルが手がけたジョー・ストラマーのドキュメンタリー。

It comprises archive footage of him spanning his life, and interviews with friends, family, and other celebrities.

彼の生涯に渡るアーカイブ映像、友人、家族、他の有名人へのインタビューで構成されている。

It debuted at the 2007 Sundance Film Festival.

2007年のサンダンス映画祭で公開された。

Tribute Concert: Cast a Long Shadow is a recording of the October 2007 tribute and benefit concert held in honour of Joe Strummer in Los Angeles.

トリビュート・コンサート。2007年10月、ロサンゼルスで行われたジョー・ストラマーのトリビュート・コンサートとベネフィット・コンサートを収録。

It features Love & Rockets, Zander Schloss, Hellride and many other artists, released in DVD format in December 2010.

Love & Rockets、Zander Schloss、Hellrideなど多数のアーティストが出演し、2010年12月にDVDでリリースされた。

Let Fury Have the Hour is a 2012 documentary directed by Antonino D'Ambrosio, in which the figure of Strummer "looms large in the background".

Let Fury Have the Hour』は、アントニーノ・ダンブロジオが監督を務めた2012年のドキュメンタリー映画で、ストラマーの姿が「背景に大きく浮かび上がっている」作品である。

The movie debuted at the 2012 Tribeca Film Festival.

この映画は2012年のトライベッカ映画祭でデビューした。

Quiero tener una ferretería en Andalucía is a 2014 documentary about Joe Strummer's relationship with Andalucia.

Quiero tener una ferretería en Andalucía』は、ジョー・ストラマーとアンダルシアの関係を描いた2014年のドキュメンタリー映画です。

I Need a Dodge! Joe Strummer on the Run is a 2015 documentary by Nick Hall.

I Need a Dodge! Joe Strummer on the Run』は、ニック・ホールによる2015年のドキュメンタリー。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?