August 2, 2021 お笑いのありがたみ(Value of Laughing)(2)

 As I have been absorbed in the Tokyo Olympic Games, I have had no chance to watch any comedy TV programs. But I watched the comedy TV program “Sanma no Owarai Kojyo Iinkai” (Committee hosted by Akashiya Sanma to improve skills of young comedians) on Saturday night for the first time in two weeks, which enabled me to laugh with my mouth wide open. 
 Comedians including Akashiya Sanma put all their energy to get more laughs than any other comedians as the athletes in the Olympic Games fiercely compete to win a medal. When watching a comedy program, I can totally relax without using my energy to watch it unlike the Olympic Games. After all, comedy programs and shows are my best nourishment.

 最近はオリンピックに夢中で、大好きなお笑い番組を観ることもなかったのですが、土曜日の夜、久々に「さんまのお笑い向上委員会」を観て大爆笑しました。そのお陰で、道混合団体戦で日本が負けた悔しさを忘れることができました。さんまさんをはじめとするお笑い芸人さんも、オリンピックの選手のように、笑いをとれるかどうかに勝負をかけて生きておられますが、観戦者(観客)は、オリンピックの試合の応援にように緊張する必要はなく、リラックできます。やっぱり、お笑いはボクの最高の栄養剤です。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?