見出し画像

May 9, 2023: My Wife, Beauty Salon (妻、美容院)

Until recently, my wife had been in a good mood. It made me happy with it and also helped me to have lived in peace. But a few days ago, she faced something that hurt her feelings extremely. She faced it when she went to a beauty salon.
She had found it about a year ago. When she first had her hair cut there, it cut her hair so well that she was fully satisfied with it. She has continued to use the salon ever since. But it has had a problem she has often complained to me about. It has had a problem with the booking system. In the beginning, it took appointments over the phone. But it suddenly began to use an online booking system one day. When the system started working, my wife, one of the most frequent users, had priority for her appointments. But it changed the settings of the system a few months later and removed her priority. At the time, my wife was upset about this but managed to calm down. And she had made her appointments with the altered system. As she had continued to use it, she got used to it and managed to make her appointments as she wished. So I thought the problem was solved, and I expected her complaint to go away. But it was not the end of the story. The salon has changed the system again. The change embarrassed my wife as she has just gotten used to the system. It not only confused her, but also extremely rubbed her up the wrong way.
I really hope that the salon immediately corrects the system and give me peace.

 最近まで、妻の機嫌がよかった。そのおかげで、ボクも快適な生活が送れていました。ところが、数日前に、妻の気分をひどく損ねることがありました。それは、美容院へいった時です。
 この美容院に通って1年ぐらいになります。この店で初めてカットしてもらった時、非常にうまく、満足だったので、この店を使っています。でも、この店は、妻が常に不満を漏らしていた問題を抱えていました。予約システムに問題があるのです。はじめのころは、電話で予約を受け付けていたのですが、ある日突然、オンラインの予約システムを導入したのです。導入当初は、妻は頻繁に利用していたので、優先的に予約が取れました。ところが、システムが変更され、ある日突然、優先的に予約が取れなくなったのです。妻はこれに戸惑いましたが、何とか落ち着きを取り戻し、変更後のシステムで予約を取っていました。変更後のシステムを使っていくうちに、慣れてきて、希望通りに予約が取れるようになりました。これで、問題解決で、妻の不満も消えるものと思ったのですが、層が問屋は降ろしてくれませんでした。美容院が、システムをまた変更したのです。慣れたばかりのシステム変更に妻は困惑しました。困惑だけでなく、妻の神経を逆なでしてしまいました。
 美容院にはすぐにシステムを改修し、ぼくに平穏な日々を送らせてほしいものです。


この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?