見出し画像

February 27, 2027: Signs of Spring (春めく)

It seems to me that it is too early to talk about spring. I can hear or see signs that spring is coming: March will begin in a few days and the plum trees are in bloom. So, it is not surprising to hear that spring is coming. But this is from nature's point of view. From my point of view, including my mood, it is a long way off to talk about spring. In fact, I am deeply worried that spring may not come to me forever.
Since I hurt my knee, I went to my regular chiropractic clinic to have my knee massaged. But it did not work. I could see no improvement in my sore knee. Then, I went to an orthopaedic clinic, and I had my knee x-rayed. In the end, no cause of the pain could be found, but I was given an injection of hyaluronan and a painkiller to try to reduce the pain as much as possible. A week after the injection, my knee is gradually getting better. I have been walking with a cane as much as possible in my flat and the corridors of my apartment building. As a result, I managed to walk with a cane more smoothly than before.
But I was uneasy about the unknown cause of the pain. So, I went to another clinic to find the cause. I had my knee X-rayed again and was told that the pain seemed to come from hurting the goosefoot. The diagnosis was what I expected and made me relieved. And I made sure that my knee would recover, though it would seem to take time.
But, in addition to the diagnosis, I was also told that my knee became partially necrotic. It was a big surprise as I did not expect it at all. For now, I have had no pain in or something wrong with the part. But one day, I may have pain or other bad things. I am very uneasy about the future of the knee.
It seems to take a long time for me to greet spring in a cheerful mood.

ボクが春の話をするのは早すぎのようです。春が近づいている気配は、見聞きします。あと数日で3月です。梅も咲いています。だから、春近しと言われても、驚きではありません。でも、これは自然から見た話です。気分的なものも含め、ボクの目から見れば、春を語るのはまだまだ先のことです。それどころか、いつまでも春が来ないのではないかとすごく心配しています。
膝を痛めて以来、いつも通っている整体院で膝をマッサージしてもらいました。でも、効果はありませんでした。膝の痛みはなくなりませんでした。そのため、整形外科に行き、膝のレントゲンを撮ってもらいました。結局、痛みの原因は不明でしたが、痛みを和らげるために、ヒアルロン酸と痛み止めの注射を打ってもらいました。注射から1週間、膝は徐々に良くなってきています。自宅やマンションの廊下を杖をついてできるだけ歩くようにしました。その結果、以前よりはスムーズに杖をついて歩けるようになってきました。
でも、痛みの原因がわからないのが不安で、原因をはっきりさせるため、別のクリニックに行きました。膝のレントゲンを撮り直してもらったところ、痛みの原因は、鵞足を痛めたことによるものだと言われました。予想通りの診断で安心しました。また、時間はかかりそうですが、膝は回復すると確信しました。
でも、その診断に加えて、膝の一部が壊死していることも告げられました。まったく予想していなかったので、びっくりです。今のところ、その部分に痛みや異常はありません。でも、いつか痛みや異常が出て来るかもしれません。膝の将来がとても不安で。晴れやかな気分で春を迎えるには、まだまだ時間がかかりそうです。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?