見出し画像

"Slow Motion" - Simple Plan【和訳】

Simple Plan 6枚目のアルバム『Harder than It Looks』9曲目は「Slow Motion」。
こちらもアップテンポで爽快なナンバー。世界がキラキラしてる音がする。
こういう曲調とピエールの声ってすごく合うなぁと思う。



9. Slow Motion

My head is racing everywhere
It's like I'm standing in Times Square
On the runaway train, don't know what to do
I never know which way to steer
Someone get me out of here
I thought that there was no way out till I saw you

僕の頭はあちこちでレースしている
タイムズスクエアに立っているみたい
暴走列車に乗っているみたいで どうしたらいいのか
操縦する方法がわからない
誰か僕をここから出して
君に出会うまで抜け道はないと思っていたんだ

Oh, I never knew, never knew you could feel this way
Now I'll never be, never be, never be the same
No, I will never be the same

知らなかったよ
君がこんなふうに感じることができるなんて
僕は変わったよ

My world is standin' still
Time's frozеn, I get chills
This feeling's so surreal
I don't wanna let go
Thеre's magic in the air
I can't breathe but I don't care
When you walk in, I swear
It's like everything moves in slow, slow motion
Everything moves in slow, slow motion

僕の世界は静止している
時が凍りついたよう 僕の体は冷たくなる
すごくシュールな感覚だ
離したくないよ
魔法みたいだ
息ができないけど気にしないよ
君が入ってきたら 僕は誓う
すべてがスローモーションで動いているみたい
すべてがスローモーションで動いている

It's like you're on a movie screen
I see you walkin' in the scene
Everybody fades away except for you
And now you're headin' straight for me
And all of a sudden, I can't speak
Never in my wildest dreams could this be true

映画のスクリーンに映るみたいに
君は僕の世界に現れる
君以外みんなは消えてしまって
君だけがまっすぐ僕に向かってくる
突然、僕は言葉に詰まる
夢にも思わなかったよ

Oh, I never knew, never knew you could feel this way
(I never knew you could feel this way)
Now I'll never be, never be, never be the same
No, I will never be the same

知らなかったよ
君がこんなふうに感じることができるなんて
僕は変わったよ

My world is standin' still
Time's frozen, I get chills
This feeling's so surreal
I don't wanna let go
There's magic in the air
I can't breathe but I don't care
When you walk in, I swear
It's like everything moves in slow, slow motion
Everything moves in slow, slow motion
Everything moves in slow

僕の世界は静止している
時が凍りついたよう 僕の体は冷たくなる
すごくシュールな感覚だ
離したくないよ
魔法みたいだ
息ができないけど気にしないよ
君が入ってきたら 僕は誓う
すべてがスローモーションで動いているみたい
すべてがスローモーションで動いている

My world is standin' still
Time's frozen, I get chills
This feeling's so surreal

僕の世界は静止している
時が凍りついたよう 僕の体は冷たくなる
すごくシュールな感覚だ

There's magic in the air
I can't breathe but I don't care
When you walk in, I swear
It's like everything moves in slow

魔法みたいだ
息ができないけど気にしないよ
君が入ってきたら 僕は誓う
すべてがゆっくり動いているみたい

My world is standin' still
Time's frozen, I get chills
This feeling's so surreal
I don't wanna let go
There's magic in the air
I can't breathe but I don't care
When you walk in, I swear
It's like everything moves in slow, slow motion
Everything moves in slow, slow motion

僕の世界は静止している
時が凍りついたよう 僕の体は冷たくなる
すごくシュールな感覚だ
離したくないよ
魔法みたいだ
息ができないけど気にしないよ
君が入ってきたら 僕は誓う
すべてがスローモーションで動いているみたい
すべてがスローモーションで動いている

It's like everything moves in slow, slow motion
Everything moves in slow, slow motion
Everything moves in

すべてがスローモーションで動いているみたい
すべてがスローモーションで動いている
すべてが動いている

©︎ 2022 Simple Plan

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?