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観光MICE分野 今後の6つのキーポイント(GDS-Index2023結果レポートより)
観光やビジネスイベント(MICE)分野で唯一の国際指標である GDS-Index(Global Destination Sustainabitlity Index)。100都市が参加した2023年の結果から見えてきた、今後の更なる推進に向けた6つのキーポイントが公式ウェブサイト上で公開されています。
観光MICE分野に携わる方にとって、参考となる情報だと思います。以下、各項目について簡単に訳する形で紹介していきます。
※GDS-Indexの概要は下記記事で紹介しています。合わせてご覧ください。
1 気候変動対策に関する戦略に観光MICE分野が組み込まれる(Increasing integration into climate strategies)
85% of all cities have a climate mitigation and adaptation strategy. While this is an increasing trend, only 33% of cities have integrated tourism and events into their climate strategies.
(GDS-Index参加100都市中)85%の都市が気候変動に関する戦略を有している。現在のところ、観光MICE分野が組み組まれている割合は33%であるが、これは増加傾向にはある。
2 より幅広いステークホルダーの巻き込み(Wider stakeholder engagement)
Destinations are getting better at engaging with stakeholders, yet there is a need to enhance multi-stakeholder collaboration. Presently, only 35% of destinations engage with a comprehensive range of stakeholders encompassing industry, clients, government, and the community.
ステークホルダーの巻き込みは進んでいるが、より幅広い分野との協働推進の余地はまだある。観光MICE業界、主催者・参加者、行政、地域コミュニティのステークホルダーを包括的に巻き込めているのは(GDS-Index参加100都市中)35%の都市にとどまっている。
3 第三者認証取得が加速(Growing third-party certification)
Index data reveals that certification is gaining significant traction worldwide. Certification rates for hotel rooms vary across regions: the Nordic region averages at 70%, Western Europe at 28%, Asian Pacific destinations at 15%, and North American (including many Canadian) destinations at 32%. Venues are leading the change. In Nordic destinations, 84% of venues are certified, followed by 71% in the Asia Pacific, 46% in Western Europe, and 14% in Eastern Europe.
観光MICE業過において第三者認証取得への動きは世界的に高まっている。ホテルに関しては、北欧70%、西ヨーロッパ28%、アジア太平洋15%、北米32%という状況。MICE施設に関しては更に取得が進んでおり、北欧84%、アジア太平洋71%、西ヨーロッパ46%、東ヨーロッパ14%という結果が出ている。
4 社会インパクトに関する戦略が打ち出されてきている(Formalising social impact strategies)
Over the past year, there has been an increase in Convention Bureaus formalising their social impact strategies. Leading destinations with well-integrated business events and tourism master plans, coupled with clear sustainability strategies, have been at the forefront of this transition. 44% of cities are facilitating partnerships to help clients generate a long-term, positive impact and legacy in the destination.
過去1年を通して、MICEが地域に与える社会インパクトに関する戦略を掲げるコンベンションビューローが増えてきている。総合的な観光MICE戦略やサステナビリティ戦略を有する先駆的都市が、社会インパクトについてもリードしている状況である。(GDS-Index参加100都市中)44%の都市が、地域において、主催者が長期的な社会インパクトやレガシーを創出できるようパートナーシップを促進している。
5 DEIへの関心の高まり(Increasing focus on diversity, equity, inclusion (DEI))
There has been a focus on DEI issues in 2023, especially in North America. 47% of destinations now have an action plan for DEI. Of the top 40, 75% of cities have DEI policies and initiatives.
2023年は、DEI(ダイバーシティ、エクイティ、インクルージョン)への関心の高まりが、特に北米において見られた。(GDS-Index参加100都市中)47%の都市がDEIのアクションプランを有しており、上位40都市では75%がDEI戦略や何らかのイニシアティブを有している。
6 サステナビリティに関する情報発信力の向上(Greater storytelling)
53% of destinations are talking about their sustainability efforts and strategies via their websites. Advanced destinations are getting better at telling stories that engage and move audiences.
(GDS-Index参加100都市中)53%の都市がサステナビリティに関する戦略や取り組みをウェブサイトで公開している。中には、訴求力が高く閲覧者のエンゲージメントを引き出す内容(Story telling)を発信する都市もでてきている。