見出し画像

March 13, 2024: Sunrise (朝焼け)

I tried to write something about sunrises, but no idea came to my mind. So I gave up trying to write an article. Instead, I got AI to generate images, using the keyword sunrises.
First, I asked the AI to generate images of some cities (Amsterdam, Paris, London, Bergen and Tokyo). The images for four cities other than Tokyo were as I expected, but not for Tokyo. Tokyo's one focused on Mt Fuji too much and forgot about the tall buildings in the city.
Secondly, I asked the AI to generate images of pollen in the air. They were exactly what I expected. They show how the pollen is floating in the air.
It was great fun to create images with the AI. The images gave me a clear picture about what I would like to know. I will try it again soon.

朝焼けについて何か書こうとしたのですが、アイデアが浮かびませんでした。そのため、記事を書くことをあきらめました。代わりに、朝焼けというキーワードを使ってAIで画像を生成してみました。
まず、AIにいくつかの都市(アムステルダム、パリ、ロンドン、ベルゲンと東京)の画像を生成してもらいました。東京以外の4都市の画像は期待通りでしたが、東京は違いました。東京の画像は富士山に焦点を当てすぎていて、街の高い建物のことを忘れていました。
次に、AIに花粉が飛ぶ画像を生成してもらいました。まさに期待通りでした。花粉が空中を漂っている様子がよくわかります。
AIで画像を作るのはとても楽しかったです。画像は、知りたいことを明確にしてくれました。近いうちにまたやってみようと思います。


アムステルダム
パリ


ロンドン
ベルゲン


東京-1
東京-2


花粉-1


花粉-2
花粉-3


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?